سیستم گارانتی ملی چه تاثیری بر خدمات پس از فروش خودروساز دارد؟

این فرآیند می تواند به بهبود وضعیت خدمات پس از فروش و نظارت بیشتر بر این بخش کمک کند. در این زمینه آرمان خالقی از اعضای هیات مدیره خانه صنعت، معدن و تجارت ایران به بیان دیدگاه های خود پرداخت.

به نظر شما، استقرار سامانه گارانتی ملی توسط وزارت ایمنی و مرتبط ساختن خودروسازان داخلی و واردکنندگان خودرو به این سامانه چه تأثیری بر خدمات پس از فروش دارد؟

با توجه به اینکه امروزه تامین قطعات یدکی و کیفیت خدمات پس از فروش به دغدغه ای برای مالکان خودرو تبدیل شده است، نظارت و پیگیری خدمات پس از فروش در یک سیستم متمرکز و حتی غیرمتمرکز اما سازمان یافته می تواند نگرانی خودرو را برطرف کند. مصرف کنندگان به خصوص آنهایی که مایل به خرید خودروهای وارداتی هستند فروش بی نتیجه است، کاهش دهید.

تضمین عملکرد بهتر در این سیستم چیست؟

برای عملکرد بهتر این سیستم و عدم شکایت خودروسازان و واردکنندگان و همچنین اطمینان از خدمات پس از فروش و پوشش گارانتی، سوابق خودروهای تولیدی و وارداتی باید در این سامانه مشخص باشد. همچنین حضور مراجع خاص و نهادهای قانونی مانند سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان برای رسیدگی به تعهدات شرکت های خودروساز و واردکننده در صورت عدم ارائه گارانتی مفید خواهد بود و باعث افزایش کارایی این سامانه و اطمینان خاطر می شود. از مصرف کنندگان.

آیا این سیستم می تواند برای تامین قطعات خودروهای وارداتی مستعمل مفید باشد؟

واردات خودروهای فرسوده نگرانی هایی را در خصوص تامین قطعات یدکی در بین مصرف کنندگان ایجاد کرده است و از این رو راه اندازی این سامانه به شرط انجام تعهدات خودروسازان داخلی و واردکنندگان خودرو، موجب ایجاد نظم در ارائه خدمات پس از فروش وارداتی می شود. ماشین ها.

منبع: https://www.donyayekhodro.com/news/246650/%D8%B3%D8%A7%D9%85%D8%A7%D9%86%D9%87-%D9%85%D9%84%DB%8C-%DA%AF%D8%A7%D8%B1%D8%A7%D9%86%D8%AA%DB%8C-%DA%86%D9%87-%D8%AA%D8%A7%D8%AB%DB%8C%D8%B1%DB%8C-%D8%A8%D8%B1-%D8%AE%D8%AF%D9%85%D8%A7%D8%AA-%D9%BE%D8%B3-%D8%A7%D8%B2-%D9%81%D8%B1%D9%88%D8%B4-%D8%AE%D9%88%D8%AF%D8%B1%D9%88%D8%B3%D8%A7%D8%B2-%D8%AF%D8%A7%D8%B1%D8%AF

توسط ساندرو موناری

ساندرو موناری