گزینه های کمتر استفاده شده – اخبار خودرو

اگرچه وظیفه اصلی فناوری تسهیل زندگی انسان است، اما گاهی اوقات فراتر می رود و چیزی جز پیچیدگی ایجاد نمی کند. پیشرفت تکنولوژی و توسعه ایده های جدید صنعت خودرو را متحول کرده است. از روش های ساخت تا ویژگی های ایمنی یک خودرو، همه چیز مدیون پیشرفت فناوری های مختلف است. خودروهای دو دهه اخیر در مقایسه با مدل‌های پایین‌رده امروزی هیچ مزیت محسوسی نداشتند. با ظهور عصر دیجیتال، برخی از ویژگی های جدید آنقدر برای کاربران مهم شده اند که نمی توانند زندگی بدون آنها را تصور کنند. اما بر کسی پوشیده نیست که فناوری گاهی از حد طبیعی خود فراتر می رود و شکلی زینتی به خود می گیرد. گاهی اوقات این فرآیند آنقدر افراطی است که ویژگی های مفید را نادیده می گیرد و نمونه های غیر ضروری را جایگزین آنها می کند. نتیجه افزایش پیچیدگی، کاهش قابلیت اطمینان و هزینه های بالاتر است. خودروهای امروزی برای بسیاری از رانندگان بیش از حد پیچیده شده اند، حتی گاهی اوقات تمرکز آنها در هنگام رانندگی کاهش می یابد. تمرکز کم نیز خطرات را افزایش می دهد.

در این راستا به برخی از ویژگی های رایج اما بی فایده در خودروها می پردازیم که مضرات آن بیشتر از سودآوری است.

ترمز دستی برقی

این نوع ترمز که با یک دکمه فشاری فعال می شود، کار یک ترمز دستی سنتی را انجام می دهد. اگرچه این سیستم جدید مزایایی مانند دستیار استارت در سربالایی (برای سهولت در استارت زدن خودرو در این شرایط) را برای آرماگان به ارمغان می آورد، اما معایبی نیز دارد. تعمیرات این نوع ترمز نسبت به مدل های دستی و سیمی دشوارتر است. مشکل دیگر عدم امکان کشیدن ترمز دستی است که در دنیای واقعی مشکل ایجاد می کند. این فناوری قیمت تولید را نیز افزایش می دهد.

چراغ های اتوماتیک

همانطور که از نام آن پیداست، چراغ ها زمانی روشن می شوند که سنسورها سیگنال می دهند و ضروری به نظر می رسد. متأسفانه، این فناوری آنطور که شما انتظار دارید کار نمی کند. سنسورهای نظارت بر نور محیط ممکن است نور کافی را در شرایطی مانند مه یا باران شدید جذب کنند و نیازی به روشن کردن چراغ‌ها نباشد. در حالی که در این حالت، دید اغلب کاهش می یابد و نیاز به نور لامپ ظاهر می شود. مشکل دیگر این سیستم تاخیر در تنظیم سطح روشنایی است. ممکن است از یک تونل عبور کنید. اما نور کمی زمان می برد تا حضور شما را در یک محیط تاریک تشخیص دهد!

ورود بدون کلید

چند سالی است که ورود بدون کلید برای بسیاری از خریداران به یکی از ضروریات تبدیل شده است تا دیگر مجبور نباشند برای باز کردن درب خودرو به دنبال کنترل از راه دور بگردند. عدم نیاز به نگه داشتن کلید مزیت اصلی این سیستم است. اما مشکلاتی هم دارد. عدم نیاز به کلید برای سوار شدن به ماشین و روشن کردن آن، باعث می شود کلید مکان خاصی را تعیین نکرده و باعث گم شدن کلید شود. در این صورت، اگر کلید در جیب راننده بماند، او نمی تواند ماشین را روشن، متوقف یا قفل کند. تعویض کلید گمشده نیز به دلیل فناوری آن گران است. این سیستم کار سارقان را تسهیل می کرد. زیرا می توانند با تقویت کننده سیگنال صاحب را اذیت کنند.

پدال دنده برای ماشین های معمولی

پدال تعویض دنده واقع در پشت فرمان یا پدال تعویض دنده اختراعی است که توسط فراری از طریق توسعه گیربکس “سبک فرمول 1” به جهان معرفی شده است. با گیربکس های اتوماتیک، استفاده از این سیستم ها سرعت بیشتری را برای رانندگان خودروهای با کارایی بالا فراهم می کرد. امروزه این پدال های جذاب راه خود را به SUV های کوچک و هاچ بک ها نیز باز کرده اند. از آنجایی که این سیستم در تعویض دنده در این کلاس از خودروها تفاوتی ایجاد نمی کند و فقط برای اهداف تبلیغاتی در نظر گرفته شده است، تعداد کمی از رانندگان از آن استفاده می کنند.

دستیار تحویل کمربند ایمنی

یکی از غیر ضروری ترین ویژگی هایی که یک خودروساز می تواند در محصول خود قرار دهد، سیستم خودکاری است که کمربند را در اختیار راننده قرار می دهد. ایده این محصول این است که راننده بدن خود را اندکی نمی چرخاند تا به کمربند ایمنی برسد و کمربند از پهلو به او ارائه شود.

در مورد این سیستم باید بگوییم که برداشتن کمربند ابتدا توسط شخص بسیار سریعتر از سیستم فوق الذکر است. همچنین اخیرا این قابلیت خیلی زود از ذهن کاربر پاک می شود و سرعت پایین آن آزار دهنده خواهد بود.

در عین حال، تعویض قطعات و تعمیر آنها در صورت خرابی، هزینه بالایی را برای صاحب خودرو تمام می کند. به خصوص اگر این کار به نمایندگان برندهایی مانند مرسدس بنز که از سیستم مذکور استفاده می کنند سپرده شود.

سرگرمی صندلی عقب

هنگامی که صفحه های سرگرمی برای اولین بار در پشت سرنشینان جلو ظاهر شدند، یکی از بهترین و جذاب ترین ویژگی های خودروهای مدرن به حساب می آمدند. این ایده نمونه ای از یک تجربه سرگرم کننده و مجلل برای یک سفر طولانی برای کودکان و سرنشینان عقب بود.

اکنون با گذشت زمان سی دی و دی وی دی از بازار حذف شده و کاربران کمتر به این سیستم ها روی می آورند. زیرا استفاده از تبلت موبایلی حس بیشتری نسبت به صفحه نمایش مقابل شما دارد.

صفحه‌نمایش‌های تعبیه‌شده در بالشتک‌های صندلی جزو گران‌ترین گزینه‌های خودرو هستند و در واقع خرید تبلت جداگانه از سایر برندها برای مالک ارزان‌تر است.

سیستم سرگرمی یکپارچه

ادغام اطلاعات این سیستم ها پیشرو در ویژگی های منحصر به فرد داخل خودرو است. تنها در ایالات متحده، در سال 2020، بیش از 300000 راننده به دلیل حواس پرتی مجروح شدند.

این انحرافات ناشی از استفاده از سیستم های الکترونیکی مانند گوشی های هوشمند به ویژه شبکه های مجازی در هنگام رانندگی است. بنابراین اگر منطقی به آن نگاه کنیم، تبدیل یک خودرو به یک گوشی هوشمند بزرگ یک ترفند تبلیغاتی برای جذب کاربران بیشتر به این سیستم ها و پرت کردن حواس کاربران بیشتر است.

منبع: https://www.donyayekhodro.com/news/246161/%D8%A2%D9%BE%D8%B4%D9%86-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%DA%A9%D9%85-%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D8%A8%D8%B1%D8%AF

توسط ساندرو موناری

ساندرو موناری