واردات خودروهای دست دوم ثبات بازار را افزایش می دهد

پس از اعلام نتایج مشتریان با اولویت خودروهای وارداتی که هفته گذشته سه خودروی خود را ثبت نام کرده اند، به برخی از آنها خودرو اختصاص داده نشده است. مدیرعامل سامانه یکپارچه خودرو در این خصوص توضیح داد: بر اساس ظرفیت موجود و ترتیب اولویت، خودرو به مشتریان اختصاص می یابد و منظور از مشتری که خودرو به او اختصاص نمی یابد، خودروهای منتخب بر اساس اولویت است. ماشین و ظرفیت ماشین ها تمام شده است.» »

سامانه تخصیص خودروهای وارداتی از دوم آبان ماه به مدت چهار روز (از دوم تا پنجم آبان ماه) با عرضه 9 مدل خودرو بازگشایی شد. این پیشنهاد تنها برای مشتریانی در نظر گرفته شده است که در اسفندماه سال گذشته در مرحله اول ثبت نام خودروهای وارداتی ثبت نام کرده و در اولویت قرار گرفتند. در این مرحله می توانند برای سه خودروی مورد نظر خود از بین 9 مدل پیشنهادی اقدام کنند. س

س: پس از پایان دوره ثبت سفارش، سه اولویت مشتری بررسی و نتایج مشخص شد. لازم به ذکر است که هنوز خودروهای وارداتی برای تمامی ثبت نام کنندگان وجود ندارد و برخی از مشتریانی که در این مرحله با وضعیت عدم تخصیص مواجه شده اند می توانند برای واردات خودرو به مراحل زیر استناد کنند.

مهدی تقدسی، مدیر سامانه یکپارچه خودرو در این خصوص گفت: در ابتدا لازم به ذکر است که فرآیند تبادل نقش که در مرحله اول انجام شد استاندارد و حائز اهمیت است. به عنوان مثال، دو مشتری که یک نوع خودرو را در اولویت اول خود قرار می دهند، از 9 خودرویی که با زمان تحویل زودتر به مشتری اختصاص داده می شود، 3 خودرو را انتخاب می کنند.

وی افزود: بر این اساس خودروها بر اساس اولویت اول برای تمامی مشتریان با توجه به ظرفیت تخصیص می یابد. در آینده برای مشتریانی که شامل اولویت اول نمی شوند، در صورت وجود ظرفیت خودرو، اولویت دوم بررسی می شود و سپس به همین ترتیب اولویت سوم بررسی می شود.

مدیر سامانه یکپارچه خودرو گفت: از این رو اولویت اول در انتخاب مشتریان حائز اهمیت است و همانطور که اشاره کردیم سامانه انتخاب اول متقاضی را بر اساس اولویت بررسی می کند و در صورت وجود ظرفیت خودرو را به آن اختصاص می دهد بنابراین ابتدا همه موارد اولویت‌ها بررسی می‌شود و فرآیند تخصیص تکمیل می‌شود، در صورت خروج از ظرفیت، گزینه دوم بررسی می‌شود و در صورت باقی ماندن خودرو، انتخاب سوم بررسی می‌شود و فرآیند واگذاری انجام می‌شود، در غیر این صورت عدم انصراف در سامانه ثبت می‌شود. حساب کاربری مشتری

کارشناسان معتقدند از یک سو اقدام دولت به واردات خودروهای فرسوده منجر به ایجاد تعادل بین عرضه و تقاضا در بازار خودرو می شود و از سوی دیگر کلید روند کاهش قیمت ها در بازار خواهد بود.

کارشناسان می‌گویند: «یکی از مشکلات اساسی که بازار خودرو از آن رنج می‌برد، حجم بالای متقاضیان و ناتوانی شرکت‌های خودروساز در تامین نیازهای خود است.» وی افزود: همچنین مصوبه شورای دولت برای نظارت بر واردات است. خودروهای دست دوم برای دستیابی به تعادل بین عرضه خودرو در بازار.

تیگو 8 پرو مکس با بیشترین کاهش قیمت در بازار آزاد

روز گذشته بازار خودرو شاهد کاهش قیمت اکثر خودروها بود. بر این اساس، فینیکس تیگو 8 پرومکس شاهد بیشترین افت قیمت در بازار آزاد بود که 20 میلیون تومان کاهش قیمت داشت.

خودروهای داخلی در روز گذشته با افت قیمتی بین 1 تا 20 میلیون تومان مواجه شدند. جایی که وانت زاگرس (1402) 20 میلیون تومان کاهش یک میلیارد و 50 میلیون تومان، پژو 206 پانوراما (1402) 5 میلیون تومان، کاهش 524 میلیون تومان، اختصاص پارس سال ELX (1402) 5 میلیون تومان است. کاهش 560 میلیون تومان تارا 6 دنده وی 1 پلاس (1402) با 4 میلیون کاهش 680 میلیون تومان شاهین اتوماتیک با 3 میلیون کاهش 750 میلیون تومان.

همچنین در بین خودروهای چینی شاهد افت قیمت از 5 تا 20 میلیون تومان بودیم. جایی که فینیکس تیگو 8 پرو مکس (1402) با 20 میلیون تومان کاهش 2 میلیارد و 700 میلیون تومان، فینیکس اف ایکس پریمیوم (1402) با 15 میلیون تومان کاهش یک میلیارد و 820 میلیون تومان، هایما اس 7 پلاس. (1402) برای 10 میلیون تومان کاهش 1.1 میلیارد و 330 میلیون تومان، ام وی ام یک میلیارد و 315 میلیون تومان است. .

همچنین در گروه خودروهای خارجی پریمیوم شاهد کاهش قیمت از 20 تا 50 میلیون تومان بودیم. هیوندای سانتافه با کاهش 50 میلیون تومانی به 4600 میلیون تومان، هیوندای سوناتا هیبریدی (GLS) 30 میلیون تومان، کاهش 4100 میلیون تومانی و هیوندای توسان 20 میلیون تومان اعلام شد. کاهش 3950 میلیون تومانی. در بین خودروهای لوکس خارجی شاهد افزایش 500 میلیون تومانی قیمت مدل خودرو بودیم. یک دستگاه پورشه ماکان 500 میلیون تومان با افزایش 15 میلیارد و 500 میلیون تومانی خرید و فروش شد.

منبع: https://www.donyayekhodro.com/news/246662/%D9%88%D8%A7%D8%B1%D8%AF%D8%A7%D8%AA-%D8%AE%D9%88%D8%AF%D8%B1%D9%88%D9%87%D8%A7%DB%8C-%DA%A9%D8%A7%D8%B1%DA%A9%D8%B1%D8%AF%D9%87-%D8%AB%D8%A8%D8%A7%D8%AA-%D8%A8%D8%A7%D8%B2%D8%A7%D8%B1-%D8%B1%D8%A7-%D8%A7%D9%81%D8%B2%D8%A7%DB%8C%D8%B4-%D9%85%DB%8C-%D8%AF%D9%87%D8%AF

توسط ساندرو موناری

ساندرو موناری