فناوری در مسیر تاریخ و تجربه رشد می کند

94 سال از عمر یکی از بزرگترین و موفق ترین شرکت های خودروسازی جهان می گذرد و تاکنون تنها چند شرکت توانسته اند با این غول آلمانی رقابت کنند. شرکت های بزرگ و معروف خودروسازی جهان در تولید خودروهای باکیفیت و قابل اعتماد با هیچکس شوخی نمی کنند. بسیاری از تغییرات و پیشرفت هایی که این شرکت ها شاهد آن هستند به دلیل توجه به انتقادات و پیشنهاداتی است که از مشتریان خود دریافت کرده اند. به همین دلیل، می توانید محصولات آنها را به هر شکلی که می خواهید خراب کنید، بدون اینکه سازندگان آنها بخواهند شما را سرزنش کنند یا آن را جدی بگیرند. یکی از مهم ترین شرکت های خودروسازی دنیا مرسدس بنز است که بهترین های آن را در سال 2023 به شما معرفی می کنیم.

مرسدس بنز یکی از خودروسازان لوکسی است که به تولید هیچ مدل معمولی نمی پردازد و سلیقه آن تنها با محصولات لوکس و گران قیمت مطابقت دارد. مدل های بنز در همه جای دنیا بهترین هستند و افراد فهیم و عوام به داشتن یکی از آن ها افتخار می کنند و آن هایی که ندارند حسادت می کنند! اکثر محصولات مرسدس بنز پرفروش هستند و نیازی نیست به صراحت به این موضوع اشاره کنیم. جوانان و حتی دیگر افرادی که فراتر از جوانی خود هستند فکر می کنند که خودروهای بنز بهترین های بازار هستند. اما در این بین برخی همکاری ها و سیاست گذاری ها حکایت از مسیر آینده این شرکت تاریخی دارد.

اشتراک به جای جعبه گزینه ها

به نظر می رسد ارائه خدمات اشتراک به میدان نبرد جدیدی برای برندهای خودروسازی تبدیل شده است تا سود بیشتری از جیب مشتریان استخراج کنند. اخیراً غول خودروسازی آلمانی به صاحبان خودروهای برقی خدمات اشتراک گذاری برای افزایش قدرت موتور ارائه کرده است.

مشتریان می توانند با خرید اشتراک مرسدس بنز به قیمت 1200 دلار در سال، شتاب خودروهای الکتریکی این برند را 0.8 تا 1 ثانیه افزایش دهند.

قبل از مرسدس بنز، رقیب این شرکت، BMW، خدمات پولی را به مشتریان خود ارائه می کرد. این شرکت برخی از گزینه های راحتی را در مدل اشتراک ارائه کرد. به عنوان مثال، مشتری باید ماهانه یا سالانه مبلغی را به این شرکت می پرداخت تا بتواند گزینه گرمایش صندلی را داشته باشد. اما دخالت مرسدس بنز در افزایش قدرت موتور تاثیر دارد و البته به مشتریان آمریکایی این برند نیز معرفی شده است.

شرکت آمریکایی مرسدس بنز این سرویس رایگان را “شتاب” می نامد. طبق ادعای شرکت سازنده، خرید این اشتراک باعث بهبود عملکرد موتور و در نتیجه افزایش قابل توجهی در شتاب خواهد شد. این کار با تنظیم منحنی گشتاور موتور و گرفتن حداکثر قدرت از آن انجام می شود. به گفته مرسدس بنز، خرید این اشتراک باعث بهبود عملکرد موتور بین 20 تا 24 درصد می شود.

دارندگان هر چهار مدل هم اکنون می توانند اشتراک Acceleration را از مرسدس بنز خریداری کنند. این چهار خودرو عبارتند از: مرسدس EQE 350 4Matic (شتاب 0-100 بهبود یافته از 6 ثانیه به 5.1 ثانیه)، مرسدس EQE SUV 350 4Matic (شتاب 0-100 بهبود یافته از 6.2 ثانیه به 5.2 ثانیه)، Mercedes EQSprovedMac 450 از 5.3 ثانیه به 4.9 ثانیه) و مرسدس EQS SUV 450 4Matic (شتاب از 5.8 ثانیه به 4.9 ثانیه بهبود یافته است).

واکنش کاربران به استفاده از خدمات پولی مرسدس بنز برای افزایش شتاب هنوز مشخص نیست. آزمایش BMW با ارائه تجهیزاتی مانند Apple CarPlay یا صندلی های گرمکن با ارائه اشتراک موفقیت آمیز نبوده و با مخالفت کاربران مواجه شده است.

به همین دلیل، مرسدس بنز تصمیم گرفت به جای ارائه امکانات رفاهی، با افزایش قدرت موتور، درآمد کسب کند. به زودی این شرکت اطلاعات تکمیلی در مورد مشارکت مرسدس بنز در افزایش شتاب خودروها را اعلام خواهد کرد.

هوشمندتر به جای سریعتر

بنز اعلام کرد که با اضافه شدن ChatGPT، کنترل صدا از طریق دستیار صوتی Hey Mercedes “MBUX” آسان تر می شود. مرسدس قصد دارد این برنامه اختیاری را در تاریخ 16 ژوئن 2023 در ایالات متحده برای بیش از 900000 خودرو مجهز به سیستم MBUX آغاز کند.

مشتریان می توانند از طریق برنامه Mercedes me یا مستقیماً از ماشین با استفاده از فرمان صوتی “هی مرسدس، من می خواهم به خلبان بپیوندم” شرکت کنند.

بنز در حال ادغام ChatGPT از طریق سرویس Azure OpenAI است و همچنین از پلتفرم ابری و هوش مصنوعی مایکروسافت استفاده می کند.

مارکوس شافر، عضو هیئت مدیره گروه مرسدس بنز، درباره همکاری با مایکروسافت گفت: «ادغام ChatGPT با مایکروسافت در یک محیط ابری کنترل شده نقطه عطفی در راه ما برای تبدیل خودروهایمان به مرکز دیجیتالی مشتریانمان است. زندگی می کند.»

این برنامه به مدت سه ماه در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت. در برنامه آزمایشی سه ماهه این شرکت، مرسدس بنز داده های مشتریان را برای تجزیه و تحلیل ناشناس توسط شرکت حفظ می کند تا بینش آینده و توسعه برنامه را به دست آورد. خودروهای مرسدس اکنون دارای قابلیت فرمان صوتی هستند که به رانندگان اجازه می‌دهد با گفتن “Hey, Mercedes” و به دنبال آن فرمان کوتاهی برای انجام کارهایی مانند تنظیم دمای خودرو، یافتن مقصد ناوبری یا برقراری تماس تلفنی بگویند.

به گفته این شرکت، ChatGPT این دستورات صوتی را روان تر و طبیعی تر می کند و می تواند عملکردهای اضافی را فعال کند. به جای پاسخ دادن به دستورات ساده، سیستم می تواند در مکالمات طبیعی تر و شبیه انسان شرکت کند.

این سیستم می‌تواند زمینه موارد مورد بحث را به خاطر بسپارد و یک مکالمه پشت سر هم با راننده یا مسافران وسیله نقلیه انجام دهد.

با استفاده از ChatGPT، سیستم قادر خواهد بود به طیف وسیعی از درخواست‌ها، از جمله درخواست‌هایی که ممکن است مربوط به خودرو یا راننده نباشد، پاسخ دهد. به عنوان مثال، رانندگان ممکن است از شما یک دستور غذای سریع بخواهند یا “بهترین فصل سال برای سفر به کلرادو چه زمانی است؟” ازش بپرس

به طور کلی، با اضافه شدن ChatGPT، کاربران دستیار صوتی را تجربه خواهند کرد که نه تنها دستورات صوتی طبیعی را می پذیرد، بلکه می تواند با شما صحبت کند.

در حدود یک دهه گذشته، خودروسازان، از جمله مرسدس بنز، سیستم های کنترل صوتی پیچیده تری را برای خودروهای خود توسعه داده اند.

طراحی این نوع مرسدس بنز استفاده از آن را برای رانندگان نسبت به دکمه ها یا صفحه نمایش های لمسی ایمن تر می کند. زیرا رانندگان برای استفاده از آن مجبور نیستند چشم خود را از جاده بردارند.

منبع: https://www.donyayekhodro.com/news/246661/%D8%B1%D8%B4%D8%AF-%D9%81%D9%86%D8%A7%D9%88%D8%B1%DB%8C-%D8%AF%D8%B1-%D9%85%D8%B3%DB%8C%D8%B1-%DA%AF%D8%B0%D8%B1-%D8%A7%D8%B2-%D8%AA%D8%A7%D8%B1%DB%8C%D8%AE-%D9%88-%D8%AA%D8%AC%D8%B1%D8%A8%D9%87

توسط ساندرو موناری

ساندرو موناری