مسیر برق رسانی چین با پاگانی

هوراسیو پاگانی، موسس و رئیس پاگانی در گفت و گو با رسانه ها به درس های مفیدی که چین در زمینه تولید خودروهای الکتریکی به اروپا ارائه کرده است، اشاره کرد. پاگانی به دنبال فناوری های جدید از جمله خودروهای الکتریکی است. چین می تواند در این زمینه به برندهای اروپایی کمک کند. البته استفاده از نیروی محرکه الکتریکی در شرکتی مانند پاگانی زمان زیادی می برد; زیرا وزن باتری ها تاثیر زیادی در عملکرد محصولات دارد.

پاگانی می گوید که همین امر در مورد خریداران این خودروها نیز صدق می کند. زیرا آنها ویژگی هایی مانند موتورهای احتراق داخلی و گیربکس های دستی را دوست دارند.

اهمیت علم اقتصاد

هوراسیو پاگانی در گفت‌وگو با بلومبرگ می‌گوید: خودروهای چینی ارزان‌تر از مدل‌های اروپایی هستند و بنابراین خودروسازان در قاره همیشه سبز باید توجه و تلاش زیادی برای حفظ جنبه‌های رقابتی خود در بازار داشته باشند.

پاگانی که در دهه 1990 تاسیس شد، یکی از معدود برندهای لوکس در جهان است که هنوز به طور مستقل فعالیت می کند. این شرکت در شهر مودنا ایتالیا مستقر است و سالانه حدود 50 خودرو گران قیمت تولید می کند. کریستوفر، پسر هوراتیو، می گوید که پیش فروش این محصولات تا سال 2025 تکمیل خواهد شد.

این پدر و پسر برای معرفی Utopia، آخرین محصول Pagani به هنگ کنگ سفر کردند.

پاگانی تنها 99 نسخه کوپه از این خودرو را با قیمت اولیه 2.2 میلیون دلار تولید خواهد کرد. به لطف استفاده از قاب فیبر کربن، Utopia کمتر از 1300 کیلوگرم وزن خواهد داشت.

پاگانی و شرکتش به تولید محصولات سفارشی و دست ساز شهرت دارند.

از سال 2018، تحقیقات و بررسی های پاگانی در زمینه تولید خودروهای الکتریکی در حال انجام است. اما تا زمانی که باتری‌های سبک‌تر با زمان شارژ سریع‌تر تولید نشوند، این شرکت محصولی تمام الکتریکی تولید نخواهد کرد.

پسر هوراسیو بدون اشاره به تاریخ دقیق تولید محصولات برقی پاگانی می گوید که فناوری فعلی باتری اجازه تولید خودروهای با کارایی بالا را نمی دهد. زیرا پس از چند دور در پیست، شاهد تمام شدن باتری آنها خواهیم بود.

او خاطرنشان می کند: «از دست دادن لذت رانندگی بسیار مهم است.

هوراسیو پاگانی با بیان اینکه خودروسازان باید در زمینه تولید خودروهای برقی از چین الگو بگیرند، گفت: فرصت های زیادی برای برندهای چینی در زمینه تولید خودروهای برقی وجود دارد و از نظر محصول و قیمت بسیار خوب عمل می کنند.

مدل سازی بزرگترین بازار جهان

چین بزرگترین بازار خودروهای الکتریکی را دارد و 60 درصد از 14.1 میلیون خودروی بدون آلایندگی جهان را در سال جاری به خود اختصاص خواهد داد. برندهای داخلی این کشور مانند بی وای دی پیشرو در عرضه و فروش این محصولات در چین هستند و برای اولین بار گوی سبقت را از شرکت های خارجی گرفته اند.

برخلاف دورنمای نامشخص اقتصاد جهانی، تقاضا برای خودروهای فوق لوکس نیز بالا به نظر می رسد. فراری که در سال 2015 وارد بورس شد، با فروش 13221 خودرو در سال قبل به رکورد جدیدی در فروش و سودآوری دست یافت.

لامبورگینی همچنین با فروش 9233 خودرو، رکورد جدیدی را در تاریخ خود ثبت کرد. تنها حدود 500 خودروی پاگانی در جهان وجود دارد، از این رو کل شرکت

انحصاری محسوب می شود.

سامر وانگ، مشاور پاگانی می گوید تا کنون هیچ خودروی پاگانی کمتر از قیمت اولیه خود فروخته نشده است. به عنوان مثال، لوئیس همیلتون، راننده فرمول 1، یک زوندا سفارشی را در سال 2014 به قیمت 1.5 میلیون دلار خرید و در سال 2022 به قیمت حدود 11 میلیون دلار فروخت.

از همان ابتدا، هوراتیو سایر اعضای خانواده را به شرکت خود آورد، کریستوفر و لئوناردو کار خود را با شستن اتومبیل شروع کردند و اکنون مسئولیت های مختلفی در کارخانه دارند. کریستوفر می گوید که پاگانی همیشه در مورد برداشتن گام های بعدی تصمیمات درستی می گیرد.

تلاش های اخیر برای موتور احتراق داخلی

اگرچه مدیر عامل پاگانی از الگوبرداری از چین صحبت می کند، اما به نظر می رسد با توجه به استفاده از موتورهای AMG در جدیدترین مدل های این برند، این شرکت برای ورود به دنیای خودروهای برقی به بنز متکی است.

نسخه پاگانی ایمولا رودستر که بر اساس مدل پیک Huayra R ساخته شده است، از موتور 6 لیتری AMG V12 دو توربوشارژر بهره می برد و تنها 8 دستگاه از آن تولید خواهد شد.

بیش از چهار سال از معرفی Imola کوپه بر اساس Huayra می گذرد و حالا پاگانی بالاخره نسخه کانورتیبل خود از رودستر را معرفی کرده است. اگرچه مدل Utopia در اصل جدیدترین محصول این برند ایتالیایی است، اما پاگانی هنوز قصد ندارد Huayra را کنار بگذارد. البته، از آنجایی که نسخه‌های زوندا سال‌ها پس از عرضه هوایرا هنوز در دسترس بودند، این موضوع جای تعجب نخواهد داشت.

ایمولا رودستر به عنوان بهترین خودروی روباز در تاریخ پاگانی معرفی شد. از آنجایی که Imola بر اساس وحشیانه ترین نسخه Huayra یعنی R ساخته شده است، دارای یک بسته آیرودینامیکی بسیار تهاجمی است. البته Huayra R یک مدل پیست است. در حالی که Imola Roadster برای استفاده در جاده ها طراحی شده است.

وزن خشک این ابرخودروی شگفت انگیز ایتالیایی تنها 1260 کیلوگرم است. این تقریباً به معنای یک هاچ بک جمع و جور است. با این تفاوت که به جای یک موتور سه سیلندر 1 لیتری، یک نیروگاه عظیم V12 در صندوق عقب ایمولا پنهان شده است.

موتور 6 لیتری توئین توربوشارژر توسعه یافته توسط AMG اکنون 850 اسب بخار قدرت و 1100 نیوتن متر گشتاور تولید می کند. این نیرو از طریق گیربکس 7 سرعته متوالی که توسط Xtrac به طور اختصاصی برای پاگانی ساخته شده است به چرخ های عقب منتقل می شود.

ایمولا رودستر روی تایرهای چسبناک پیرلی P Zero Trofeo R با ابعاد 265 در جلو و 355 در عقب روی رینگ‌های آلیاژی 20 و 21 اینچی سوار می‌شود.

منبع: https://www.donyayekhodro.com/news/247170/%D9%85%D8%B3%DB%8C%D8%B1-%D8%A8%D8%B1%D9%82%DB%8C-%D8%B3%D8%A7%D8%B2%DB%8C-%DA%86%DB%8C%D9%86%DB%8C-%D9%87%D8%A7-%D8%A8%D8%A7-%D9%BE%D8%A7%DA%AF%D8%A7%D9%86%DB%8C

توسط ساندرو موناری

ساندرو موناری