«دانا یوث» و «تارا وی 4» کنار هم می آیند

شورای رقابت در پایان مهرماه در مصوبه شماره 611 خود قیمت 8 محصول جدید شرکت ایران خودرو را که قبلاً تعیین نشده بود تعیین کرد. از آنجایی که قیمت این هشت خودروی جدید قبلا مشخص نبود، ایران خودرو قادر به فروش آنها در طرح های مختلف نبود. در این میان، محصولاتی مانند دنا پلاس توربو اتوماتیک آپشنال (دنا جوانان) و تارا اتوماتیک V4 LX از جذاب ترین ها هستند و در واقع پیشروترین خودروهای داخلی هستند. حال با مشخص شدن قیمت این محصولات، انتظار برای عرضه آنها به پایان می رسد و در برنامه های فروش آتی شاهد حضور این دو خودرو در لیست عرضه گروه صنعتی ایران خودرو خواهیم بود.

“جوانی دانا”؛ قدرت در دستان شما است!

داینابلاس توربو اتوماتیک یا داینا یوث آپشنال نسخه ای از داینابلاس توربو با EF7P توربو (TCP) است که ضمن استفاده از موتور قدرتمندتر با قدرت 161 اسب بخار و گشتاور 240 نیوتن متر، از پلت فرم اصلی برقی-الکترونیکی ایران خودرو برای بار اول. زمان. دینا جانوان با قوای محرکه مدرن تر، مصرف سوخت یک لیتر کمتر و مجهز به سیستم های الکتریکی و الکترونیکی گروه صنعتی ایران خودرو به تولید انبوه رسید.

یکی از ویژگی های سیستم برق و الکترونیک شرکت ایران خودرو تک نود بودن آن است که تمامی عملکردها توسط یک گره انجام می شود و سرعت پردازش این سیستم بالاتر، مدرن تر و کارآمدتر از سیستم های قبلی است. به طوری که ویژگی های جدید محصولات به راحتی قابل شناسایی و پیاده سازی باشد.

همانطور که گفته شد در مقایسه با توربو داینا پلاس اتوماتیک، به استثنای تعویض موتور و نصب موتور قدرتمندتر (که 13 اسب بخار قدرت و 25 نیوتن متر گشتاور تولید می کند)، مصرف کمتری نسبت به نسخه توربوشارژر دارد و آلایندگی آن نیز کمتر است.

دنا یوانان همچنان از نسل جدید گیربکس شش سرعته اتوماتیک استفاده می کند که با هدف بهبود انتقال نیرو و بهبود هماهنگی با موتور TCP بهینه شده است.

از دیگر تغییرات Dyna Youth نسبت به داینا پلاس اتوماتیک توربوشارژ می توان به اضافه شدن سیستم ورود بدون کلید، دکمه استارت، سنسور نور، سنسور باران، سیستم نظارت بر فشار باد تایرها و نشانگر انتقال GSI اشاره کرد. برخی از این تغییرات با هدف عبور از استانداردهای اجرا شده 85 آهنگ توسط دانا یانگ ساخته شده است.

“Tara Automatic V4 LX”; نجیب ترین عضو خانواده تارا

تارا V4 که قبلا با نام تارا سال شناخته می شد، نسبت به نسخه اصلی تارا (V2 Variant) تغییراتی را به خود دیده است. این خودرو دارای درب صندوق عقب برقی با قابلیت باز شدن با حرکت پا در زیر سپر می باشد که دارای سنسور پا یا لگد، گرمکن صندلی های جلو علاوه بر قابلیت حرکت به جلو و عقب برقی برای صندلی راننده می باشد. یک دوربین عقب با خطوط راهنمای دینامیک، چراغ های آفتابگیر برای راننده، و یک چراغ در داخل محفظه داشبورد و چراغ خوش آمد گویی زیر درب های جلو، خوشامدگویی به مسافر و راننده به محض باز شدن درهای جلو، روشن کردن فضای روی کف. تارا V4 دارای آینه الکترونیکی است و دستگیره سقف تاشو برای سرنشین سمت راست به این خودرو اضافه شده است.

سوئیچ های بالابر پنجره ها نیز در تارا سال از کنسول میانی به پنل های جانبی منتقل شدند و بدین ترتیب طراحی کنسول وسط و پنل های کناری در این خودرو تغییر کرد و کلیدهای بالابر پنجره از وسط خارج شدند.واحد کنترل ساخت ایران بود. خودرو در این قسمت برای طراحی تارا وی 4 جعبه متحرکی برای تارا وی 4 در نظر گرفته است و البته ایران خودرو برای توسعه تارا وی 4 به تغییرات سطحی بسنده نکرده و برای به دست آوردن فضایی متفاوت در کابین، پارچه سقف را تغییر داده است. طراحی کنسول سقف و کلیدهای کنترل سانروف در تارا V4 و جلوپنجره ای به این خودرو اضافه شده است.

همچنین برای افزایش راحتی سرنشینان ردیف عقب، پشتی صندلی ها تغییر یافته و در پشت صندلی ردیف دوم، یک لنت آرنجی دو تا شده تعبیه شده است. در نهایت دو بلندگو به Tara V4 اضافه شده است تا کیفیت سیستم صوتی پشت قاب آینه بغل را بهبود ببخشد.

علاوه بر این، به منظور متمایز شدن ظاهر تارا سیل از تارا اتوماتیک و بر اساس خواسته و نظر مشتریان، گرافیک چراغ های عقب تارا سیل تغییر یافته است که زیباتر و متفاوت تر از قبل شده است.

تارا V4 مجهز به تجهیزات ایمنی و راحتی مانند چهار کیسه هوا، سیستم ترمز ضد قفل، سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز و سیستم کنترل پایداری الکترونیکی، سیستم ضد سرقت، سنسور معکوس، سیستم نظارت بر فشار باد لاستیک، کروز کنترل، نور و سنسور باران و سیستم ورود بدون کلید و استارت دکمه ای، ایزوفیکس، فرمان برقی با کلیدهای کنترلی، شیشه های برقی، آینه های جانبی برقی، سیستم تهویه دستی با تنظیم سوپاپ الکترونیکی، دوربین دید عقب پویا، آینه مرکزی برقی، مولتی مدیا 7 اینچی صفحه نمایش با ورودی USB، نمایشگر اطلاعات بلوتوث و تلفن همراه، آینه های جانبی تاشو برقی، سانروف برقی، صندلی راننده با قابلیت تنظیم برقی، صندلی سرنشین برقی و دو طرفه دستی، گرمکن صندلی های جلو، نور استقبال و سنسور پا برای باز کردن صندوق عقب لوکس ترین سدان تولید داخل و مناسب برای مشتریان خودروهای لوکس محسوب می شود.

منبع: https://www.donyayekhodro.com/news/246652/%D8%AF%D9%86%D8%A7-%D8%AC%D9%88%D8%A7%D9%86%D8%A7%D9%86-%D9%88-%D8%AA%D8%A7%D8%B1%D8%A7-V4-%D8%AF%D9%88%D8%B4%D8%A7%D8%AF%D9%88%D8%B4-%D9%87%D9%85-%D9%85%DB%8C-%D8%A2%DB%8C%D9%86%D8%AF

توسط ساندرو موناری

ساندرو موناری