“Electric FX” و “New Tigo7 Promax”؛ نوجوانان ققنوس در شیراز

شرکت مادریم خودرو در بیست و یکمین نمایشگاه بین المللی خودرو شیراز که از 22 تا 25 ژوئن 1403 هجری شمسی در محل دائمی نمایشگاه این شهر برگزار شد، از نسخه الکتریکی کراس اوور فینیکس FX که اولین خودروی تمام برقی محسوب می شود، رونمایی کرد. ماشین در جهان این برند مدیران خودروسازی نیز برای اولین بار به صورت رسمی از تیگو 7 پرومکس دو دیفرانسیل در اتواکسپو شیراز رونمایی کردند.

دو خودروی رونمایی شده توسط فونیکس را باید در پاسخ به نیاز روزانه بازار ایران ارزیابی کرد. خودروی برقی فونیکس اف ایکس در راستای روند نوظهور برقی‌سازی خودرو در کشور رونمایی شد و تیگو 7 پرومکس دو چرخ متحرک نیز وارد بازار شد تا تا حدودی نیاز بازار ایران به کراس اوورهای آفرود را برآورده کند.

برقی “Phoenix FX”؛ قوی تر و سریع تر

Phoenix FX الکتریکی از یک موتور الکتریکی 201 اسب بخاری در محور جلو استفاده می کند. این موتور گشتاور 340 نیوتون متری تولید می کند که از نسخه 1.6 لیتری توربو بنزینی این خودرو قدرتمندتر است. به گفته سازنده، خودروی برقی فونیکس FX می تواند در 7.2 ثانیه از صفر به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت برسد.

انرژی مورد نیاز این موتور الکتریکی توسط یک باتری 61 کیلووات ساعتی تامین می شود که با هر بار شارژ کامل، توانایی پیمودن مسافتی بین 430 تا 500 کیلومتر را فراهم می کند. طبیعتا این محدوده متغیر بسته به شرایط مختلف مانند دمای محیط، سرعت رانندگی و سبک رانندگی تغییر خواهد کرد.

پورت شارژ “AC” و “DC” را با یک مش در “Electric FX” جایگزین کنید.

در طراحی ظاهری این کراس اوور برقی نسبت به مدل بنزینی آن تغییراتی ایجاد شده است که از مهمترین آنها می توان به حذف جلوپنجره و بازطراحی جلو اشاره کرد. در اینجا چراغ های جلوی دولایه باقی مانده اند، اما بالای آن ها یک نوار مشکی با حروف فونیکس قرار دارد که LED های باریک را به هم متصل می کند.

در کناره های دماغه شاهد همان چراغ های موجود در نسخه بنزینی هستیم و درگاه شارژ نیز در این قسمت تعبیه شده است. در واقع جلوپنجره FX در نسخه برقی حذف شد و یک پورت شارژ در قسمت جلو با دو استاندارد AC و DC تعبیه شد. در نمای جانبی رینگ های جدید با طراحی آیرودینامیک به چشم می خورد و در قسمت عقب اگزوزهای تزئینی روی سپر حذف شده اند.

در داخل کابین شاهد تغییراتی در جزئیات خواهیم بود. صفحه و صفحه نمایش مرکزی یکپارچه باقی می مانند، اما منحنی هستند. طراحی داشبورد، چرخ ها و کنسول میانی بین صندلی ها نیز تغییر کرده است.

در کنسول جدید شیفتر وجود ندارد. از نظر راحتی و ایمنی، موارد مشابه نسخه بنزینی شامل کروز کنترل تطبیقی، سنسورهای پارک، رادارهای کمکی، دوربین 360 درجه، گرمکن صندلی های جلو، سانروف و سقف پانوراما نیز در این مدل موجود است.

من باید بگویم؛ خودروی برقی فونیکس FX (Omoda E5) به زودی در بازار انگلستان عرضه می شود. این کراس اوور برقی که در اصل محصول برند چینی چری است، برای اولین بار در نمایشگاه شانگهای در اوایل سال 2023 رونمایی خواهد شد.

تیگو 7 پرومکس جدید به دو تفاوت مجهز شده است

موتور فینیکس تیگو 7 پرومکس دو چرخ محرک، همان موتور 1.6 لیتری توربوشارژ تیگو 8 پرو و ​​فونیکس FX است که می تواند 197 اسب بخار و 290 نیوتن متر گشتاور تولید کند.

گیربکس این خودرو نیز علاوه بر موتور، 7 سرعته با دو کلاچه دقیقا مشابه تیگو 8 پرو است.

به این ترتیب که به طور کلی همان مشخصات فنی تیگو 8 پرو، آریزو 6 جی تی و فینیکس اف ایکس برای فینیکس تیگو 7 پرومکس 2WD استفاده می شود، تنها تفاوت این خودرو در سیستم 4WD نسبت به خودروی 4WD است. مدل استاندارد پرومکس

افزایش جذابیت طراحی تیگو 7 پرومکس

در ظاهر تیگو 7 پرومکس دو چرخ محرک، درست مانند پرومکس تک چرخ، شاهد طراحی بالغ تری به خصوص در نمای جلو نسبت به مدل پرو هستیم. جلوپنجره شکل منظم تری دارد و یک نوار کرومی دور آن کشیده شده و زیر چراغ ها کشیده شده است. مسکن نور روز نیز شیک تر شده است.

در نمای عقب خودرو، گرافیک چراغ ها تغییر کرده و با روشن شدن کاملا به هم متصل می شوند. لوگو و متن فونیکس نیز از نوار چراغ های مرکزی حذف شده است. سپر عقب و دیفیوزر هم عوض شده و خوشبختانه اگزوزها تقلبی نیستند. در بخش کابین، در مقایسه با تیگو 7 پرو، تغییرات بسیار عمیق تر و گسترده تر است. داشبورد کاملا تغییر کرده و با داشبوردی مشابه تیگو 8 با خوشه و نمایشگر یکپارچه مواجه هستیم. علاوه بر این، پنل تنظیمات تهویه کاملاً حساس به لمس است.

لیست طولانی از ویژگی های “Tigo 7 Promax” با دو تفاوت

از جمله ویژگی های ایمنی و راحتی تیگو 7 پرومکس دو چرخ متحرک، مواردی مانند سیستم ترمز ضد قفل، سیستم کنترل پایداری الکترونیکی، سیستم توزیع نیروی ترمز، سیستم کنترل کشش، سیستم کمکی شروع به حرکت در سربالایی است. سیستم کمکی فرود از تپه، سیستم کنترل فشار باد لاستیک، سانروف، سانروف و صندوق عقب، کروز کنترل تطبیقی، چراغ روشنایی در روز، سنسور نور و باران، چراغ های پیچ، چراغ کمکی، تریم چرمی داخلی، ترکیبی 12.3 اینچی و صفحه نمایش. ، قطب نما، Apple CarPlay و سیستم صوتی اندرو Auto با هشت بلندگو، پریز برق 12 ولت، فرمان برقی با تنظیم چهار چرخ و روکش چرم، صندلی های جلو برقی، تنظیم کمر برای صندلی راننده، گرمکن صندلی های جلو، تهویه مطبوع اتوماتیک سیستم، سرد صندوق عقب، روشنایی داخلی 64 رنگ، سیستم ورود و استارت بدون کلید، استارت/ایست خودکار، سقف پانوراما، کیسه هوای جلو، جانبی و پرده ای، دوربین 360 درجه، سنسورهای پارک جلو و عقب، سیستم های کمک رانندگی کامل ADAS، قفسه سقف و غیره.

منبع: https://www.donyayekhodro.com/news/249580/FX-%D8%A7%D9%84%DA%A9%D8%AA%D8%B1%DB%8C%DA%A9%DB%8C-%D9%88-%D8%AA%DB%8C%DA%AF%D9%88%DB%B7-%D9%BE%D8%B1%D9%88%D9%85%DA%A9%D8%B3-%D8%AC%D8%AF%DB%8C%D8%AF-%D9%86%D9%88%D8%A8%D8%B1%D8%A7%D9%86%D9%87-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D9%81%D9%88%D9%86%DB%8C%DA%A9%D8%B3-%D8%AF%D8%B1

توسط ساندرو موناری

ساندرو موناری