در دنیایی که وسایل نقلیه الکتریکی با انتشار آلاینده های پاک با سرعتی بسیار سریع در حال رشد و توسعه هستند، به نظر می رسد رقابت شدیدی بین تولیدکنندگان جهانی، به ویژه تولیدکنندگان تجاری وجود دارد. در این راستا غول های این صنعت مانند مدل های دیزلی و بنزینی پیشرفت های زیادی داشته اند. در این میان مرسدس بنز و دایملر به عنوان یکی از بزرگترین تولیدکنندگان خودروهای تجاری، در ماه های اخیر از مدل های جدید خود رونمایی کرده اند. این مدل ها که با فناوری های روز می توانند آلاینده ها را کاهش دهند و از موتورهای تمیز استفاده کنند، در شرایطی رونمایی شده اند که شرکت های قدیمی و حتی تازه تاسیس در کشورهای مختلف وارد این رقابت شده اند. اما به نظر می رسد جایگاه مرسدس بنز و زیرشاخه های آن مانند محصولات دیزلی با سایر رقبا متفاوت است.
مرسدس بنز از Eactros 600 رونمایی کرد
بخش کامیون های مرسدس بنز از کامیون الکتریکی eActros 600 مجهز به باتری دوربرد رونمایی کرد. این کامیون بیش از 80 درصد کاهش CO2 را در مقایسه با کامیون های دیزلی در کل چرخه عمر فراهم می کند.
مرسدس بنز eActros 600 دارای ظرفیت باتری بالای 600 کیلووات ساعت است، از این رو نام مدل 600 است و محور محرک الکتریکی یکپارچه جدید و کارآمد به کامیون الکترونیکی اجازه می دهد تا 500 کیلومتر را بدون شارژ مجدد طی کند. .
طبق گزارش کامیونهای مرسدس بنز، 60 درصد از سفرهای طولانی مدت مشتریانش در اروپا کمتر از 500 کیلومتر است. به این معنی که زیرساخت شارژ در انبار و در نقاط بارگیری و تخلیه کافی خواهد بود. این خودرو از نظر فنی برای وزن ناخالص 44 تن طراحی شده است.
بهره وری انرژی و سودآوری بالا. «اکتروس 600» تکمیل شد
از نظر بصری، کامیون الکترونیکی با خطوط واضح و شکل آیرودینامیکی طراحی شده است. وقتی صحبت از سودآوری برای اپراتورهای ناوگان می شود، این کامیون می تواند جایگزین بسیاری از کامیون های دیزلی در بخش حمل و نقل مهم شود.
کارین رودستروم، مدیرعامل کامیون مرسدس بنز میگوید: «eActros 600 نشاندهنده تغییر در حملونقل جادهای به سمت تبدیل شدن به آلایندههای زیست محیطی خالص است. موتور بسیار نوآورانه این وسیله نقلیه می تواند بازده انرژی بالا و در نتیجه سودآوری را برای مشتریان ما فراهم کند. این امر به نوعی اپراتورهای ناوگان را تشویق می کند تا وارد بازار تجاری بدون آلایندگی شوند.
راه اندازی “Freightliner eM2” در کانادا و آمریکا
بخش تولید کامیون دایملر در آمریکای شمالی نیز اخیراً تولید سری فریت لاینر eM2 را آغاز کرده است. یک کامیون برقی با باتری متوسط که برای کاربردهای حمل و نقل و تحویل طراحی شده است.
eM2 بر روی پلت فرم Freightliner M2 106 Plus ساخته شده است و به دنبال معرفی خودروی الکتریکی باطری Freightliner eCascadia در سال 2022 است.
محورهای محرک این وسیله نقلیه، مانند Eactros 600، منجر به کاهش هزینه انرژی در هر مایل می شود.
برد رانندگی بر اساس دو گزینه ظرفیت باتری eM2 متفاوت است. مدل تک موتوره سری 6 تا 190 اسب بخار مداوم، یک باتری 194 کیلووات ساعتی و مسافت معمولی 180 مایل با یک بار شارژ را ارائه می دهد.
در مقابل، مدل دو موتوره سری 7 تا 255 اسب بخار قدرت را ارائه می دهد که توسط یک باتری 291 کیلووات ساعتی تغذیه می شود و مسافت معمولی 250 مایل را با یک بار شارژ ارائه می دهد.
“Freightliner eM2″؛ نقطه عطف خودروهای برقی
این خودروها در کارخانه تولید کامیون DTNA در پورتلند، اورگان تولید می شوند. راکش آنگا، رئیس حملونقل الکتریکی در DTNA، گفت: «راهاندازی این کامیون همهکاره نقطه عطفی دیگری در سفر ما به سمت خط تولید بدون آلایندگی است. بازخوردی که دریافت کردهایم، اطمینان ما را تقویت میکند که Freightliner eM2 انتظارات مشتریان ما را برآورده میکند و فراتر خواهد رفت. شرکای ما و فروشندگان ما مشتاقانه منتظر هستند تا فریتلینر eM2 را به مشتریان خود ارائه دهند.
eM2 توسط Detroit Connect بهبود یافته است. یک راه حل پیشرفته برای خودروهای متصل که نظارت بر سلامت باتری، وضعیت شارژ و مصرف انرژی را در زمان واقعی تسهیل می کند.
ویژگیهای ایمنی استاندارد شامل دستیار ترمز فعال 5 (ABA5)، هشدار درب عقب، کروز کنترل تطبیقی، هشدار خروج از خط، چراغهای بلند هوشمند، چراغهای جلو و برفپاککنهای خودکار و دستیار حفاظت جانبی است. این اتصال برنامه ریزی مسیر کارآمد، بهینه سازی انرژی و تجزیه و تحلیل داده های پس از سفر را برای بهبود بهره وری کلی انرژی امکان پذیر می کند.
منبع: https://www.donyayekhodro.com/news/247150/%D8%A7%DB%8C-%D8%A2%DA%A9%D8%AA%D8%B1%D9%88%D8%B3-%DB%B6%DB%B0%DB%B0-%D8%A8%D8%A7-%D8%A8%D8%A7%D8%AA%D8%B1%DB%8C-%D8%AF%D9%88%D8%B1%D8%A8%D8%B1%D8%AF-%D8%A2%D9%85%D8%AF