خودروی چینی خیلی هم گران نیست اما با این مدل ها! (+عکس) | باتوجه

اما در این میان برخی کمپانی های تازه وارد یا آنهایی که در میدان رقابت پرچمداران این صنعت قرار ندارند محصولاتی را عرضه می کنند تا بازار پایین رده ها را بدست گرفته و از این مسیر به کسب سود بپردازند.

مطرح و قابل اعتمادی در این زمینه فرمول ویژه خودرو را دارد و دقیقا به همین دلیل است که محصول ارزان برای یک برند مثلا از 15 هزار دلار کلید می خورد و برای کمپانی دیگر از حدود 30 هزار دلار.

در ادامه این مطلب با لیستی از خودروهای زیر 10 هزار دلار چینی آشنا می شوید.

کلید واژه ها: مواد اولیه – الکترونیک – هزار – دلار – پلاستیک – کمپانی – شورولت – برند – تولید – ب ام و – مرسدس – بازار – خودرو – قطعات – فولکس – سایر – مواد – قیمت – توان – اساس – اعتمادی – 30 هزار – فرمول – محصول – ارزان – ویژه – حدود – دیگر – فورد – کلید


منبع: https://www.ghatreh.com/news/nn64528829/%D8%AE%D9%88%D8%AF%D8%B1%D9%88%DB%8C-%DA%86%DB%8C%D9%86%DB%8C-%D8%AE%DB%8C%D9%84%DB%8C-%D9%87%D9%85-%DA%AF%D8%B1%D8%A7%D9%86-%D9%86%DB%8C%D8%B3%D8%AA-%D8%A7%D9%85%D8%A7-%D8%A8%D8%A7-%D8%A7%DB%8C%D9%86-%D9%85%D8%AF%D9%84

اما باتوجه به قیمت مواد اولیه مانند آلیاژهای فلزی، پلاستیک، قطعات الکترونیک و غیره در سطح بازار جهانی، عملا نمی توان مثلا یک مرسدس بنز، ب ام و ، فولکس واگن، شورولت، فورد و یا سایر برندهای باکیفیت مانند این ها را زیر 10 هزار دلار در روزگار کنونی تولید کرد چون اساس کار جور در نخواهد آمد.

برای مشاهده هر مورد روی تیتر یا تصویر مرتبط کلیک کنید تا به توضیحات و تصاویر آن منتقل شوید.

یک نکته دیگر نیز مربوط به قیمت محصولات لیست می شود که عدد مربوط به تریم پایه به عنوان شاخص درنظر گرفته شده است.

باتوجه به قیمت مواد اولیه مانند آلیاژهای فلزی، پلاستیک و قطعات الکترونیک در سطح بازار جهانی، عملا نمی توان مثلا یک مرسدس بنز، ب ام و ، فولکس واگن، – شورولت و یا سایر برندهای باکیفیت را زیر 10 هزار دلار در روزگار کنونی تولید کرد چون اساس کار جور در نخواهد آمد.

برای مثال قیمت پایه یک خودرو 9000 دلار است اما در صورت بهره مندی از آپشن و امکانات مهم روز، این قیمت به 16 هزار دلار می رسد.

بنابراین انتخاب تریم پایه یعنی عدم حضور بسیاری از امکانات کاربردی و حتی مهم(بطور مثال در بخش ایمنی) که اثر مهمی در کاهش کیفیت رانندگی خواهند داشت.

همانطور که مشاهده خواهید کرد، برخی از این محصولات تنها مناسب استفاده های درون شرکتی هستند تا یک خودروی شهری مناسب و همچنین کیفیت و دوام آنها نیز با توجه به عدم وجود گزارش ها و بررسی های بلند مدت قابل قضاوت نیست.

این حالت در بازار خودروی چین که هزار و یک برند در آن فعال هستند بیشتر دیده می شود.

توسط ساندرو موناری

ساندرو موناری