گام بلند فرداموتورز در احیای صنعت و اشتغال لرستان

 حال، پس از سالها وقفه‌های طولانی در صنعت خودروسازی استان لرستان و شهرستان بروجرد، گروه صنعتی فردا، با بهره‌گیری تجربیات ارزنده در تولید خودروهای سواری و ماشین آلات، عزم خود را برای احیای صنعت خودروسازی استان لرستان و ایجاد اشتغال در این استان مستعد جزم کرده است.

موقعیت مکانی سایت بروجرد خودروسازی فردا به گونه‌ای است که با فاصله تقریبی برابر، خط تولید سمنان، خط تولید سلفچگان (خط تولید ماشین آلات و دیزل) و دفتر فروش و تحویل در تهران را به یکدیگر متصل می‌کند و بدین‌ ترتیب بار عملیاتی و تولید این گروه خودروسازی به خوبی مدیریت می‌شود.

علاوه بر این، در سایت بروجرد امکان تولید خودروهای با کاربری تجاری نظیر وانت، پیکاپ و لایت تراک وجود خواهد داشت. لازم به ذکر است هم‌اکنون ظرفیت خط تولید خودروسازی فردا در سمنان حدود 150 هزار دستگاه در سال است که با ورود سایت بروجرد به مدار تولید، این ظرفیت بازهم افزایش خواهد یافت.

با شروع تولید در سایت بروجرد، گروه خودروسازی فردا با فراغ بال تنوع محصولات خود را افزایش خواهد داد. این درحالیست که در حال حاضر خط تولید این گروه خودروسازی در سمنان، امکان تولید همزمان 5 محصول را دارد که با اضافه شدن ظرفیت کارخانه بروجرد، این شرکت که طبق شنیده‌ها پلتفرم جدید خود را نیز خریداری کرده، توانایی تولید طیف متنوع‌تری از محصولات سواری را در انواع سدان و SUV خواهد داشت؛ خودروسازی فردا با بهره‌گیری از پلتفرم اختصاصی خود بر تنوع سبد محصول و سرعت تولید و تحویل تولیدات خود به میزان چشمگیری خواهد افزود. 

صنایع اتومبیل سازی فردا، با هدف تکمیل زنجیره تولید خود اقدام به خریداری و احیای یکی از بزرگترین و پیشرفته‌ترین خطوط تولید خودرو در کشور کرده که با احیای این خط تولید، شاهد اشتغال‌زایی قابل توجهی نیز در استان لرستان و شهرستان بروجرد خواهیم بود.

خط و اتاق رنگ و بدنه سایت بروجرد یکی از مجهزترین و به روزترین خطوط رنگ و بدنه در زمان خود محسوب می‌شود که اکنون به لطف دانش متخصصان و مهندسان این شرکت، مراحل بروزرسانی و احیای خود را پس از وقفه‌ای چندساله سپری می‌کند. 

 

سایت بروجرد؛ افزایش ظرفیت تولید و اشتغال

همانگونه که پیش‌تر نیز اشاره شد، با راه‌اندازی سایت جدید خودروسازی فردا در شهرستان بروجرد، ظرفیت تولید محصولات سواری این شرکت افزایش قابل توجهی خواهد داشت. همچنین، با اضافه شدن توان تولید بدنه و رنگ، تولید محصولات این شرکت شتاب می‌گیرد که این امر سرعت تحویل خودروهای تولیدی فرداموتورز را نیز افزایش خواهد داد. 

از نکات برجسته و مهم سایت بروجرد گروه خودروسازی فردا، موقعیت استراتژیک و لاجستیکی این خط تولید محسوب می‌شود که یکی از سه ضلع اصلی مثلث تأمین، تولید و عرضه محصولات این گروه خودرویی را کامل کرده است. 

 

خط تولید جدید گروه خودروسازی فردا از این جهت حائز اهمیت است که به لطف بهره‌گیری از سالن جوش بدنه و سالن رنگ، زنجیره تولید این گروه خودروسازی کامل شده و این شرکت به جمع معدود شرکت‌های خصوصی خودروسازی کشور می‌پیوندد که تمامی زنجیره تولید اعم از رنگ، بدنه و مونتاژ را در اختیار دارند.

خط تولید بروجرد؛ تکمیل زنجیره تولید، موقعیت استراتژیک



آنچه دیگران می خوانند:

ازسوی دیگر، خودروسازی فردا همزمان به راه‌اندازی این خط تولید، تمرکز خود را روی جذب نیروهای متخصص در استان لرستان گذاشته که طبق اعلام این شرکت در یک برنامه میان مدت دستکم 1500 نفر نیرو در این کارخانه مشغول به کار خواند شد که این رقم به طور غیر مستقیم بر معیشت حداقل 10.000 خانوار تأثیر خواهد گذاشت.

خط تولید فرداموتورز بروجرد؛ تنوع سبد تولید

در حال حاضر، مراحل مدیفیکیشن و راه‌اندازی مجدد سایت بروجرد و تولید آزمایشی چند محصول نیز در این خط به پایان رسیده و به زودی این سایت در مدار تولید قرار خواهد گرفت.



منبع: https://www.ghatreh.com/news/nn64966833/%DA%AF%D8%A7%D9%85-%D8%A8%D9%84%D9%86%D8%AF-%D9%81%D8%B1%D8%AF%D8%A7%D9%85%D9%88%D8%AA%D9%88%D8%B1%D8%B2-%D8%AF%D8%B1-%D8%A7%D8%AD%DB%8C%D8%A7%DB%8C-%D8%B5%D9%86%D8%B9%D8%AA-%D9%88-%D8%A7%D8%B4%D8%AA%D8%BA%D8%A7%D9%84-%D9%84%D8%B1%D8%B3%D8%AA%D8%A7%D9%86

توسط ساندرو موناری

ساندرو موناری