در سری اول این خودروها چهار مدل بی ام و به چشم می خورد. در بین این مدل ها، گران ترین مدل بی ام و نسل سوم X1 با موتور پایه 1.8 و تک چرخ متحرک (چرخ جلو محرک) است که به X1 2.8 S معروف است.
حرف S در خودروهای SUV BMW به معنای تک چرخ متحرک است و این مدل از موتور 1500 سی سی با قدرت 136 اسب بخار استفاده می کند که ضعیف ترین موتور سری X1 است و شاید به دلیل استفاده از این موتور و یک- چرخ محرک، آنطور که باید توسط طرفداران این برند باواریایی قوی نیست. .
در عین حال اگر قیمت آن در بازار مانند سایر وارداتی که تاکنون دیده ایم تعیین شود، بدون شک خرید X3 کارکرده یا X1 2000 سی سی توربو زیرو 2017 می تواند گزینه بهتر و مناسب تری به جای این خودرو باشد. .
دومین مدل پایه سری 3 جدید 318 است که از همین موتور بهره می برد و این خودرو نیز مانند X1 با کمترین آپشن به بازار خواهد آمد; اما حداقل به دلیل وزن کمتر عملکرد فنی بهتری نسبت به X1 دارد.
دو مدل دیگر گرند کوپه سری 2 با نام های 218 و 220 گرند کوپه هستند که از موتورهای مشابه و دیفرانسیل جلو استفاده می کنند. مدل 220 کمی قدرتمندتر از مدل 218 است و قدرت آن به 156 اسب بخار می رسد. اما ابعاد بسیار کوچک، ظاهر غیرمعمول و نه چندان زیبای این دو خودرو و دیفرانسیل جلوی آن ها پاسخگوی نیاز مشتریان سنتی BMW نخواهد بود و به نظر نمی رسد که بتواند نظر پیشکسوتان را جلب کند.
در نهایت از بین این چهار مدل بی ام و، منطقی ترین انتخاب، مدل پایه سری 3 یعنی 318 است که ظاهری جذاب و عملکرد نسبتاً قابل قبولی دارد. با این حال، به دلیل استفاده از موتور ضعیف تر و قابلیت های رانندگی آن، این مدل آنچنان که باید برای مشتریان مدل های 4 سیلندر توربوی 2000 سی سی بی ام و جذاب نخواهد بود.
منبع: https://www.donyayekhodro.com/news/247886/%D8%A8-%D8%A7%D9%85-%D9%88%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D9%88%DB%8C%DA%98%D9%87-%D8%AC%D8%A7%D9%86%D8%A8%D8%A7%D8%B2%D8%A7%D9%86-%DA%86%D9%87-%D9%85%D8%B4%D8%AE%D8%B5%D8%A7%D8%AA%DB%8C-%D8%AF%D8%A7%D8%B1%D9%86%D8%AF