آیا اقدامات پیش بینی شده باعث کاهش ترافیک برای بازگشایی مدارس می شود؟

ترافیک در شهرهای بزرگ به ویژه تهران همواره یکی از معضلات شهرهای بزرگ است. همچنین اعلام شد که تعداد شهروندان منتظر در ترافیک افزایش یافته است که برخی از آنها تکان دهنده بود. به عنوان مثال همانطور که معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری در سال گذشته اعلام کرد، هر شهروند تهرانی به طور متوسط ​​سالانه 300 ساعت از وقت خود را در ترافیک سپری می کند. واضح است که با شروع مهریه و بازگشایی مدارس، بازی گذر با زمان و اعصاب شهروندان پیچیده تر می شود. در ادامه این موضوع را بررسی خواهیم کرد.

تست گرم برای متروبوس

با توجه به آغاز سال تحصیلی جدید و بازگشایی مدارس و به منظور مدیریت یکپارچه ترافیک شهر تهران با آغاز سال تحصیلی جدید، جلسه هماهنگی با حضور مدیران و نمایندگان دستگاه های اجرایی برگزار شد. از جمله مجتبی شفیعی; مسعود درشی رئیس سازمان حمل و نقل و تنظیم ترافیک شهرداری تهران؛ پوریاعلی مردانی مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه؛ شادی المالکی مدیر عامل ایستگاه ها و پارک های مسافربری تهران; مهدی کلشانی، مدیرعامل ستاد معاینه فنی تهران؛ مدیرعامل سازمان حمل و نقل عمومی و ترافیک شهرداری تهران و جمعی دیگر از مسئولان در اولین روز مهرماه در مرکز کنترل ترافیک تهران برگزار شد.

مهدی کلشانی در ابتدای این نشست گفت: به نظر می رسد ترافیک اصلی شهر تهران امروز (دوشنبه) در حال انجام است. امیدوارم با کمک یکدیگر بتوانیم قرنطینه خوبی را آغاز کنیم و با تدابیر برنامه ریزی شده، با بازگشایی مدارس شاهد کاهش ترافیک باشیم.

علوی زاده; نماینده سازمان تاکسیرانی همچنین گفت: شاید در روزهای دیگر مانند دوشنبه شاهد ترافیک نباشیم اما چهار منطقه اصلی شهر تهران در حال بررسی است. قرارداد تیپ سرویس مدارس نیز بر روی سامانه قرار می گیرد. مشاوران آموزش و پرورش می توانند اقدامات لازم را برای انعقاد قرارداد بین اولیا و مدارس بر اساس این نوع انجام دهند. قرارداد مدارس استثنایی منعقد شد. در حال حاضر مشکل ترافیکی در پایتخت وجود ندارد.

مهدی علیزاده; مدیرعامل شرکت اتوبوسرانی همچنین تصریح کرد: طبق برنامه ریزی های انجام شده از امروز حداقل 247 دستگاه اتوبوس در تهران خواهیم داشت که پس از گذشت 5 سال از چهار دستگاه متروبوس خریداری شده، تست داغ انجام می دهیم تا پس از رفع ایرادات. از این چهار اتوبوس می توانند به مردم خدمت کنند.

کامران سوریه; رییس مرکز کنترل ترافیک همچنین گفت: طبق روال سال های گذشته اولین جاده ای که در مهرماه احداث می شود بزرگراه نواب است که در سال گذشته مناطق 5، 6 و 1 شاهد بیشترین ازدحام ترافیکی بوده است. مانند پارسال نقص فنی خودرو بیشترین نقش را داشته است.» در ترافیک اما به دلیل بارندگی کم بعید است امسال بارندگی مانند پارسال باعث تردد در جاده ها شود.بیشتر تصادفات سال گذشته مربوط به سال گذشته بوده است. در مناطق 5، 2 و 10.”

به گفته نماینده سازمان ایستگاه: از ساعت 6:30 تا 10 صبح هیچ راننده ای نمی تواند در داخل شهر سند حمل و نقل دریافت کند. “این یک فرآیند کنترل شده است.”

مترو در 15 روز کاری مهرماه رایگان است

مسعود درشتی، مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه نیز با اشاره به رایگان شدن مترو در پانزدهمین روز کاری مهرماه، گفت: با تصمیم شورای شهر تهران، دانشجویان می توانند از این تسهیلات استفاده کنند.

وی در خصوص نحوه شناسایی دانش آموزان در این طرح گفت: قرار بود وزارت آموزش و پرورش، علوم و بهداشت اسامی افراد دارای نماد ملی را در اختیار ما قرار دهد که تا آن روز این اطلاعات ارائه نشد، اما دانش آموزان این کار را انجام می دهند. نگران این نباش.»

سایر شهرهای کشور نیز خود را برای مدیریت نهضت بازگشایی مدارس آماده می کنند. در همین راستا رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی شهر کرمان با اشاره به ترافیک خیابان های این شهر در زمان بازگشایی مدارس گفت: به منظور ساماندهی سرویس مدارس و جلوگیری از ترافیک مورد انتظار که هر سال شهر کرمان را تحت تاثیر قرار می دهد. به طور کلی در تابستان ماده 18 کارگروهی با حضور عوامل شهرداری و آموزش و پرورش تشکیل شد.

سرهنگ امین پاک ایزدی افزود: در تابستان در کارگروه ماده 18 تصمیم گرفتیم در خصوص سرویس مدارس اقداماتی را انجام دهیم که با بازگشایی مدارس مشکلی برای تردد دانش آموزان وجود نداشته باشد و شاهد ترافیک سنگین نباشیم. “

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان کرمان تصریح کرد: همزمان با بازگشایی مدارس، هر ساله خیابان های مدرسه و خیابان های اصلی و پرتردد شهر مملو از ترافیک است، اما به دلیل تعطیلی روز یکشنبه ما شاهد ترافیک سنگین در خیابان های کرمان نبودیم. . اما انتظار ما این است که از امروز (دوشنبه) شاهد ترافیک سنگینی باشیم.»

وی گفت: «حتی برای افرادی که می خواستند فرزندان خود را پیاده به مدرسه بیاورند، ما اطلاعات لازم را در مورد نکات ایمنی ارائه کردیم.

پاک ایزدی تصریح کرد: ماموران راهنمایی و رانندگی در دو هفته اول مهر و در صورت نیاز تا پایان مهرماه طرح استقرار صبحگاهی دارند و در میادین، اطراف مدارس و اماکن با درجه بالا مستقر هستند. و ترافیک حساس.”

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان کرمان گفت: با وجود اینکه اقدامات لازم برای مقابله با ترافیک انجام شده است، اما نمی توان گفت که در روزهای آینده شاهد ترافیک نخواهیم بود.

منبع: https://www.donyayekhodro.com/news/246123/%D8%A2%DB%8C%D8%A7-%D8%AA%D9%85%D9%87%DB%8C%D8%AF%D8%A7%D8%AA-%D9%BE%DB%8C%D8%B4-%D8%A8%DB%8C%D9%86%DB%8C-%D8%B4%D8%AF%D9%87-%D8%B3%D8%A8%D8%A8-%DA%A9%D8%A7%D9%87%D8%B4-%D8%AA%D8%B1%D8%A7%D9%81%DB%8C%DA%A9-%D8%A8%D8%A7%D8%B2%DA%AF%D8%B4%D8%A7%DB%8C%DB%8C-%D9%85%D8%AF%D8%A7%D8%B1%D8%B3-%D9%85%DB%8C-%D8%B4%D9%88%D8%AF

توسط ساندرو موناری

ساندرو موناری