“KMC XT 1865″؛ یک قاتل جدید و قدرتمند بازار

مصرف سوخت این کشنده در مقایسه با همکارانش حدود 5 درصد کمتر است. این تراکتور با نام XT1865 با برند «کارمانیا» یکی از زیرمجموعه‌های گروه «کرمان موتور» وارد خط تولید می‌شود و به این ترتیب کرمان موتور نیز سهم خود را از بازار خودروهای تجاری به دست می‌آورد. شرکت کرمان موتور در اولین روز از بیست و یکمین نمایشگاه بین المللی خودرو شیراز به طور رسمی از این تراکتور جدید و قدرتمند رونمایی کرد.

زبان طراحی رایج “KMC XT 1865” با تراکتورهای “MAN”.

اگر به طراحی بیرونی XT1865 نگاه کنیم، بارزترین نکته، زبان مشترک طراحی آن با تراکتورهای مطرح اروپایی به ویژه MAN است. بهره گیری از طراحی پیشرفته و دقیق علاوه بر بهبود آیرودینامیک در برخی قسمت ها که منجر به افزایش ضریب آیرودینامیکی این تراکتور به 0.45 شد، علاوه بر استفاده از آلیاژهای مقاوم، علاوه بر موتور و گیربکس قدرتمند و مدرن. که باعث شده مصرف سوخت این تراکتور تقریباً 5 درصد در مقایسه با همکارانش کمتر شود. البته عایق بندی این کابین نسبت به سایر محصولات شرکت مادر 30 درصد بهتر است که در طول سفر آرامش و آسایش بیشتری را برای راننده به ارمغان می آورد.

داشبورد با طراحی دقیق و حساب شده شخصیت و طراحی خاص خود را دارد. فرمان نیز به گونه ای طراحی شده است که می توان انتظار ارگونومی خوبی را از این کابین داشت. نمایشگر پشت فرمان تلفیقی از طراحی آنالوگ و دیجیتال است و اگرچه ساده اما عملکرد خوبی دارد.

استاندارد «R29» برای تصادفات و واژگونی ها وجود دارد

کابین تراکتور XT1865 استاندارد تصادف و واژگونی R29 را پاس کرده و در تست های مختلف نسبت به رقبا 3 تا 15 درصد بهبود یافته است. میزان عایق و عایق حرارتی و صوت کابین نیز نسبت به محصولات قبلی 30 درصد بهبود یافته است.

ویژگی های فنی KMC “XT 1865”

موتور KMCXT 1865 با قدرت 560 اسب بخار و گشتاور 2600 نیوتن متر ساخته شده توسط کامینز و چیزی است که قبلا در بازار تجاری کشور شاهد آن بوده ایم. این گیربکس نیز 4+12 سرعته اتوماتیک ساخت شرکت ZF است و این اشتراک موتور و گیربکس با برخی از محصولات فعلی بازار، تعمیر و نگهداری و سرویس خودروهای تجاری را آسان می کند.

تراکتور کارمانیا XT1865 دارای یک سیستم توزین بار است که بر روی محور عقب نصب شده است که معمولاً به آن ترازوی دیجیتال می گویند.

این فناوری که بیشتر بر روی خودروهای تجاری فعال در پروژه های معادن و راه سازی دیده می شود، برای اولین بار در کشور روی تراکتور کمباین نصب شده است.

در مورد مزیت های این فناوری می توان حرف های زیادی زد، اما مهم ترین آنها توزیع دقیق بار و تعیین شکل بار بر اساس میل راننده در بارهایی است که به طور یکنواخت و گسترده توزیع نشده و دارای یک حجم کم اما نسبت وزن بالا

محور پیشرفته این تراکتور ساخت شرکت هنده با استفاده از فناوری MAN آلمان و بدون اصطکاک بوده و تست عملکرد 1800000 کیلومتر را با موفقیت پشت سر گذاشته است.

امکانات رفاهی و ایمنی در “KMC XT1865”

امنیت این کشنده یکی از اولویت های سازنده آن است. در این خودرو سیستم های نظارت بر نقاط کور (BDS) با استفاده از رادار یا سنسورهای اولتراسونیک در قسمت عقب خودرو اطلاعاتی در مورد قسمت های جانبی خودرو در اختیار راننده قرار می دهد و یک علامت هشدار یکپارچه در آینه های جانبی یا در خودرو می تواند هشدار در مورد خطرات حرکتی از عبور از خطوط.

محورهای طراحی شده با فناوری MAN آلمان با سیستم تعلیق بادی چهار توپ در عقب، خنک کننده در محل و گرمکن در محل، گیج دیجیتالی برای محور عقب، صندلی های هوای قابل تنظیم برای راننده و سرنشین با گرمکن و خنک کننده، ترمزهای دیسکی در هر 4 چرخ با سیل – ترمز قفل کننده، ترمز خودکار هوشمند، کنترل پایداری، کروز کنترل تطبیقی، رادار خط خوان، هشدار برخورد از جلو، بالابر کابین هیدرولیک و الکتریکی، چراغ های جلو LED با چراغ های روشنایی روز و سنسورهای نور، دوربین 360 درجه، مانیتور فشار باد لاستیک، یخچال و مخزن سوخت سفارشی ظرفیت آلومینیومی 1380 لیتری، سیستم کیل استارتر، سنسور باران، پنجره برقی با آینه های جانبی برقی، ADR برای کالاهای خطرناک و … از مهم ترین امکانات رفاهی و ایمنی این کامیون می باشد.

منبع: https://www.donyayekhodro.com/news/249539/KMC-XT-%DB%B1%DB%B8%DB%B6%DB%B5-%DA%A9%D8%B4%D9%86%D8%AF%D9%87-%D8%AA%D8%A7%D8%B2%D9%87-%D9%86%D9%81%D8%B3-%D9%88-%D9%82%D8%AF%D8%B1%D8%AA%D9%85%D9%86%D8%AF-%D8%A8%D8%A7%D8%B2%D8%A7%D8%B1

توسط ساندرو موناری

ساندرو موناری