چگونه عوارض بزرگراه را به صورت الکترونیکی پرداخت کنیم؟

چگونه عوارض بزرگراه را به صورت الکترونیکی پرداخت کنیم؟

اگرچه پرداخت آنلاین بدهی خودرو، روند انجام این کار را سریع و ساده کرده است، اما برخی از دارندگان خودرو همچنان فراموش می کنند که این بدهی ها را تسویه کنند و مشمول جریمه می شوند. یکی از این بدهی ها عوارض بزرگراهی است که بسیاری از ما که در جاده های بین شهری تردد می کنیم به اهمیت پرداخت آن واقف هستیم و می دانیم که پرداخت این عوارض از سوی ما صرف نوسازی و نگهداری بزرگراه های کشور می شود. اگرچه ما از این موضوع آگاه هستیم، اما گاهی پیش می آید که پرداخت این بدهی را فراموش می کنیم. اما چگونه می توان عوارض بزرگراه ها و تمامی بدهی های خودروها را به سریع ترین شکل ممکن تسویه کرد؟ آیا راهی وجود دارد که صاحبان خودرو به دلیل فراموشی پرداخت به موقع بدهی خودرو، با پرداخت دو برابری مواجه نشوند؟ در ادامه این مقاله با ما همراه باشید تا با روش های مختلف آشنا شوید پرداخت عوارض بزرگراهبا راه حل پرداخت خودکار این بدهی آشنا شوید.

روش های پرداخت عوارض بزرگراه

یکی از راه های پرداخت عوارض بزرگراه ها از طریق کارت های الکترونیکی عوارض است. با خرید این استیکر و شارژ آن از طریق بانک مسکن، عوارض اتوبان به صورت خودکار از حساب کیف پول شما کسر می شود، این استیکر قابل شارژ است و نیازی به پرداخت هزینه برای خرید استیکر نیست.

یکی دیگر از راه های پرداخت این بدهی مراجعه به دستگاه های خودپرداز و کارت خوان است که می توانید با وارد کردن قبض و شناسه پرداخت هزینه ها را پرداخت کنید. اما در صورتی که نمی توانید به شناسه صورتحساب و پرداخت خود دسترسی داشته باشید، می توانید با شماره گیری کد دستوری *720*8 عوارض الکترونیکی وسیله نقلیه خود را استعلام و پرداخت نمایید.

علاوه بر این روش ها، اپلیکیشن ها و سیستم های پرداخت آنلاین نیز این قابلیت را به خدمات خود اضافه کرده اند و با ثبت پلاک خودرو یا اخذ شناسه فاکتور و پرداخت، می توانید به راحتی بدهی خودرو را با استفاده از این سامانه ها پرداخت کنید.

راه حلی برای دو برابر نشدن بدهی خودرو

راه حل اولیه برای جلوگیری از دو برابر شدن بدهی خودرو، یادآوری به موقع و پرداخت خودکار از کیف پول الکترونیکی است. باید بگوییم که برخی از سیستم ها به فکر چنین امکانی برای کاربران خود بوده اند. به عنوان مثال یکی از سامانه های فعال در زمینه ارائه خدمات خودرو که با شعار «به نفع تمام منافع خودرویی صاحبان خودرو» است، این امکان را برای کاربران خود فراهم کرد که با فعال کردن سامانه، اطلاعیه پایان مهلت تعیین شده را دریافت کنند. گزینه یادآوری پرداخت جریمه خودرو پرداخت را ادامه دهید. این سیستم یکپارچه امکان پرداخت خودکار بدهی ها را از کیف پول الکترونیکی کاربر نیز فراهم می کند. به این ترتیب برای پرداخت عوارض بزرگراه یا جریمه خودرو کافیست به این سامانه مراجعه کرده و با چند کلیک ساده این بدهی را تسویه کنید و با فعال کردن گزینه پرداخت خودکار، عوارض بزرگراه شما بدون هیچ گونه پرداختی از کیف پول شما پرداخت می شود. اقدام در حساب شما. قسمت خواهد بود

با استفاده از این سامانه علاوه بر پرداخت الکترونیکی عوارض بزرگراه ها، می توانید سایر بدهی های خودرو مانند عوارض، عوارض سالانه و غیره را استعلام و پرداخت کنید. علاوه بر این، صدور انواع بیمه نامه، خدمات پیاده روی خودرو مانند معاینه فنی و همچنین ارائه مواد مصرفی خودرو مانند باتری خودرو، روغن موتور و … از دیگر ویژگی های سیستم یکپارچه سرویس خودرو است.

به طور کلی با توجه به اینکه روش های مختلفی برای پرداخت الکترونیکی عوارض بزرگراه ها وجود دارد، استفاده از سیستم یکپارچه خدمات خودرو که تمامی نیازهای خودرویی کاربران را در نظر گرفته و سعی در ارائه خدمات کارآمد و بهینه داشته باشد، آسان تر و راحت تر است. سریع ترین روش پرداخت اقساط مهم خودرو علاوه بر صدور بیمه نامه و استفاده از سایر خدمات خودرو.

منبع: https://www.donyayekhodro.com/news/246175/%D9%86%D8%AD%D9%88%D9%87-%D9%BE%D8%B1%D8%AF%D8%A7%D8%AE%D8%AA-%D8%B9%D9%88%D8%A7%D8%B1%D8%B6-%D8%A7%D9%84%DA%A9%D8%AA%D8%B1%D9%88%D9%86%DB%8C%DA%A9%DB%8C-%D8%A2%D8%B2%D8%A7%D8%AF%D8%B1%D8%A7%D9%87%DB%8C-%DA%86%DA%AF%D9%88%D9%86%D9%87-%D8%A7%D8%B3%D8%AA

توسط ساندرو موناری

ساندرو موناری