ضرر 100 میلیون تومانی از فروش پژو پارس به قیمت مورد انتظار

مدیرعامل سابکو در راستای بررسی روند تولید شبکه تامین در استان مازندران ضمن بازدید از خطوط تولید، قالب گیری و ساخت فلایویل و چرخ دنده های محرک شرکت امل فرصنات خط تولید گیربکس اتوماتیک خودرو از شرکت صنعتی ایران خودرو را افتتاح کرد. گروه در این شرکت.

کیانوش برمجیب در حاشیه بازدید از شرکت های صنعتی آمل ترانس و فولاد ذوب آمل که با حضور مقامات کشوری از جمله استاندار، معاون استاندار و معاونان صنایع منطقه ای انجام شد، خواستار آغاز به کار این شرکت شد. تحریم‌های داخلی که ایران پس از پنج سال تحریم‌های ظالمانه به عنوان یکی از چالش‌های بزرگ پیش روی صنعت خودرو در کشور بر خود تحمیل کرد، گفت: این تحریم‌ها صنعت خودرو را با زیان انباشته ای بالغ بر 120 هزار میلیارد مواجه کرده است. تومان، مثلاً ایران.» گروه صنعتی خودرو مجبور است محصولی مانند پژو پارس را با ضرر 100 میلیون تومانی در شرایط ناعادلانه بفروشد.

وی تحریم‌های داخلی را بسیار پیچیده‌تر از تحریم‌های خارجی دانست و گفت: صنعت خودرو با چاه‌های نفت ارتباطی ندارد، اما با وجود مشکلات فراوان از جمله کمبود نقدینگی و تحریم‌های داخلی با هدف حمایت از تولید و کاهش ارز، ایران خودرو تولید آن را به 2200 دستگاه افزایش دادم و من آن را در روز نگه داشته ام.

توسعه شبکه تامین با هدف حذف هزینه های مازاد

برمجیب با قدردانی از اقدامات و برنامه های توسعه ای ذوب آمل و فر صنعت آمل گفت: در راستای تداوم حرکت صنعت خودرو کشور در دو گروه صنعتی ایران خودرو و سابکو تلاش های زیادی صورت گرفته و امیدواریم که مسئولان کشور برای حل مشکلات خودساخته چاره اندیشی خواهند کرد.» ما در حوزه خودرو فعالیت می کنیم و در این راستا ضمن حمایت از روند توسعه شبکه عرضه، به دنبال حذف هزینه های مازاد به عنوان یکی از راهکارها هستیم. خواسته های مردم و دستیابی به تولید اقتصادی است و استراتژی ما قیمت بهینه با همان کیفیت در بحث تولید و روند تعامل با تولیدکنندگان است.

عدم توجه به کیفیت برای گروه صنعتی ایران خودرو و سابکو خط قرمز و یک اصل غیرقابل مذاکره تلقی شد. مدیرعامل سابکو اقدامات انجام شده در زمینه خودکفایی و تولید گیربکس و داشبورد اتوماتیک خودرو را در راستای سیاست های کاهش ارز گروه صنعتی ایران خودرو دانست و خواستار دقت و هوشمندی بیشتر در این زمینه شد. برنامه ریزی و همسویی تولید با نیازهای واقعی خودروسازان برای دستیابی به تولید اقتصادی.

من باید بگویم؛ سالن تولید آلیاژ فولاد شرکت آمل فولادین ذوب که هزینه ساخت آن بیش از هزار میلیارد تومان است، بستری برای اشتغال 200 نفر برای تولید فولاد مصرفی در قطعات یدکی خودرو و دستیابی به خودکفایی در گیربکس است. گیربکس خودروهای اتوماتیک گروه صنعتی ایران خودرو باشد، مبنایی برای کاهش ارز و عدم اتکا به عرضه خارجی.

مدیران ارشد ساپکو با حضور در آمل ولادین زوب و آمل فرصنات از خطوط ریخته گری، آسیاب، تست، ساخت، تولید و مونتاژ قطعات چدن خاکستری و نشکن برای خودروهای 405، 206، سمند و دینا بازدید کردند.

حضور موثر سابکو در نمایشگاه لوازم یدکی مازندران

بر اساس این گزارش، سابکو در ششمین نمایشگاه بین المللی لوازم یدکی، لوازم و مجموعه خودرو مازندران حضور فعال داشت و در اولین روز این نمایشگاه، مدیرعامل این شرکت با اعضای هیئت مدیره جلسه مشترکی برگزار کرد. انجمن همگن قطعات یدکی کشور با تمرکز بر بهره مندی از توانمندی های قطعه سازان مازندران.

این نمایشگاه با حضور بیش از 57 شرکت و با رویکرد ارائه توانمندی ها و دستاوردهای تولید، عرضه و جذب جدیدترین فناوری ها و مجموعه های مرتبط با خودرو در نمایشگاه های بین المللی قائم شهر در فضایی بیش از 4000 متر مربع برگزار شد. در سالن های افرا و توسکا به مدت چهار روز و از 19 تا 22 دسامبر پذیرای بازدیدکنندگان بود.

مراسم افتتاحیه این نمایشگاه با حضور حجت الاسلام آقای رضا تقفی; حجت الاسلام علی معلمی، رئیس مجمع نمایندگان در تهران و مشاور رئیس جمهور در امور روحانیت؛ عزت الله اکبری طلاربشتی نماینده مازندران در مجلس خبرگان رهبری؛ اردشیر امینی، رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس؛ کیانوش پورمجیب، معاون فروش و خدمات پس از فروش ایران خودرو؛ محمدرضا نجوی منش مدیرعامل سابکو؛ رئیس انجمن صنایع همگن قطعه سازی و همچنین معاون عمرانی استاندار مازندران.

همزمان با افتتاح ششمین نمایشگاه بین المللی لوازم یدکی، لوازم و مجموعه خودرو مازندران، مدیرعامل ساپکو در نشست مشترک با هیات مدیره انجمن همگن قطعات کشور بر گسترده و موثر بودن آن تاکید کرد. مشارکت سازندگان مازندرانی در بحث تامین، خواستار همکاری تولیدکنندگان در راستای رعایت استانداردها، تبدیل به سازمان استاندارد تست خودرو شده است.

تخصیص و توزیع عادلانه منابع مالی بین قطعه سازان

برمجیب در این نشست با اشاره به عدم درک منتقدان از جایگاه صنعت خودرو در کشور و ایجاد هجمه به آن در فضای رسانه ای، خواستار اتحاد و تشکیل انجمن های تخصصی در حوزه لوازم یدکی و خودرو شد. . تشکیل کارگروه های تخصصی رسانه ای مشترک بین خودروساز و نمایندگان انجمن های ذیربط به منظور شفاف سازی و ارتقای چهره و تبدیل شدن صنعت خودروسازی کشور به فضای رسانه ای و مجازی کشور.

وی با اشاره به لزوم نزدیکی بیشتر قطعه سازان و گروه صنعتی ایران خودرو، تنها راه برون رفت از مشکلات کنونی صنعت خودرو را پذیرش رهبری فکری در این صنعت دانست که زمینه ساز ایجاد اقتدار بیشتر است. اتحاد و انسجام در زنجیره تامین، انجمن ها و خودروسازان در راه حل چالش ها و تضمین تدوین و پیگیری برنامه های راهبردی با افق بلندمدت برای پیشرفت صنعت خودرو است.

مدیرعامل سابکو در خصوص نحوه بازپرداخت بدهی قطعه سازان و تسویه حساب با شرکت آهن و پتروشیمی مبارکه توضیح داد: نقدینگی خودروسازان به دلیل قیمت گذاری دستوری و محدودیت های جدید بانکی پاسخگویی کامل به مطالبات نیست و لازم است از روش های مختلفی مانند اوراق پله ای، خرید بدهی و SCF استفاده شود و تعاملات مالی سازندگان و خودروسازان ادامه یابد.

در این جلسه کارگران ساختمانی ضمن ابراز خرسندی از تخصیص و توزیع عادلانه منابع مالی، کمک در حوزه هزینه های حمل و نقل بدون توجه به هزینه بیمه در قراردادهای منعقده بین سابکو را مثبت ارزیابی کردند.

منبع: https://www.donyayekhodro.com/news/247708/%D8%B2%DB%8C%D8%A7%D9%86-%DB%B1%DB%B0%DB%B0%D9%85%DB%8C%D9%84%DB%8C%D9%88%D9%86-%D8%AA%D9%88%D9%85%D8%A7%D9%86%DB%8C-%D9%81%D8%B1%D9%88%D8%B4-%D9%BE%DA%98%D9%88%D9%BE%D8%A7%D8%B1%D8%B3-%D8%A8%D8%A7-%D9%82%DB%8C%D9%85%D8%AA-%D8%AF%D8%B3%D8%AA%D9%88%D8%B1%DB%8C

توسط ساندرو موناری

ساندرو موناری