فرمول ابدی فورد برای موستانگ چیست؟

موستانگ برای مدت طولانی به عنوان یک کوپه سرکش و با عملکرد بالا در نظر گرفته می شد و این چیزی است که ما را با مهندسی فورد آشنا کرد. موستانگ که در سال 1964 وارد دنیای خودروها شد، سعی کرد هیجان ایجاد کند و آدرنالین بیشتری را به روح ورزش دوستان پمپ کند. حالا اگر این اسطوره اسپرت فورد وارد عرصه برق بی صدا شود باز هم می تواند هیجان ایجاد کند؟ پاسخ بدون شک بله است. در پایان سال 2019، فورد تصمیم گرفت موستانگ را به دنیای بالا بفرستد و با قلب تمام الکتریکی خود کمپین جدیدی با رقبای خود ایجاد کرد. در نهایت پس از آرام شدن وضعیت ناشی از ویروس کووید-19، این خودرو در دسامبر 2020 به بازار عرضه شد، این کراس اوور کوپه دارای نسخه های با کارایی بالا نیز می باشد که با پسوند GT عرضه می شود. در زیر موستانگ Mac-E GT را به شما معرفی می کنیم که توسط مجله خودرو به عنوان یکی از بهترین خودروهای برقی سال 2023 معرفی شده است.

فرمول ابدی فورد برای موستانگ چیست؟

طراحی آشنای فورد با امضای هیجان انگیز موستانگ

در 17 نوامبر 2019، فورد از اولین کوپه کامپکت کلاس C خود، موستانگ Mac-E رونمایی کرد. هدف از تولید موستانگ Mac-A حفظ میراث ارزشمند فورد و تولید اولین محصول تمام الکتریکی برای این خودروساز مشهور آمریکایی بود. موستانگ Mac-E بر اساس پلتفرم GE1 ساخته شده است و سبک جذاب و زیبای فورد را به زبان طراحی جدید می آورد.

در طراحی نمای جلوی موستانگ مک ای، اولین چیزی که به ذهن می رسد، جلوپنجره به اصطلاح بسته آن است. وقتی از نمای سه طرفه یا نمای جلو به خودرو نگاه می کنید، همان حس قدیمی موستانگ را دریافت می کنید. تنها پارامتری که در این SUV متفاوت است، جلوپنجره بسته آن است. زیرا خودرو برقی است و نیازی به خنک سازی موتور از طریق شیشه جلو ندارد.

گرچه جلوپنجره جلو بسته است اما شکل چراغ ها، نوار دور جلوپنجره و نشان اسب در وسط همچنان حس نوستالژی همان موستانگ ها را به بیننده منتقل می کند. علاوه بر این موارد، وقتی به سپر نگاه می‌کنید، می‌توانید مجموعه‌ای از ورودی‌های هوا را روی سپر مشاهده کنید که می‌توانند برای انجام فرآیندهایی مانند خنک کردن مایع موجود در موتورهای الکتریکی و خنک کردن دیسک ترمز زیر سمت راست باز و بسته شوند. شرایط این مشکل وضعیت آیرودینامیکی خودرو را بهبود می بخشد.

در جلوی خودرو، چراغ‌های باریک با میله‌های عمودی قرار گرفته در داخل لامپ‌ها، جلوپنجره بسته با آرم اسب و سپر عریض پایینی، حس یک خودروی الکتریکی تهاجمی را ایجاد می‌کند.

از طرفی در نیمرخ بدنه اولین پارامتری که جلب توجه می کند دماغه بلند موستانگ مک ای است. همه ما می دانیم که Mac-E یک ماشین الکتریکی است و یک ماشین الکتریکی موتور احتراق داخلی ندارد که به این اندازه فضا نیاز داشته باشد! طراحان فورد درباره دلیل این نوع طراحی می گویند: «این سبک طراحی به سبک خودرو گره خورده است.» طراحی دماغه بلند و بلند Mac-E یک موضوع زیبایی شناختی است، بحثی کاربردی نیست! ”

هدف اصلی طراحان این بود که حس یک موستانگ قدیمی را در ذهن بیننده القا کنند و برای ایجاد این حس باید بینی برآمده در نمای جانبی نمایان می شد. نکته دیگری در نمای جانبی مک وجود دارد.

سقف این خودرو به سمت عقب مایل است و این نوع طراحی حس یک کوپه را به بیننده منتقل می کند و می توان Mac-E را یک SUV کوپه نامید! اما جالب ترین نکته این است که خط سقف در ناحیه ستون C از دو خط تشکیل شده است. نوار مشکی و نوار رنگی عقب مطابق با رنگ خودرو. به عبارت دیگر، اگر ماشین شما قرمز باشد، یک نوار قرمز روی سقف و یک نوار سیاه در بالای آن خواهید دید.

فرمول ابدی فورد برای موستانگ چیست؟

در واقع خط مشکی فضای بهتری در داخل کابین به خصوص برای فضای سر سرنشینان ایجاد می کرد. طراحان فورد نیز از دستگیره های مدرن و پیشرفته برای این خودرو استفاده کردند.

دکمه ای روی ستون B طراحی شده است که به مسافران این امکان را می دهد تا درها را طبق کد دیجیتال باز کنند. هدف از این طراحی خاص این است که محصول برقی جدید فورد قابل مشاهده باشد و تکنولوژی بالای این شرکت را به نمایش بگذارد.

از طرفی در نمای عقب عنصری که Mac-E را جذاب می کند وجود دو برجستگی گلگیر در دو طرف بدنه است. آن دو گلگیر عقب بیرون زده حس عضلانی به خودرو می دهند. چراغ های عمودی خودرو در نمای عقب نیز حس خوبی را برای برند موستانگ به بیننده القا می کند. این نوع طرح لامپ یکی از نمادهای طراحی موستانگ بوده و از اهمیت بالایی برخوردار است.

فضای بار مناسب 821 لیتری در عقب و 136 لیتری در جلو در جلب رضایت مشتریان فورد با Mac-E موثر خواهد بود. تنها نقصی که در طراحی بیرونی موستانگ Mac-E وجود دارد این است که اندازه لاستیک کوچک به نظر می رسد و این یک موضوع سبک نیست، بلکه بیشتر یک دلیل فنی است. اگر سایز لاستیک بزرگتر باشد، این افزایش سایز لاستیک باعث مصرف بیشتر انرژی الکتریکی و در نهایت کاهش مسافت پیموده شده خودرو می شود.

برای مثال اگر قرار باشد خودرویی با شارژ کامل 400 کیلومتر را طی کند، با لاستیک های بزرگتر به این عدد نمی رسد. در مجموع می توان تعادل خوبی را در تناسب بدنه Mac-E مشاهده کرد. همچنین در نسخه GT شاهد اضافه شدن پیانو بلک هستیم که هیجان این کراس اوور کوپه را دو چندان می کند.

داخلی مدرن و زیبا

کابین Mustang Mac-E به سبک ساده و مینیمالیستی طراحی شده است. یک صفحه نمایش بزرگ 15.5 اینچی در وسط قرار دارد که از طریق آن می توان تقریباً 90 ٪ از عملکردهای خودرو را کنترل کرد. طراحی شده با یک آرایه افقی 10.2 اینچی (واقع در پشت پنل) برای نمایش سرعت… همه این اجزا باعث شده اند Mac-E مدرن و متفاوت به نظر برسد، هرچند چهره آشنای موستانگ در پشت این ظاهر مدرن دیده می شد.

فرمول ابدی فورد برای موستانگ چیست؟

همچنین در فضای داخلی Mac-E به نکته دیگری می پردازیم که اکثر نشریات آن را برگرفته از خودروهایی مانند تسلا می دانند. مسلما این درست نیست. Mac-E مانند سایر خودروهای الکتریکی دارای یک صفحه عمودی بزرگ در کنسول مرکزی و یک صفحه نمایش عریض در جلو است. در عین حال هیچ شباهتی بین کوپه چهار چرخ متحرک فورد و محصولات تسلا وجود ندارد و می توان گفت طراحی فورد زیباتر است.

فرمول ابدی فورد برای موستانگ چیست؟

نکته جالب دیگر صفحه نمایش 15.5 اینچی در وسط است. طراحان فورد یک دکمه چرخشی طراحی کرده اند که با استفاده از آن می توان تنظیمات مربوط به سیستم صوتی و موارد دیگر را تنظیم کرد و حسی متفاوت و کلاسیک را القا کرد. از سوی دیگر، سقف پانوراما بزرگ و جادار همراه با چراغ های نواری LED داخل کابین، فضای داخلی را بازتر و زیباتر کرده است.

قدرتمندترین نسخه مک

مهندسان فورد دو نوع باتری لیتیوم یون را برای MAC در نظر گرفته اند. نسخه های استاندارد دارای باتری 75.7 کیلووات ساعت با 288 سلول لیتیوم هستند ، در حالی که نسخه های برد طولانی تر دارای باتری 98.8 کیلووات ساعت با 376 سلول هستند. در مدل هایی مانند Select و Premium، یک موتور الکتریکی در محور عقب تعبیه شده است و در مدل های Premium، First Edition، California Route 1 و GT Performance، دو موتور الکتریکی (یکی در محور جلو و دیگری در محور عقب) تعبیه شده است. طراحی شده است که می توانید ببینید

همانطور که اشاره کردیم، این مقاله به بررسی نسخه GT موستانگ Mac-E می پردازد که دارای دو موتور الکتریکی قدرتمند است. این دو موتور الکتریکی سنکرون آهنربای دائمی می توانند تا 480 اسب بخار و حداکثر 860 نیوتن متر گشتاور در GT Performance-Edition تولید کنند. در نسخه GT حدود 813 نیوتن متر گشتاور به چرخ های جلو می رسد.

به لطف یک باتری لیتیوم یون 88 کیلووات ساعت ، این ماشین می تواند در 3.8 ثانیه از یک توقف به 100 کیلومتر در ساعت برسد. در همان زمان ، این رقم در نسخه GT و در نسخه GT به 3.5 ثانیه می رسد. حداکثر سرعت در هر دو مدل عملکرد Mustang Mac-A به 200 کیلومتر در ساعت می رسد.

ناگفته نماند که سیستم مدیریت توان بسیار هوشمندی در این خودرو تعبیه شده است تا نیرو و گشتاور به بهترین شکل ممکن به چرخ ها منتقل شود. اما شاید جالب باشد بدانید که این خودرو تنها با یک بار شارژ می تواند مسافتی معادل 500 کیلومتر را طی کند.

Mustang Mac-E GT و GT Edition-Edition 88 کیلووات ساعت باتری ها در 45 دقیقه به لطف شارژرهای سریع 250 کیلووات ساعت در 45 دقیقه به 80 ٪ شارژ می شوند. این باتری ها طی 10 دقیقه شارژ می شوند و مسافت 94 کیلومتر را طی می کنند. در صورت استفاده از شارژرهای AC ، برای شارژ کامل این باتری ها تا 5 ساعت طول می کشد.

فرمول ابدی فورد برای موستانگ چیست؟

موستانگ ماخ ای; مدل خاص

فورد برای موستانگ Mac-A از هیچ چیزی دریغ نکرد و تمام فناوری های جدید صنعت خودرو و همچنین فناوری هایی که توسط خودروسازان دیگر استفاده نمی شد را در این ساختمان مرتفع جدید نصب کرد. وجود دوربین، سیستم رانندگی خودکار (رانندگی خودکار) سطح 4 و استفاده از سنسورهای رادار و GPS از دیگر گزینه های این خودرو است.

دوربین ها و سایر سنسورهای لیزر نیز برای نظارت بر عملکرد راننده در بالای فرمان نصب شده اند. مهمترین فن آوری های Mustang Mac-E سیستم صوتی Sync4 ، دستیار آمازون الکسا و ویژگی های Google است.

از یک سیستم پیشرفته خود رانندگی نیز برای این کوپه استفاده شد. برای شروع ماشین و رانندگی ، به سادگی “خوب فورد” را تکرار کنید تا ماشین را شروع کنید.

سیستم های دیگری مانند سیستم پیشرفته کمک رانندگی، سیستم بسیار پیشرفته نظارت بر نقاط کور، شناسایی عابر پیاده و دوچرخه سوار، کروز کنترل تطبیقی ​​هوشمند و ترمز اضطراری خودکار از مهم ترین سیستم های ایمنی McA هستند.

منبع: https://www.donyayekhodro.com/news/247598/%D9%81%D8%B1%D9%85%D9%88%D9%84-%D8%AC%D8%A7%D9%88%D8%AF%D8%A7%D9%86%D9%87-%D9%81%D9%88%D8%B1%D8%AF-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D9%85%D9%88%D8%B3%D8%AA%D8%A7%D9%86%DA%AF-%DA%86%D9%87-%D8%A8%D9%88%D8%AF

توسط ساندرو موناری

ساندرو موناری