وی درباره تغییرات ایجاد شده در موتورها گفت: از منظر فنی راندمان موتورها باید افزایش یابد و این راندمان شامل ارتقای احتراق و بهبود اصطکاک موتور است که از فناوری های جدید از جمله دو CVVT و توربو با کنترل کننده برقی استفاده شده که راندمان بالاتر و احساس لذت رانندگی بیشتری را برای راننده ایجاد خواهد کرد.
منبع: https://www.ghatreh.com/news/nn65255180/%D8%A8%D8%B1%D9%86%D8%A7%D9%85%D9%87-%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%86-%D8%AE%D9%88%D8%AF%D8%B1%D9%88-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D8%AA%D9%88%D9%84%DB%8C%D8%AF-%D8%A7%D9%86%D8%A8%D9%88%D9%87-%D9%86%D8%B3%D9%84-%D8%AC%D8%AF%DB%8C%D8%AF-%D9%85%D9%88%D8%AA%D9%88%D8%B1
وی مصرف سوخت، آلایندگی و ارتقای کیفیت را سه شاخص و دلیل اصلی ارتقا و بهبود موتورها دانست و طراحی و توسعه موتور سه استوانه را از اقدامات و پروژههای راهبردی و مهم ایرانخودرو و سومین گام توسعهای برشمرد و گفت: هیبریدی و همچنین برقی سازی این موتورها نیز در دستور کار قرار دارد.
وی افزایش دوبرابری ظرفیت موتور EF۷ را رویکرد مبتنی بر تحقق این هدف دانست و گفت: در چند ماهه اخیر به ظرفیت تولید دوبرابر این محصول دست یافتیم.
مدیرعامل ایپکو تصریح کرد: ظرف سه سال آینده، نسل قوای محرکه ایرانخودرو در سه گام پوستاندازی خواهد کرد و کاملا جدید و بهروز خواهد شد.
به گزارش بازار، مهدی رجبعلی با بیان اینکه در نقشه راه مصوبه هیات مدیره ایران خودرو سه گام توسعهای در مسیر پوستاندازی موتور محصولات این خودروساز تعریف شده، گفت: یکی از گامها توسعهای کاهش و به صفر رساندن شمارگان تولید موتورهای پرمصرف و افزایش شمارگان تولید موتورهای کممصرف است.
رجبعلی دومین گام توسعهای در حوزه موتور محصولات ایرانخودرو را ارتقای موتورهای فعلی دانست و گفت: در حال حاضر نسل جدید موتور TU و XU۷ در مدار تولید قرار گرفته و تا پایان سال نیز نسل جدید EF۷ به خط تولید خواهد رسید.