– در جهت افزایش رقابت، پیشنهاد شده است در بازه ای 1 ساله، تعرفه خودروهای وارداتی به صورت پله ای و از 86 درصد کنونی به میانگین کشورهای منطقه (یعنی حدود 5 درصد) برسد.
، اندیشکده کسب وکار شریف برای بهبود شرایط رقابت و زمینه سازی حذف سیاست قیمت گذاری دستوری خودرو و با اصل قراردادن حمایت از حقوق مصرف کننده نهایی، راه حل های عملیاتی پیشنهاد کرده که خلاصه آن به شرح زیر است: 1- درخصوص افزایش رقابت در صنعت خودروسازی کشور پیشنهاد شده که دولت سهام شرکت های تابعه خود، حداقل در یکی از دو قطب خودروسازی کشور (ایران خودرو و سایپا) را به صورت کامل به بخش خصوصی واگذار کند و به هیچ نحو در حق رأی و حق جریان نقدی آن نفوذی نداشته باشد.
در جهت افزایش رقابت، پیشنهاد شده است در بازه ای 1 ساله، تعرفه خودروهای وارداتی به صورت پله ای و از 86 درصد کنونی به میانگین کشورهای منطقه (یعنی حدود 5 درصد) برسد.
|
با این اقدام، خودروسازی دست کم از تک قطبی به دو قطبی تبدیل خواهد شد و فضای رقابتی به سمت بیشتر شدن منافع مصرف کنندگان نهایی سوق پیدا خواهد کرد. 2- برای افزایش رقابت پیشنهاد شده در بازه ای 1 ساله، تعرفه خودروهای وارداتی به صورت پله ای و از 86 درصد کنونی به میانگین کشورهای منطقه (یعنی حدود 5 درصد) برسد. برچسب ها: خودرو – خودروهای وارداتی – پیشنهاد – کشورهای منطقه |
آخرین اخبار سرویس: |
4 راهکار برای ساماندهی صنعت خودرو؛ از خصوصی سازی تا کاهش پله ای تعرفه واردات
4 راهکار برای ساماندهی صنعت خودرو؛ از خصوصی سازی تا کاهش پله ای تعرفه واردات