کاش وزیر ماشین را باز می کرد!

عضو هیئت تحریریه روزنامه دنیای خودرو در این باره نوشت:

قبل از اینکه آقای علی آبادی از مجلس رای اعتماد بگیرد، در این صفحه نوشتم که آینده خودروهای برقی کشور روشن خواهد بود و حالا مرد اول مبنا؛ او ریاست وزارت صمت را بر عهده گرفت و تمام پیش بینی های رویاهایش در صنعت خودرو به حقیقت پیوست.

مدیری که علاقه شدیدی به خودروهای برقی دارد و در دوران حضورش در مپنا، بسیاری از مدل های خودروی ایرانی را برقی کرده است، این روزها تمام تمرکز خود را روی دستیابی به نتایج مورد علاقه اش گذاشته است. از گسترش جایگاه های شارژ خودروهای برقی در شهر تهران تا رونمایی از اولین خودروی برقی بازار ایران به نام «نبکا» که با همکاری «مپنا»، «صنایع خودروسازی کرمان» و «شرکت نوین ماهان» متولد شد.

اولین خودروی برقی با قیمتی بالا در بازار ایران رونمایی شد تا به همگان ثابت شود که قرار نیست در کنترل قیمت خودرو در بازار نقشی داشته باشد، می توان گفت برای قشری از جامعه طراحی و تولید شده است. کسانی که لذت داشتن یک ماشین برقی را با تجربه یک ماشین بنزینی می خواهند.

از سوی دیگر مدت زیادی از وعده های مسئولان می گذرد اما هنوز دسترسی چندانی به خودروهای وارداتی که قرار بود با قیمت مناسب بازار را تنظیم کنند، وجود ندارد. خودروهای وارداتی تحت تاثیر تعرفه های بالای وزارت امنیت به قدری گران می شوند که احتمالا به تنظیم بازار پشت واردات خود اهمیتی نمی دهند.

خودروسازان که به غیر از چینی ها فکر نمی کنند، حتی اگر خودروی آماده وارد کنند، ترجیح می دهند از چینی ها حمایت کنند.

اینجاست که فعالان بازار خودرو هستند، مردمی که از قیمت های نجومی خودروهای چینی و ایرانی به ستوه آمده اند، همگی به همین میل به وزیر صامت دارند، همانقدر که او به خودروهای برقی اهمیت می دهد و برای رسیدن به تولید آنها زحمت کشیده است. ، برای کمک به این امر. پیشرفت تکنولوژی در صنعت خودرو و ورود مطمئن برندها توجه بیشتری به بازار وارداتی و یا خطوط تولید خودروسازان کرده است.

آکاش بیشتر به فکر رشد صنعت تایر بود تا خودروی NBCA مجبور به استفاده از لاستیک خودروهای احتراق داخلی تولید داخل نشود. ای کاش نگرانی در مورد رشد تولیدکنندگان قطعات یدکی بیشتر می شد تا صنعت قطعات یدکی نیز خود را بالا ببرد و هر روز شاهد بازاریابی مستقیم برای بازدیدکنندگان چینی در بازار روشنایی برق نباشیم که قطعات یدکی چینی را در کف بازار بفروشند. امیدوارم آقای وزیر صمت علاوه بر ویژگی های مثبت، راننده خودرو نیز باشد تا فرمان وزارت صمت به گونه ای هدایت شود که صنعت خودرو شاهد توسعه همه جانبه و همه جانبه باشد.

منبع: https://www.donyayekhodro.com/news/246654/%D8%A7%DB%8C-%DA%A9%D8%A7%D8%B4-%D9%88%D8%B2%DB%8C%D8%B1-%D8%B5%D9%85%D8%AA-%D9%85%D8%A7%D8%B4%DB%8C%D9%86-%D8%A8%D8%A7%D8%B2-%D8%A8%D9%88%D8%AF

توسط ساندرو موناری

ساندرو موناری