تبریز تا کی به جای تولید خودرو تنها باید پیچ ببندد | رییس

پاشایی اضافه کرد: قراردادهای یک طرفه خودروسازان مرکز، کمر قطعه سازان را شکسته است.

ناوگان حمل و نقل ما به ازای هر 100 کیلومتر 80 تا 90 لیتر گازوییل مصرف می کند در حالی که سیستم حمل و نقل جدید در هر 100 کیلومتر 25 تا 37 لیتر بنزین مصرف می کند.

اینجا صنایع مادر توانمندی وجود دارد و قطعه سازان در کنار کارخانه های ماشین سازی و تراکتورسازی می توانند از پس این امر برایند.

وی  ادامه داد: تعرفه های جدید نیز وضعیت را دشوارتر کرد.

وی افزود: اگر موافق تولید خودرو در استان نیستید هر جایی دوست دارید ببرید و یا اینکه اجازه ایجاد کل خط تولید به آذربایجان داده شود.

قراردادها کاملا به نفع خودروسازهاست و قطعات در موعد مقرر تحویل داده می شود ولی حق الزحمه بسیار دیر و با شرایط خاص به آنها بازگردانده می شود.

   سرمایه های کشور را با بی برنامگی و استراتژی غلط، را به دور می ریزیم یونس اکبرپورپایدار عضو هیئت مدیره انجمن سازندگان ماشین، قطعه و خودروی استان آذربایجان شرقی نیز با بیان اینکه صنعت قطعه سازی حال و روز خوشی ندارد، گفت: ماشین آلات صنایع فرسوده هستند، اگر اقدامی نشود باعث افزایش قیمت و کاهش کیفیت کالاها خواهد شد.

صنایع به سرمایه گذاری و حمایت نیاز دارند و اگر این اتفاق رخ ندهد با مشکل مواجه خواهند شد.

اکبرپورپایدار با اشاره به قابلیت های بالای قطعه سازان استان، متذکر شد: ما نیاز به تغییر ناوگان فرسوده کشور داریم.

شرکت ایدم هم موتور آیسان را تولید کرد اما خط تولید آن را توقیف کردند.

با این بی برنامگی و استراتژی غلط، سرمایه های کشور را به دور می ریزیم.

انتهای پیام/
کلید واژه ها: خودرو – استان آذربایجان شرقی – آذربایجان – آذربایجان شرقی – تولید – ایران خودرو – تولید خودرو – به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس – تبریز – استان – ایران خودرو تبریز – خط تولید – صنایع – فعالان اقتصادی – خبرگزاری فارس – تراکتورسازی – انجمن – ایران – قطعه سازان – ماشین سازی – صنایع مادر – سازی – رییس – نیرو – خبرگزاری – شرقی – توانمندی – کارخانه – اقتصادی – توانایی


منبع: https://www.ghatreh.com/news/nn64528587/%D8%AA%D8%A8%D8%B1%DB%8C%D8%B2-%D8%AA%D8%A7-%DA%A9%DB%8C-%D8%A8%D9%87-%D8%AC%D8%A7%DB%8C-%D8%AA%D9%88%D9%84%DB%8C%D8%AF-%D8%AE%D9%88%D8%AF%D8%B1%D9%88-%D8%AA%D9%86%D9%87%D8%A7-%D8%A8%D8%A7%DB%8C%D8%AF-%D9%BE%DB%8C%DA%86

وی همچنین از سامانه جامع تجارت انتقاد کرد و افزود: ما در این سامانه ثبت نام کردیم و منتظر شناسه هستیم که سه تا چهار هفته طول می کشد ولی بسیاری از واحدها را در این حین به تعزیرات معرفی کردند به این دلیل که در سامانه قیمت گذاری نکرده ایم.

رییس انجمن خودرو و نیرو محرکه استان آذربایجان شرقی ادامه داد: ما در تبریز توانایی زیادی داریم و گیربکس خودروی سورن را تولید کردیم و خط آماده بود و اما دو سال است که پلمب شده و گفتند باید به قزوین برود.

–   به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از تبریز، رضا پاشایی  امشب در نشست  صاحبان صنایع و فعالان اقتصادی با معاون صنایع عمومی وزارت صمت با نقد سیاست های مرکز در مورد استان اظهار کرد: تا کی قرار است خودروهای ایران خودرو تبریز با تریلی منتقل شده و ما تنها پیچ های آن را ببندیم.

درحالی که تا شناسه صادر نشود امکان درج قیمت نیست.

رییس انجمن خودرو و نیرو محرکه استان آذربایجان شرقی گفت: ایران خودروی آذربایجان را منتقل کنید یا مجوز کل خط تولید را بدهید.

توسط ساندرو موناری

ساندرو موناری