صادرات 400 هزار محصول سایپا طی سه سال آینده

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا با تایید اینکه مدیریت شرکت های زیرمجموعه گروه سایپا به مدیران ارشد این گروه واگذار می شود، گفت: سایپا با جدیت پیگیر چیدمان شرکت های سازنده قطعات خودرو است.

محمدعلی تیموری در دیدار با قطعه سازان سازگستر و مگاموتور با بیان اینکه سایپا در 20 ماه گذشته توجه ویژه ای به صادرات داشته است، گفت: صادرات حداقل 100 هزار دستگاه خودرو در سال ضروری است که بر این اساس انجام خواهد شد. طی قراردادی سه ساله ارسال 400 هزار دستگاه خودروی تجاری (سایپا 151 و نیسان وانت) و سواری (کوئیک، سنا و شاهین) به کشورهای هدف برای صادرات.

وی افزود: مدیریت شرکت های وابسته به گروه سایپا به مدیران عامل شرکت ها واگذار شده است و بر این اساس مدیریت بنرو پس از تسویه کامل بدهی به مدیرعامل آن شرکت واگذار می شود و قرار است این گروه برای تولید خودروهای برقی.” پارس خودرو، سایپا سیتروئن، زامیاد و سایپادیزل نیز می توانند محصولات جدیدی را با آرم خود روانه بازار کنند.

مدیرعامل گروه سایپا تصریح کرد: در گروه سایپا بحث قرار گرفتن شرکت های ساختمانی در وهله اول با جدیت دنبال می شود و از این رو در زمینه قطعه سازی پرس حدود 100 شرکت زیر نظر سایپاپرس را به عنوان یک شرکت راه اندازی کرده ایم. تعامل سطح اول با سازه کاستار و سازه کاستار مجبور به همکاری با شرکت های فعال برای قرار گرفتن در سطح اول شد.

تحقق وعده سایپا مبنی بر معرفی 8 محصول جدید به بازار

تیموری در حاشیه بیست و سومین نمایشگاه بین المللی خودرو در مشهد با تاکید بر اینکه این گروه توانسته است به وعده خود مبنی بر معرفی خودروهای جدید به بازار عمل کند، گفت: خودروهای جدید ما شاهین اتوماتیک، اطلس و سهند در انتظار قیمت گذاری از سوی بازار هستند. نمایشگاه.” شورای رقابت

وی افزود: سال گذشته قول داده بودیم که امسال 8 محصول جدید را عرضه و روانه بازار کنیم و خوشبختانه این امر محقق شده است. مدیرعامل گروه سایپا افزود: خودروهای شاهین اتوماتیک، شاهین پلاس، اطلس، سهند، کادیلا (زیر کلاس پارس خودرو)، ابریشم، بژ و ون هامون (زیر کلاس زامیاد) محصولات جدید گروه سایپا هستند که امسال فروخته شود.»

وی با تاکید بر اینکه تولید خودروهای جدید بدون نقص و با 85 استاندارد خواهد بود، گفت: در حال حاضر خودرو اطلس تمامی مجوزها و استانداردها را اخذ کرده و تولید آزمایشی آن به پایان رسیده است. در مورد این ماشین؛ منتظر قیمت گذاری از سوی شورای رقابت هستیم و پس از اتمام قیمت گذاری نمایشگاه شروع می شود. در مورد خودروهای سهند و شاهین اتوماتیک نیز منتظر قیمت گذاری هستیم. امیدواریم هفته آینده قیمت ها اعلام شود تا بتوانیم خودروهای جدید را به مردم نشان دهیم.»

تیموری شاهین پلاس را که تا دو ماه آینده تکمیل می‌شود، نسخه ارتقا یافته شاهین دانست و گفت: یکی دیگر از محصولات جدید سایپا به نام Silk (C3XR) بر پایه پلتفرم C3 فرانسه ساخته شده است که به تولید انبوه خواهد رسید. در سایپا توسط سیتروئن کاشان. »

حذف 6 محصول از مجموعه محصولات سایپا در 20 ماه گذشته

با بررسی روند توقف تدریجی محصولات سایپا از دهه هشتاد تاکنون، مشخص شد که گروه خودروسازی سایپا در بیست ماه گذشته علیرغم مجازات های سنگین، سابقه خوبی در رهاسازی خودروهای قدیمی داشته است. سابقه توقف تدریجی تولیدات گروه خودروسازی سایپا در دهه 80 نشان می دهد که تعداد زیادی از محصولات قدیمی پارس خودرو مانند سیبند، جیپ صحرا و پاترول از خط تولید حذف شدند.

تمامی این محصولات از خانواده محصولات قطعات گسسته (همه قطعات خودرو KD/Knocked-Down) در سایپا تولید می شوند. همچنین زانتیا در اواخر دهه 80 از مجموعه محصولات گروه خودروسازی سایپا حذف شد. این در حالی است که خودروهای سپند و رنو پی کی که به محصولات برند گروه سایپا تبدیل شده بودند از تولید خارج شدند.

بنابراین می توان ادعا کرد که سایپا در دهه 1980 شکوفا شد. در دهه 90 خودروهای چینی به مجموعه محصولات سایپا اضافه شد، اما به دلیل تحریم کشورهای متخاصم، بسیاری از محصولات سایپا KD از تولید خارج شدند. با توجه به این؛ در دهه فوق الذکر به ویژه در سال های 1397 تا 1398 شرکت های خودروسازی چانگان، پژو، رنو و کیا ایران را ترک کردند.

در آخرین سال دهه 1990، X100 (پراید) از تولید خارج شد. بر این اساس، در مجموع در دهه مذکور، 12 محصول از طیف محصولات سایپا کاهش یافت که مهمترین و تنها محصول این برند X100 بود، اما 11 محصول دیگر به دلیل تحریم ها از خطوط تولید خارج شد.

در 20 ماه گذشته و در دوره مدیریت جدید، اتفاقات مهمی در گروه خودروسازی سایپا رخ داده است. در این مدت 6 محصول از سبد محصولات سایپا حذف شد که 3 محصول KD و 3 محصول فول سایز سایپا بودند.

محصولاتی که پس از حذف X 100 جایگزین شدند به همین دلیل خودروهای خانوادگی تایبا (صندوق و هاچ بک) و سینا معمولی در مدت مذکور از خطوط تولید حذف شدند.

ارتقای کیفیت خدمات پس از فروش محصولات سایپا در دستور کار قرار گرفته است

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا همچنین در نشست مدیران ارشد گروه سایپا با مدیران نمایندگی های مجاز در خراسان رضوی، شمالی و جنوبی اظهار داشت: کیفیت خدمات پس از فروش محصولات سایپا با ایده های خوب و مشارکت سراسری قابل ارتقا است. دلالان.»

وی افزود: مهمترین معیار موفقیت هر محصول جدا از کیفیت خود محصول، کیفیت خدمات پس از فروش است و با توجه به شرایط خاص زنجیره تامین و مسائل مربوط به آن، افزایش کیفیت محصول دشوار است. اما کیفیت خدمات را می توان با ایده های جدید و خوب بهبود بخشید.» و مشارکت بازرگانان.

تیموری ادامه داد: نارضایتی مشتریان از خدمات پس از فروش برای گروه خودروسازی سایپا بسیار مضر است زیرا هر مشتری ناراضی با ما به عنوان یک رسانه تاثیرگذار برخورد می کند و این نارضایتی به اعتبار برند لطمه می زند اما با برنامه ریزی صحیح می توان کیفیت خودروها را ارتقا داد. بهبود یافته است، و برای تحقق آن “بنابراین، ما باید از شبکه نمایندگی ها حمایت کنیم.”

منبع: https://www.donyayekhodro.com/news/245914/%D8%B5%D8%A7%D8%AF%D8%B1%D8%A7%D8%AA-%DB%B4%DB%B0%DB%B0-%D9%87%D8%B2%D8%A7%D8%B1-%D8%AF%D8%B3%D8%AA%DA%AF%D8%A7%D9%87-%D8%A7%D8%B2-%D9%85%D8%AD%D8%B5%D9%88%D9%84%D8%A7%D8%AA-%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D9%BE%D8%A7-%D8%B7%DB%8C-%D8%B3%D9%87-%D8%B3%D8%A7%D9%84-%D9%BE%DB%8C%D8%B4-%D8%B1%D9%88

توسط ساندرو موناری

ساندرو موناری