گسترش پارک هوشمند در شهر آمریکایی

محققان دانشگاه ویسکانسین در نظر دارند برای تحقق هدف خود به نصب هزار و ۲۰۰ سنسور دیجیتالی در سراسر فضاهای پارک و خیابان‌های اطراف دانشگاه بپردازند و بر آن‌ها در یک مرکز پردازش داده‌ها نظارت کنند. علاوه بر این، قرار است تابلوهای راهنمایی و رانندگی جدیدی در محوطه دانشگاه و اطراف آن نصب شود که نیروی لازم را از پنل‌های خورشیدی خود فراهم خواهد آورد و به رانندگان در مسیریابی موفق، کاهش طول سفر، بهبود ایمنی عابران پیاده و ارتقا کلی محیط دانشگاه کمک خواهد کرد.

در نهایت، محققان دانشگاه ویسکانسین در نظر دارند نرم‌افزار جدیدی توسعه دهند که امکان آگاهی کاربران از زمان واقعی قابلیت دسترسی به فضاهای خالی پارکینگ‌ها را فراهم می‌آورد. افراد می‌توانند به‌راحتی و با نصب این نرم‌افزار روی گوشی‌های تلفن همراه هوشمند خود از تمام خدمات این نرم‌افزار بهره‌مند شوند و حتی از هزینه محل پارک باخبر شوند.


منبع: https://www.ghatreh.com/news/nn65214276/%DA%AF%D8%B3%D8%AA%D8%B1%D8%B4-%D9%BE%D8%A7%D8%B1%DA%A9-%D9%87%D9%88%D8%B4%D9%85%D9%86%D8%AF-%D8%AF%D8%B1-%D8%B4%D9%87%D8%B1-%D8%A2%D9%85%D8%B1%DB%8C%DA%A9%D8%A7%DB%8C%DB%8Cبه گزارش یکتاپرس، کارکنان، دانشجویان و بازدیدکنندگان دانشگاه ویسکانسین همواره از نبود دسترسی کافی به پارکینگ‌های محوطه شاکی هستند و این در حالی است که ترافیک خودرویی نیز، ایمنی عابران پیاده را با مشکلات بسیاری مواجه کرده است. در این راستا، محققان دانشگاه ویسکانسین در نظر دارند با استفاده از خدمات هوشمند و سنسورهای دیجیتالی، ابتدا محوطه ۱۰۴ جریبی آن را پوشش دهند و سپس در سایر نقاط شهر نیز به پیاده‌سازی آن بپردازند. در این راستا، از رویکرد نظارت بر پارک بهره گرفته می‌شود که مبتنی بر کنترل اشغال فضای پارک خودروها با استفاده از سنسورهای دیجیتالی، داده‌های زمان واقعی و اجرای هوشمند است. در نتیجه این اقدام، چهار هزار و ۷۰۰ کارمند و ۲۳ هزار دانشجوی دانشگاه به هنگام پارک کمترین مشکل را تجربه خواهند کرد و ترافیک خودرویی به حداقل خواهد رسید.

توسط ساندرو موناری

ساندرو موناری