نیروگاه سیلا با تولید مواد برق آبی از انرژی پاک استفاده خواهد کرد و انتظار می رود تا سال 2028 ظرفیت باتری را به 150 گیگاوات ساعت در سال افزایش دهد و در پنج سال آینده برای یک میلیون خودروی برقی باتری تامین کند.
تام فاستر، رئیس عملیات Worley در ایالات متحده گفت: “ما از حمایت از سیلا در این پروژه نسل بعدی هیجان زده هستیم.” با تکیه بر قابلیت های تحویل و تجربه گسترده خود در مواد باتری، ما هیجان زده ایم که این فناوری نوظهور را به مقیاس تجاری بیاوریم. »
سیلا یک فرآیند ثبت اختراع برای تولید انبوه آند سیلیکونی نانوکامپوزیت خود، Titan Silicon دارد. Titan Silicon میتواند جایگزین آندهای گرافیت سنتی در باتریهای لیتیوم یونی شود و چگالی انرژی باتری را تا 20 درصد افزایش دهد و برد طولانیتر و زمان شارژ سریعتری را برای خودروهای الکتریکی فراهم کند.
کریس داگر، معاون عملیات سیلا، گفت: «از آنجایی که سیلا در تلاش است تا جهان را به انرژی پاک تبدیل کند، بسیار مهم است که ما در دو حوزه کلیدی موفق شویم: نوآوری و توسعه. وی افزود: “تیتان سیلیکون مزایای عملکردی بی نظیری را ارائه می دهد که خودروسازان را قادر می سازد تا خواسته های مشتریان خود را برآورده کنند. مشارکت ما با Worley از طراحی یک مرکز تولید در کلاس جهانی در ایالات متحده پشتیبانی می کند.” این کارخانه به سیلا اجازه می دهد تا نیازهای مشتریان خود را برآورده کند. مشتریان خودروی ما.»
کارشناسان بر این باورند که همکاری این دو شرکت منجر به تولید باتری برای خودروهای برقی با طول عمر بیشتر و زمان شارژ آن ها به طور بی سابقه ای کوتاه خواهد شد.
همچنین با شبکه ملی شارژ نیز سازگاری بیشتری خواهد داشت.
موضوع مهم دیگر تسلط چین در آندهای گرافیت است. وابستگی شدید به این گرافیت و انحصار چین در این بخش، آمریکایی ها را بر آن داشته است تا برای یافتن جایگزینی برای آن سرمایه گذاری زیادی کنند. با جایگزینی Titan Silicon به جای گرافیت، فناوری جدیدی در تولید باتری شکل می گیرد و قدرت و ظرفیت شارژ باتری ها را افزایش می دهد.
منبع: https://www.donyayekhodro.com/news/247286/%D8%B1%D9%87%D8%A7%DB%8C%DB%8C-%D8%A2%D9%85%D8%B1%DB%8C%DA%A9%D8%A7%DB%8C%DB%8C-%D9%87%D8%A7-%D8%A7%D8%B2-%D8%A7%D9%86%D8%AD%D8%B5%D8%A7%D8%B1-%DA%86%DB%8C%D9%86-%DA%A9%D9%84%DB%8C%D8%AF-%D8%AE%D9%88%D8%B1%D8%AF