رقابت برای دیگنیتی جدید در بورس / تارا چند معامله شد؟
به طور کلی نیز ۱۰۶ دستگاه دیگینیتی پرستیژ عرضه شده با رقابت متوسط ۹۱ درصدی همراه بود. به عبارت دیگر، خریداران این خودرو را ۹۱ درصد بالاتر از قیمت پایه معامله کردند. البته با احتساب هزینههای خرید خودرو از بورس شامل ۱۳ درصد مالیات بر ارزش افزوده، ۳۴ میلیون تومان هزینه ثابت و هزینه خواب دو ماهه پول در مجموع بین ۲ میلیارد تا ۲ میلیارد و ۴۷۳ میلیون تومان هزینه روی دست خریداران گذاشت.
هزینه تمام شده برای خریداران دیگنیتی در بورس کالا چقدر بود؟
در سومین مرحله عرضه تارا در بورس، ابتدا ۴۰۰ دستگاه تارا دستی به رنگ مشکی آبنوس با قیمت پایه ۳۰۹.۵ میلیون تومان روی تابلو رفت. در برابر عرضه مزبور، ۹۸۵ عدد تقاضا شکل گرفت و این خودرو به طور متوسط با ۳۱ درصد رقابت با میانگین قیمت ۴۰۵.۴ میلیون تومان فروخته شد. قیمت تمامشده تارا دستی مشکی آبنوس در بورس کالا به اضافه ۱۲ درصد مالیات و عوارض و هزینه بیمه و شمارهگذاری به مبلغ ۴.۳۷۱ میلیون تومان و نیز هزینه ۳ ماه خواب پول برابر با ۴۸۶ میلیون تومان که همچنان ۸۴ میلیون تومان ارزانتر از قیمت تارا در بازار آزاد است. قیمت تمامشده تارا دستی خاکستری و سفید هم با ۳۱ درصد رقابت همین رقم ۴۸۶ میلیون تومان بود. تنها تارا دندهای نقرهای تیتانیوم بود که رقابت کمتری (حدود ۲۷ درصد) را تجربه کرد و قیمت تمام شده آن با احتساب هزینههای ذکر شده ۴۷۱ میلیون تومان افتاد که نزدیک به ۱۰۰ میلیون تومان ارزانتر از بازار است.
«دیگنیتی پرستیژ» نسخه تقویت شده خودروی دیگنیتی گروه بهمن که برای اولین بار به فروش گذاشته شد، هم با رقابت عجیبی به خصوص در رنگ مشکی با تریم قرمز همراه شد. این خودرو به طور میانگین ۱۱۶ درصد بالاتر از قیمت پایه معامله شد.
فردای اقتصاد: ۲ هزار دستگاه خودرو تارا دستی و اتوماتیک و ۱۰۶ دستگاه دیگنیتی پرستیژ امروز در تالار خودروی بورس کالا فروخته شد. آمار معاملات دیگنیتی پرستیژ و تارا را در جدول زیر مشاهده میکنید.
آمار معاملات دیگنیتی پرستیژ و تارا در بورس کالا
تارا اتوماتیک هم که با قیمت پایه ۳۷۶ میلیون تومان عرضه شده بود برای خریداران ۶۲۶ میلیون تومان در رنگ خاکستری و ۶۱۷ میلیون تومان سفید و مشکی هزینه داشت.