موقعیت عمومی پلیس راهنمایی و رانندگی تصویب اجرای طرح ترافیک جدید

این طرح عادلانه تر از وضعیت فعلی است

به گفته رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ، تغییری در محدوده طرح ترافیک جدید ایجاد نمی شود، بلکه تنها نحوه محاسبه عوارض ترافیکی تغییر می کند.

سردار محمدحسین حمیدی درباره جزئیات طرح ترافیک جدید گفت: اخیراً شهرداری تهران پیشنهاد داد تا نحوه محاسبه عوارض ورودی به طرح ترافیک عادلانه تر شود و طول و مدت سفر استاندارد باشد. زوایای این موضوع در شورای راهنمایی و رانندگی تهران تصویب شده است اما جزئیات آن باید به تصویب این شورا برسد. نهادها در جلسات شورا».

وی افزود: موضع کلی پلیس راهنمایی و رانندگی تصویب اجرای طرح ترافیک جدید است. زیرا در این طرح روشی عادلانه تر از وضعیت فعلی برای محاسبه عوارض تردد در محدوده طرح در نظر گرفته شده است، اما معتقدیم باید در این طرح کار کارشناسی تری انجام شود و البته بررسی شود که آیا تمامی دوربین های موجود در محدوده طرح ترافیک و سایر تجهیزات شهرداری تهران توانایی اجرای طرح جدید را دارد یا خیر.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ ادامه داد: منطقی ترین راه برای اخذ عوارض در محدوده طرح ترافیک، خودرویی است که در طول روز بیشترین تردد را در این محدوده داشته باشد و نقش بیشتری در انتشار آلودگی هوا و دامن زدن به ترافیک در سطح شهر داشته باشد. مرکز شهر بیشتر از خودرویی که کمتر تردد می کند در طرح پرداخت کنید در واقع مبلغ پرداختی فردی که دائما در طرح ترافیک تردد می کند باید با فردی که روزی یک بار وارد طرح می شود و ساعت ها ماشین خود را پارک می کند متفاوت باشد. و در شب از طرح خارج می شود.این روش قطعا هوشمندتر است، زیرا میزان هزینه های پرداختی باید متناسب با میزان خسارت ناشی از حرکت خودرو در طرح ترافیک باشد.

سردار حمیدی اظهار داشت: در طرح ترافیک جدید میزان عوارض خودرو بر اساس طول و مدت سفر، میزان تراکم ترافیک، میزان آلودگی هوا، نوع معاینه فنی و میزان تعیین می شود. خودرو. انتشار گازهای گلخانه ای عنوان کرد: بر اساس ایده شهرداری تهران هر خودرویی که در طرح ترافیک بیشتر تردد کند باید هزینه بیشتری بپردازد و از مسئولان شهرداری خواسته ایم دوربین های محدوده طرح ترافیک را بررسی کنند و در صورت نیاز، نرم افزار و سخت افزار لازم را برای نظارت بر حرکت خودرو در محدوده طرح و سایر عوامل موثر برای محاسبه نرخ عوارض تهیه کنید.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی پایتخت در پاسخ به این سوال که آیا طرح جدید ترافیک در سال جاری اجرایی می شود یا خیر، توضیح داد: برای اجرای این طرح باید زیرساخت های لازم به طور کامل مهیا شود که در حال حاضر در نیمه دوم امسال شهرداری مطالعات لازم را انجام و تجهیزات موجود را بررسی خواهد کرد.» در صورت نیاز، افزودن دوربین یا تجهیزات جدید به محدوده طرح ترافیک و تهیه برنامه‌های لازم برای فراهم کردن شرایط اجرای طرح جدید، در صورت انجام این مقدمات، این احتمال وجود دارد که این طرح در سال 1402 هجری قمری اجرا شود در غیر این صورت ممکن است اجرای طرح ترافیک جدید به سال آینده موکول شود.

طرح ترافیک جدید هنوز اجرایی نشده است

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران همچنین با تاکید بر اینکه شیوه جدید اجرای طرح ترافیک گامی بلند در راستای عادلانه شدن اجرای طرح ترافیک خواهد بود، گفت: طرح ترافیک فعلی یک طرح ترافیکی را در پیش گرفته است. نسبت به طرح قدیم گامی جلوتر گذاشته شود، تغییر صفر و یک برای شرایط مختلف، بر این اساس در شرایط جدید شهروندان باید هزینه های حمل و نقل را بپردازند، البته مبلغ پرداختی بستگی به معیارهایی مانند زمان پیک و غیر پیک ترافیکی و غیر اوج ترافیک دارد. معاینه فنی خودروها

مجتبی شفیعی ادامه داد: البته این طرح هنوز اجرایی نشده است. بلکه کلیات آن در شورای ترافیک تصویب شد تا مراحل اجرایی آن در نیمه دوم سال جاری فراهم و برای سال آینده اجرایی شود.

شافعی همچنین خاطرنشان کرد: منطق قیمت گذاری در این روش تغییر می کند و قیمت ثابتی برای ورود به محدوده وجود نخواهد داشت. وی ادامه داد: نرخ تعرفه برای شهروندان عادی که به طور مکرر سفر نمی کنند قطعا کمتر از طرح فعلی است. زیرا اکثر شهروندان در محدوده طرح ترافیک حرکت چندانی نمی کنند، بلکه عموماً خودروهای خود را پارک می کنند. معمولا خودروهایی که به طور مداوم در طرح ترافیک رانندگی می کنند آلودگی قابل توجهی تولید می کنند. اما هزینه هایی که می پردازند همان هزینه هایی است که سایر شهروندان می پردازند. اما با این طرح جدید، ما به سمت مدیریت عادلانه تر و هوشمندانه تر جریان ترافیک حرکت خواهیم کرد.

وی در پایان افزود: اجرای این طرح نیاز به مصوبه شورای شهر تهران دارد و باید هماهنگی های لازم با سازمان فافا انجام شود؛ البته کلیات این طرح در شورای ترافیک تهران تصویب شده است. .

منبع: https://www.donyayekhodro.com/news/246149/%D9%85%D9%88%D8%B6%D8%B9-%DA%A9%D9%84%DB%8C-%D9%BE%D9%84%DB%8C%D8%B3-%D8%B1%D8%A7%D9%87%D9%88%D8%B1-%D9%85%D9%88%D8%A7%D9%81%D9%82%D8%AA-%D8%A8%D8%A7-%D8%A7%D8%AC%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D8%B7%D8%B1%D8%AD-%D8%AA%D8%B1%D8%A7%D9%81%DB%8C%DA%A9-%D8%AC%D8%AF%DB%8C%D8%AF-%D8%A7%D8%B3%D8%AA

توسط ساندرو موناری

ساندرو موناری