Tiggo 7 به روز شد

تغییرات اخیر در بازار باعث پویایی بیشتر تولیدکنندگان شده است و می توان امیدوار بود که حداقل در دو سال آینده مدل های به روز با سرعت بیشتری وارد بازار ایران شوند.

اکنون دو سال از عرضه اولین نسخه از نسل دوم تیگو 7 می گذرد، اگرچه انتظار داشتیم نسخه های به روزتری از این خودرو را شاهد باشیم، اما در هر صورت تغییراتی که در مدل های پرو اعمال شد. نسخه های اول (یا حداقل بعد از … سال پس از استفاده در بازار چین)، برای نمونه های مجموعه در ایران نیز اعمال می شود.

لازم به ذکر است که گوشی فینیکس تیگو 7 پرو برای بازار ایران به عنوان نسل دوم تیگو 7 در بازار چین یافت می شود و نسخه هایی که تحت عنوان پرو در چین به فروش می رسند، حداقل از نظر ظاهری هستند. معادل تیگو 7 پرو مکس مونتاژ شده در ایران؛ با این حال، در وب سایت بین المللی چری، Tiggo 7 Pro معادل Fenix ​​ایرانی است.

با توجه به تغییرات فنی اعمال شده به لطف تصمیم گیران در برند فونیکس، فرصتی ایجاد شده است تا این تغییرات را در محیطی مناسب مانند پیست آزادی تجربه کنیم. در مجموع سه دستگاه نمونه اولیه در اختیار خبرنگاران قرار گرفت تا داریو و داخل آن را در کوتاه مدت آزمایش کنند.

Tiggo 7 به روز شد

طراحی ظاهری

برای مدل های بالاتر که قدرت بیشتری از موتور خارج می شود، اصطلاح توربوشارژر توسط طراحان مورد تاکید قرار گرفته است و برای این منظور در نمای جانبی یک قطعه براق در جلوی درب های جلو قرار داده اند که یک قطعه براق جلوی درهای جلو در نمای جانبی . جزئیات لوکس. اما نظر طراحان چینی این است که اگر تا به امروز روی توربوشارژر تمرکز نشده است، مورد غفلت قرار گرفته است.

نکته دیگر نمای جانبی محل های پارک اتوماتیک در این نسخه است که با باز شدن درها از زیر پدال ها خارج می شوند. در نمای جلو به عنوان نمای اصلی برای ایجاد تغییرات، با توجه به اضافه شدن عناصر مهمی مانند پکیج فناوری ADAS، لازم بود تغییراتی در قسمت جلوپنجره و سپرها ایجاد شود، هرچند اضافه شدن برخی جزئیات باعث شد طراحی اصلی نسل دوم تیگو 7 ساده تر از نسخه پرو به نظر می رسد.

جالب اینجاست که پس از بلند کردن کاپوت و دیدن لبه بالای چراغ متوجه می شویم که بخشی از جزئیات چراغ جلو در زیر کاپوت پنهان شده و با باز بودن کاپوت خودرو زیباتر می شود. تغییر دیگری که با توجه به آپشن های جدید Max در نظر گرفته شده است مربوط به تغییر پیکربندی بخش مه شکن است.به جای طراحی دو خطی، از پیکربندی T شکل استفاده شده است که شامل بخشی برای روشن کردن جاده در هنگام چرخاندن فرمان است. ، همراه با چراغ های روشنایی در روز.

به نظر می رسد ریچارد کو، طراح خودرو، در طول طراحی نسل دوم اطلاعات فنی دریافت کرده بود که این خودرو با دو خروجی اگزوز روانه بازار می شود و حالا که این اتفاق افتاده، طراح به هدف اولیه خود رسیده است. جدا از خروجی اگزوز، برای مدرن شدن طراحی و رفع برخی انتقادات و همچنین هماهنگی با دیگر طرح های چری، به جای لوگوی بین چراغ های عقب، از لوگوی بین خط قوس و شیشه عقب استفاده شده است. باعث شد تا قوس بین چراغ ها کاملا روشن شود.

Tiggo 7 به روز شد

فضای داخلی

در اصلاح و هماهنگی پیکربندی کابین تیگوس، لازم است نمایشگرهای دو قسمتی این خودرو با سایر محصولات این سری هماهنگ شده و مجموعه ای دوگانه از نمایشگرهای 12 اینچی ارائه شود که ویژگی اصلی آن چهارمین است. نسل سیستم عامل Cherry Lion که به معنی شیر است. این سیستم چند رسانه ای می تواند سه سیستم عامل Apple CarPlay، Android Auto در نسخه جهانی و همچنین Baidu Carlife در نسخه چینی را اجرا کند.

در نمونه های ارائه شده برای تست، مشکلات نرم افزاری مشاهده شد که با توجه به اطلاعات سازنده قابل قبول است زیرا بخش نرم افزاری محصول در حال توسعه است. اما در مورد سخت افزار پشت این مالتی مدیا می توان انتقاداتی را نیز در نظر گرفت.

اما در نسخه نهایی علاقه مندیم بخشی برای نمایش تغییرات سیستم تهویه مطبوع بر روی صفحه نمایش داشته باشیم و کنترل در این قسمت به دکمه های لمسی واقع در پایین پنل اصلی محدود نمی شود.

یکی از نکات جالب در مورد آرنج فضای بسیار بزرگ آن است که با توجه به اندازه آن می توان مواردی را زیر دسته دنده قرار داد. تصمیم گیری در مورد رنگ فضای کابین در نسخه پرو تصمیمی بود که فقط برای این سری در نظر گرفته شد و حتی در آپدیت های بعدی شاهد تضاد رنگ بیشتری در تریم کابین خواهیم بود.

Tiggo 7 به روز شد

تغییرات فنی را تجربه کنید

برای بازار چین، نسخه پرو تیگو 7 با سه موتور شامل یک موتور 1.5 توربو با قدرت 156 اسب بخار (معادل Phoenix Tiggo 7 Pro) با گیربکس CVT یا 6 سرعته دستی، نیمه عرضه می شود. -نسخه هیبریدی (48 ولت) و در نهایت موتور 1974. موتور 1.6 لیتری توربوشارژ با گیربکس 7 سرعته دوکلاچه همانطور که در Fenix ​​Tiggo 7 Pro Max دیده می شود جفت می شود.

مصرف سوخت نسخه قبلی حدود 7 لیتر در هر 100 کیلومتر، میزان مصرف نسخه هیبریدی ملایم به 5.9 و مصرف مدل 1.6 لیتری به 6.6 لیتر رسید. بنابراین نسبت به نسخه قبلی بهتر عمل می کند. عملکرد روانتر این موتور نسبت به نسخه های قبلی نیز همین روند را نشان می دهد.

با وجود داشتن یکی از قدرتمندترین موتورهای چری در این خودرو و حتی دریافت نشان حداکثر “MAX”، استفاده از عملکرد تیپترونیک و تغییر دستی حالت های انتقال دوکلاچه از طریق پدال تعویض دنده واقع در پشت فرمان امکان پذیر نیست و فقط از طریق بالا و پایین بردن اهرم کنسول مرکزی راه اندازی کنید.

پذیرش این تغییرات از طریق گیربکس بهبود یافته است اما انتظار داشتیم که کشش بیشتری را از گیربکس دوکلاچه بپذیریم که به دلیل اولویت مصرف سوخت امکان پذیر نیست. البته این ترکیب علاوه بر مصرف سوخت، تمایل بیشتری به شتاب گیری دارد و در شتاب 100 کیلومتر بر ساعت شاهد بهبود حدود یک ثانیه ای هستیم.

در بحث دینامیک سیستم کنترل پایداری، اگرچه تعلیق “چند پیوندی” انتخاب شده است، اما باید کمتر مورد استفاده قرار گیرد. اما به گونه ای برنامه ریزی شده است که مدت فعالیت آن بیش از حد انتظار باشد.

Tiggo 7 به روز شد

نسخه نهایی Tiggo 7؟

استفاده از عبارت “حداکثر” ممکن است باعث شود مشتری فکر کند که با نسخه نهایی این خودرو سروکار دارد. اما حداقل تا جایی که به بازار بین المللی مربوط می شود، در اکتبر سال 2022 (دقیقا یک سال پیش) تیگو 7 2023 فیس لیفت شده معرفی شد و ظاهر این خودرو را به چراغ های جلوی تیگو 8 پرو با جلوپنجره بزرگتر نزدیک کرد. رینگ های مختلف لاستیک

در کابین نسخه 2023 شاهد دو رنگ هستیم: اما تغییر اصلی در کنسول سرنشین و کنترل آب و هوا است.

این نسخه در حال حاضر محدود به بازار چین نیست و حداقل دو ماه پیش (25 آگوست) در آفریقای جنوبی عرضه شد. البته از آنجایی که نسخه بازار آفریقای جنوبی وارداتی است، انتظار نداریم نسخه 2023 به این سرعت وارد خطوط مونتاژ کرمان شود.

منبع: https://www.donyayekhodro.com/news/246370/%D8%AA%DB%8C%DA%AF%D9%88-%DB%B7-%D8%A8%D9%87-%D8%B1%D9%88%D8%B2-%D8%AA%D8%B1-%D8%B4%D8%AF

توسط ساندرو موناری

ساندرو موناری