آنچه ما “OEM” می نامیم “مشتریان” هستند!

فرانسوا ماریون، معاون ارشد ارتباطات در گروه Velo و همچنین عضو کمیته اجرایی گروه است. ماریون در مارس 2012 به عنوان معاون استراتژی گروه در بخش استراتژی و روابط خارجی و عضو کمیته اجرایی به Veleo پیوست و در سال 2016 مدیر خط تولید نور ویژه در Veleo Group شد. او همچنین بین سال های 2018 تا 2022 رئیس Velo در چین بود. و البته قبل از پیوستن به فولیو، ماریون بین سال های 2010 تا 2012 مشاور دفتر وزیر اقتصاد، دارایی و صنعت در دولت فرانسه بود.

در سال 2002، ماریون کار خود را در وزارت اقتصاد، دارایی و صنعت فرانسه آغاز کرد و در آنجا سمت‌های مختلفی داشت. از جمله افسر میز بانک جهانی و دپارتمان بانک آفریقا، رئیس عملیات بازار در فرانس ترزور، رئیس بخش کمک به توسعه و سپس رئیس واحد حمل و نقل و راه آهن آژانس اوراق بهادار دولت فرانسه.

فرانسوا ماریون از École Normale Supérieure، دانشگاه Pierre and Marie Curie (پاریس ششم) و École Nationale Supérieure des Communication در فیزیک و ریاضیات فارغ التحصیل شد و دکترای خود را در فیزیک کوانتومی گرفت.

ناتالی کارنی، خبرنگار اقتصادی ارشد مجله پاریس، در 10 ژانویه با او مصاحبه ای انجام داد که در ادامه می خوانید.

30 سال پیش Valeo برای اولین بار در چین شروع به کار کرد و از آن زمان تا کنون شاهد رشد و سرمایه گذاری فوق العاده ای در این کشور بوده ایم. ابتدا از تجربه خود در این کشور بگویید؟

چین با حدود 114000 کارمند در 33 کشور، بزرگترین بازار تولید و فروش در صنعت خودروسازی در مقیاس بزرگ است. همانطور که گفتم من پنج سال در چین سرپرست این گروه بودم که تجربه بسیار ارزشمندی است که هرگز فراموش نمی کنم. البته 60 سال روابط دیپلماتیک چین و فرانسه از تصمیمات تجاری ما مصون نمانده است.

مهمترین تحولات Velo در چین چیست؟

سال 2024 بسیار مهم است و در تقویم چینی امسال، سال اژدها است که برای آنها بسیار مهم و از نظر اقتصادی بسیار مفید است. با این وجود، امسال سال بسیار مهمی برای Velo است. بالاخره ما 30 سال از این شش دهه گذشته ایم. لذا قاطعانه می گویم که امسال سی امین سال فعالیت ماست. به همین مناسبت، ما یک جشن سالگرد را در ژنگژو و ونلینگ برگزار خواهیم کرد – جایی که برای اولین بار کارخانه های خود را در سال 1994 تأسیس کردیم.

فرانسه سابقه 100 ساله در صنعت خودرو دارد. Valeo از زمان ورود به چین در سال 1994، 14 مرکز تحقیق و توسعه با حدود 4000 مهندس تاسیس کرده است. همچنین در گزارش ها خواندیم که چین بزرگترین بازار اختصاصی Velo است و 18 درصد از فروش این گروه را به خود اختصاص داده است.

چرا Valeo سال ها پیش چین را انتخاب کرد؟ برای چه چیزی در بازار چین ارزش بیشتری قائل هستید؟

واضح است که ما دلایل منطقی برای عبارت “ساخت چین” داریم. ما 30 سال پیش تولید را در این کشور آغاز کردیم تا بتوانیم مشتریان اصلی خود را به خوبی پشتیبانی و همراهی کنیم. اما امروز ما این شرکت را به مکانی برای نوآوری تبدیل کرده ایم. در یک جمله باید بگویم که از «ساخت چین» به «اختراع با چین» رفته ایم. بنابراین در این کشور نوآوری های جدیدی داریم.

چین بازار شماره یک خودرو است و همچنین بازاری است که انقلاب الکتریکی در آن سریع‌ترین اتفاق می‌افتد. بنابراین فیلو تصمیم گرفت وارد این انقلاب الکتریکی شود. از طرفی این کشور بازاری است که نرم افزار در آن نقش بسیار مهمی دارد. بنابراین، خودرو بسیار نرم افزار محور خواهد بود. به همین دلیل، به دنبال توسعه سریع سیستم های کمک راننده و همچنین وسایل نقلیه مبتنی بر نرم افزار، گروه ما این بخش را به ستون اصلی استراتژی Velo خود تبدیل کرده است.

بنابراین شما واقعاً معتقدید که چین به رشد و توسعه Velo کمک کرد! جنبه های مثبت کار در بازار چین چیست؟

آره؛ این درست است. اولین جنبه مثبت بازار گسترده این کشور است. به همین دلیل ما بازار بسیار قوی داریم که به ما امکان می دهد مراکز تولید و تحقیق و توسعه بیشتری داشته باشیم.

همانطور که در سوال قبلی اشاره کردم، ما 14 مرکز تحقیق و توسعه در آنجا داریم. دومین جنبه مثبت استعدادی است که می توانیم به عنوان یک پایگاه بسیار قوی در چین به آن تکیه کنیم.

چین کشوری است که در آن مهندسان بسیار خوب آموزش می بینند و البته هر ساله در زمینه های مورد علاقه ما آموزش می بینند. سومین جنبه مثبت اکوسیستم است. این کشور از این نظر بسیار پویا و بسیار قوی است.

طبیعتا، ما همچنین مشارکت های گسترده تری با دانشگاه ها، صندوق های سرمایه گذاری خطرپذیر و OEM ها در این اکوسیستم ها داریم. البته باید بگویم که آنچه ما OEM می نامیم «مشتریان» هستند. هر شرکت خودروسازی آنچه گفتم جنبه های اصلی بازار در چین و به طور کلی در جهان است. اما اگر بخواهید خلاصه کنید، چین به معنای “تنوع مشتریان و فرصت های منحصر به فرد برای ما” است!

به نکات جالبی اشاره کردید. الان یه سوال میپرسم که ربطی به تاپیک های قبلی نداره. انتظارات شما از نمایشگاه های خودرو در سال جدید چیست؟

آره؛ فکر کنم در مورد بازار چین گفتم چی بگم! اما باید بگویم تا جایی که به نمایشگاه های خودرو مربوط می شود، فرصت خوبی برای ارتقای فناوری ما خواهد بود. با این حال، پس از بحران COVID-19، ما شاهد ترجیح روزافزون برای سفر با وسایل نقلیه شخصی و افزایش تقاضا برای تحرک الکتریکی ایمن تر در سراسر جهان هستیم.

شما به بحران COVID-19 اشاره کردید. پس از آن دوره، با کاهش اپیدمی، بازار خودرو چین شروع به بهبود کرد. شرایط بازار چین را در آینده نزدیک چگونه پیش بینی می کنید؟

شرایط بازار چین پس از بحران بهبود یافته است. روند فروش فعلی شکل “V” را نشان می دهد (بازده سریع). اما سوال اینجاست که در ادامه چه اتفاقی می افتد؟ الگوی “√” یا “W” (الگوی دو قیمت)، “M” (الگوی دو قیمت) یا “√¯”؟ سال گذشته، با شروع سه ماهه دوم، شاهد بهبود قابل توجه V شکل در بازار خودروی چین بودیم. بنابراین، ما به پتانسیل رشد بازار خودروی چین در پنج سال آینده اعتقاد داریم زیرا مصرف همچنان به تکامل خود ادامه می‌دهد و همچنین تقاضا افزایش می‌یابد. تعداد مصرف کنندگان با درآمد متوسط ​​در چین در حال افزایش است و ثروت آنها در حال افزایش است. در عین حال، تقاضا برای خودروهای سواری برای حمل و نقل شخصی بسیار زیاد است.

بنابراین باید گفت که اقتصاد جهانی در کنار سایر رویدادهای سیاسی همچنان تحت تاثیر این ویروس قرار دارد.

به طور طبیعی! زیرا بحران COVID-19 مردم را وادار کرده است که در بسیاری از جنبه های زندگی خود از جمله نحوه سفر و اداره کسب و کار خود تجدید نظر کنند. بار دیگر تاکید می کنم که به تیم هایمان افتخار می کنم. زیرا پس از این بحران 35 کارخانه ما در چین به سرعت شروع به تولید کردند.

چگونه این اصطلاحات را با کلمات توصیف می کنید؟

کلمات کلیدی من ایمنی، تداوم، چابکی، پاسخگویی، انعطاف پذیری، همکاری، هوش و نوآوری هستند.

در دوران پس از همه‌گیری، جایگاه و نقش چین در صنعت خودروسازی جهانی چگونه بود و بازیکنان قرار است در مرحله بعدی چگونه عمل کنند؟

چین بزرگترین بازار خودرو در جهان باقی خواهد ماند. چرا که این کشور در حال توسعه در زمینه برق و رانندگی خودران در جهان است. Valeo از زمان تاسیس خود در چین به اصل “چینی بودن در چین” پایبند بوده است. استراتژی ما همچنین “مکانی برای قرار دادن” در زنجیره تامین است. زیرا این مدل انعطاف پذیری خود را ثابت کرده است. علاوه بر این، همانطور که چند لحظه پیش گفتم، ما خود را از «ساخت چین» به «اختراع با چین» تبدیل کرده ایم.

اگر بخواهید صنایع مرتبط با خودروسازی (قطعات یدکی، باتری، لوازم جانبی و غیره) را در چین و به طور کلی در جهان در پنج سال آینده تنها با چند کلمه کلیدی توصیف کنید، چه می‌گویید؟

برقی، متصل، مشترک، مستقل، هوشمند

منبع: https://www.donyayekhodro.com/news/247901/%D8%A2%D9%86-%DA%86%D9%87-%D9%85%D8%A7-OEM-%D9%85%DB%8C-%D9%86%D8%A7%D9%85%DB%8C%D9%85-%D9%85%D8%B4%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D8%A7%D9%86-%D9%87%D8%B3%D8%AA%D9%86%D8%AF

توسط ساندرو موناری

ساندرو موناری