عرضه سورین پلاس با 85 استاندارد از نیمه دوم سال جاری آغاز می شود

گروه صنعتی ایران خودرو از تولید و عرضه سورین پلاس طبق استانداردهای 85 گانه تا نیمه دوم سال جاری خبر داد. ایران خودرو در راستای اجرای 85 استاندارد و ارتقای سطح کیفی و ایمنی سورن پلاس، بهبودهایی را در این خودرو اعمال کرده است که برخی از آنها بر اساس بازخورد مشتریان است. ایران خودرو در ماه های اخیر به منظور پوشش استانداردهای 85 گانه، علاوه بر ارتقای ایمنی و کیفیت، کاهش مصرف سوخت و افزایش رضایت مشتریان از سورین پلاس، تغییرات جدیدی را در این محصول اعمال کرده است.

از نور روز تا کنترل پایداری

ایران خودرو بر اساس الزامات استاندارد، علاوه بر تجهیز سورن پلاس به نور روز، این محصول را با افزودن امکانات دیگری در نیمه دوم سال جاری به مشتریان عرضه خواهد کرد. از جمله امکانات اضافه شده به سورن پلاس می توان به سیستم کنترل پایداری الکترونیکی اشاره کرد که نقش بسیار مهمی در کنترل خودرو در پیچ ها و جاده های لغزنده دارد.

این امکان با اندازه گیری زاویه فرمان و سرعت خودرو حاصل می شود و در صورتی که احتمال انحراف و سر خوردن خودرو از مسیر وجود داشته باشد، با ترمزگیری روی چرخ بحرانی از واژگونی خودرو جلوگیری می کند و از واژگونی خودرو جلوگیری می کند. منحرف شدن

این سیستم که با نام ESC شناخته می شود ابتدا فقط بر روی خودروهای تارا نصب شده بود اما اکنون به دلیل رعایت استانداردهای 85 گانه بر روی سایر محصولات ایران خودرو از جمله سورن پلاس نصب شده است.

برای روشن و خاموش کردن سیستم ESC یک سوئیچ روی داشبورد نصب می شود اما این سیستم به طور پیش فرض همیشه روشن و فعال است. با توجه به نصب سیستم کنترل پایداری، تغییراتی در سیستم ترمز ضد قفل و توزیع الکترونیکی نیروی ترمز نیز اعمال شد.

راه اندازی سیستم های کنترل در مسیرهای لغزنده و شیب دار

سورین پلاس توسعه یافته ایران خودرو با استفاده از کنترل پایداری الکترونیکی (ESC) دارای سیستم TCS است که همانند سیستم کنترل لغزش در شروع حرکت است که از چرخش چرخ ها در جاده های لغزنده جلوگیری می کند و به خودرو کمک می کند. سریعتر حرکت کن. سیستم دیگری که به SorenPlus اضافه شده است، سیستم EBA است که برای به حداکثر رساندن نیروی ترمز در لحظه فشار ناگهانی و شدید روی پدال ترمز کار می کند تا به توقف سریعتر خودرو کمک کند.

یکی از ویژگی های مهم اضافه شده به سورین پلاس، سیستم HSA است که از عقب نشینی خودرو در هنگام شروع به حرکت در سربالایی جلوگیری می کند. این سیستم با حفظ فشار نیروی ترمز برای چند ثانیه زمان شروع حرکت در سربالایی را برای راننده می‌خرد و از چرخش خودرو به عقب جلوگیری می‌کند.

این سیستم حتی در زمانی که خودرو در شیب قرار دارد و راننده قصد حرکت با دنده عقب را دارد از حرکت به سمت جلو جلوگیری می کند.

راهنمایی برای روشن کردن زمان مناسب برای تعویض دنده

ویژگی دیگری که از نیمه دوم سال جاری به محصولات سورن اضافه می شود، راهنمای نشانگر تعویض دنده GSI است. طبق الزامات استاندارد 85 این آپشن در خودروهای مجهز به گیربکس اجباری است و ایران خودرو با هدف کاهش مصرف سوخت و بهبود تجربه رانندگی این آپشن را برای نصب بر روی سورین پلاس پیاده سازی کرده است. وظیفه این راهنما نشان دادن زمان مناسب برای تعویض دنده در نمایشگر جلوی آمپلی فایر به راننده است که باعث کاهش مصرف سوخت و آلاینده های خودرو می شود.

سنسور کنترل فشار تایر

یکی دیگر از چشم اندازهای مهمی که از نیمه دوم سال و اوایل پاییز در سورن پلاس نصب خواهد شد، سنسور نظارت بر فشار باد تایرها به نام TPMS است. این سیستم با نظارت فعال فشار باد لاستیک و دمای هوا، در صورتی که فشار باد لاستیک کمتر از محدوده مجاز تعیین شده برای تنظیم فشار باد لاستیک شود، در مقابل بلندگو و روی نمایشگر سیستم چندرسانه ای به راننده هشدار می دهد.

رانندگی با لاستیک هایی با فشار هوای کمتر از استاندارد، ضمن اینکه باعث سایش زودرس لاستیک ها می شود، مصرف سوخت را افزایش می دهد و همچنین کیفیت سواری را کاهش می دهد.

ایمنی عابر پیاده در صورت برخورد

از جمله عناصر ایمنی اضافه شده به سورن پلاس، استاندارد حفظ ایمنی عابر پیاده در صورت برخورد است. این استاندارد یکی از الزامات عرضه خودرو در بازار اروپا بوده و توسط خودروسازان جهانی به منظور حفظ جان عابرین پیاده و آسیب کمتر به آنها در هنگام برخورد رعایت می شود. ایران خودرو با تغییرات اعمال شده در سپر و به طور کلی قسمت جلو، موفق شده استاندارد حفاظت از عابر پیاده معروف به ECE R127 را برای این خودرو پاس کند.

تجربه رانندگی با سورن پلاس

یکی از مواردی که هنگام ورود به کابین سورن پلاس توجه شما را به خود جلب می کند، صندلی های راحت و فضای پای بهتر برای راننده در مقایسه با برخی از محصولات داخلی جدیدتر است. پس از استارت زدن، خودرو بدون لرزش و سر و صدای زیاد استارت می خورد و کلاچ و دنده ها تقریباً صاف هستند.

وقتی سورن پلاس مسافت کوتاهی را طی می کند، بسیار سریع است و دنده سوم نیز تا 130 کیلومتر بر ساعت شتاب می گیرد که برای یک خودروی شهری کافی به نظر می رسد. در کل شتاب سورن پلاس قابل قبول است و سیستم تعلیق آن نسبتا نرم است. از لایه ها؛ زیر خودرو نسبت به نسخه پایه سورن تغییر کرده است زیرا پایداری خودرو در سرعت های شهری بهتر است.

سیستم تعلیق نرم و طولانی و فاصله زیاد از سطح زمین یک امتیاز و مزیت مثبت برای رانندگی با سورن پلاس در جاده های خارج از جاده و خاکی است. عملکرد مایع خنک کننده این خودرو نیز توسط رانندگان آن بسیار خوب ارزیابی شد.

مصرف سوخت سورن پلاس در خارج از شهر 5.8 لیتر و در جاده معادل 7.49 لیتر در هر صد کیلومتر است. ظرفیت باک سوخت این خودرو 66 لیتر و حداکثر سرعت سورن پلاس حدود 190 کیلومتر بر ساعت است. بطور کلی؛ فضای کابین به علاوه 500 لیتر محفظه بار برای یک خانواده 4 تا 5 نفره ایده آل است.

منبع: https://www.donyayekhodro.com/news/246156/%D8%B9%D8%B1%D8%B6%D9%87-%D8%B3%D9%88%D8%B1%D9%86-%D9%BE%D9%84%D8%A7%D8%B3-%D8%A8%D8%A7-%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D8%A7%D9%86%D8%AF%D8%A7%D8%B1%D8%AF%D9%87%D8%A7%DB%8C-%DB%B8%DB%B5%DA%AF%D8%A7%D9%86%D9%87-%D8%A7%D8%B2-%D9%86%DB%8C%D9%85%D9%87-%D8%AF%D9%88%D9%85-%D8%A7%D9%85%D8%B3%D8%A7%D9%84

توسط ساندرو موناری

ساندرو موناری