اولبریخت توسعه اولین پلت فرم الکتریکی محلی فولکس واگن را رهبری خواهد کرد که از سال 2026 به خودروهای چینی این برند نیرو می دهد.
این مدیر باسابقه فولکس واگن رئیس جدید توسعه فنی برند فولکس واگن در چین خواهد بود و نقشی کلیدی در این بخش خواهد داشت. زیرا این خودروساز قصد دارد عقب ماندگی خود را از رقبای داخلی مانند BYD جبران کند.
دوشنبه گذشته، این شرکت در بیانیه ای اعلام کرد که Ulbrich مسئولیت مرکز فناوری فولکس واگن در Hefei (شهری در شرق چین) را بر عهده خواهد گرفت که بزرگترین مرکز توسعه گروه فولکس واگن در خارج از آلمان است.
از جمله مسئولیتهای وی میتوان به همکاری با شرکتهای سرمایهگذاری مشترک سیاک-فولکس واگن، فاو-فولکس واگن و فولکس واگن آنهویی و همچنین با «گوتیون» (باتری) و خودروساز چینی «Xpeng» اشاره کرد.
فولکس واگن در بیانیه ای اعلام کرد که اولبریخت با دیگر شرکای فولکس واگن در چین نیز همکاری خواهد کرد.
این شرکا عبارتند از Horizon Robotics (رانندگی خودران)، ARK (تجربه کاربر) و Thundersoft (اطلاعات سرگرمی). توماس اولبریخت که در سال 1993 به فولکس واگن پیوست، از سال 2023 تجارت جدید این برند را هدایت خواهد کرد.
در چین جانشین مارکوس هافمایر شد. طبیعتا هافمایر نقشی جدید و در حال حاضر نامشخص در گروه فولکس واگن خواهد داشت.
کای گرونتز، رئیس توسعه فنی برند فولکس واگن، مسئولیتهای حمل و نقل جدید Ulbricht در New Mobility را نیز به عنوان رئیس یکپارچه بخش حرکت جدید و توسعه فنی بر عهده میگیرد.
منبع: https://www.donyayekhodro.com/news/247902/%D9%85%D8%AF%DB%8C%D8%B1-%D8%A8%D8%A7-%D8%AA%D8%AC%D8%B1%D8%A8%D9%87-%D8%A2%D9%84%D9%85%D8%A7%D9%86%DB%8C-%D8%A8%D9%87-%DA%86%DB%8C%D9%86-%D9%85%DB%8C-%D8%B1%D9%88%D8%AF