چالش عجیب تیک تاک ، دمار از روزگار کیا و هیوندای درآورده است!

کیا، خودروساز مطرح کره‌ای یکی از محبوب‌ترین برندهای خودرو در ایالات متحده است. به نقل از Korea Herald، این شرکت طی ماه گذشته، موفق به فروش 66089 دستگاه خودرو در این کشور شده است. هم‌چنین شرکت مادر آن، یعنی هیوندای نیز در ماه مشابه، آمار فروش 66089 دستگاه خودرو را رقم زده است. بر اساس گزارش Good Car Bad Car، کیا و هیوندای از سال 2011 تاکنون، مجموعا بیش از 1 میلیون دستگاه خودرو در ایالات متحده به فروش رسانده‌اند. این دو خودروساز شاخص، یکی از پرفروش‌ترین برندهای خودروهای برقی در آمریکا نیز محسوب می‌شوند. به‌طوری که حتی ایلان ماسک نیز لب به تحسین گشود. اما اکنون چالشی عجیب در تیک تاک، دمار از روزگار این دو شرکت کره‌ای درآورده است!

اگر مالک خودروهای هیوندا یا کیا هستید که از کلید فیزیکی برای استارت استفاده می‌کند و فاقد ایموبیلایزر است، به توصیه خودروساز کره‌ای بهتر است از قفل فرمان استفاده و آن را نصب کنید. هیوندای هم‌چنین به مالکان توصیه کرده که برای جلوگیری از سرقت خودروی خود توسط گروه تیک تاک پسران کیا، برای نصب کیت امنیتی به نمایندگی‌های این شرکت مراجعه کنند.

به گفته WISN، این اقدام باعث شد تا آمار سرقت خودروهای دو برند مطرح کره‌ای طی یک‌سال در شهر میلواکی، تا 2500 درصد افزایش یابد. به طور مشخص، روزانه دستکم 16 خودروی هیوندای یا کیا، تنها در میلواکی به سرقت می‌روند و این روند پس از انتشار چالش عجیب تیک تاک با هشتگ Kiaboys#، در سایر ایالت‌ها نیز گسترش یافت. در مصاحبه‌ای با کیابویز که توسط تامی جی در یوتیوب منتشر شد، یکی از اعضای گروه نشان داد که چگونه می‌تواند یک خودروی کیا یا هیوندای را به سرقت ببرد. بدین ترتیب که آنها در ابتدا وارد ماشین می‌شوند، پوشش احتراق پشت فرمان را جدا می‌کنند و موتور را با استفاده از پلاگین USB روشن می‌کنند.

مالکان خودروهای دو برند کره‌ای، چگونه از وسایل نقلیه خود محافظت کنند؟

هیوندای

سارقان خودروهایی که در چالش عجیب تیک تاک شرکت می‌کنند، معمولا به دنبال ماشین‌های ساخت کیا و هیوندای هستند که به جای دکمه استارت یا سوییچ، از یک کلید فیزیکی برای روشن کردن موتور استفاده می‌کنند.

هیوندای هم‌چنین اضافه کرد که سیستم‌های ایموبیلایزر برای تمام خودروهای تولید شده از ۱ نوامبر (۱۰ آبان) ۲۰۲۱، به طور استاندارد، اضافه شده‌اند. با این حال، این موضوع باعث نشده تا مالکان خودرو در ایالت‌های مختلف که وسایلشان مورد سرقت قرار گرفته، از اقدام قانونی علیه این خودروسازان صرف‌نظر کنند. کنت مک‌کلین، وکیل گروهی از شاکیان علیه خودروسازان کره‌ای، در گفتگو با لس‌آنجلس دیلی ادعا کرد که گروه هیوندای، برای یک دهه، به دلیل کاهش هزینه تولید ۲۰۰ دلاری، به حذف سیستم‌های ضدسرقت پرداخته بود، در حالی‌که می‌دانسته این اقدام باعث افزایش ریسک سرقت وسایل نقلیه خواهد شد.

متاسفانه خودروهای ما طی یک تلاش هماهنگ در رسانه‌های اجتماعی، هدف سواستفاده قرار گرفته‌اند. مجرمان، خودروهایی از شرکت که فاقد سیستم ضدسرقت موتور هستند را به سرقت می‌برند.

در ماه‌ها اخیر، خودروهای کیا و هیوندای هدف سارقان فرصت‌طلب خودروهای معروف که به “Kia Boys” معروف هستند، قرار گرفته‌اند که به‌نظر می‌رسد در ایجاد یک چالش عجیب در تیک تاک نقش دارند. به گزارش میلواکی ژورنال سنتینل، این روند از سال گذشته و پس از انتشار ویدیوهای متعددی از نوجوانانی که در خودروهای به سرقت رفته هیوندای و کیا از سوی پلیس تحت تعقیب قرار گرفته بودند و با آن حرکات نمایشی خطرناکی را انجام می‌دادند، آغاز شد.

تیک تاک

هیوندای و کیا گاهی مشکلاتی را در خودروهای خود تجربه می‌کنند که صدور فراخوان برای رفع آنها را ضروری می‌کند. برای مثال، در اوایل سال جاری، این دو شرکت در ماه‌های فوریه و می، برای نقص‌های گزارش شده، فراخوان‌هایی دادند که از جمله آنها، می‌توان به نگرانی‌هایی مبنی بر انفجار کمربندهای ایمنی خودروها اشاره کرد. به‌نظر می‌رسد که چالش‌های کیا و هیوندای تمامی ندارد و اکنون پای هر دو برند، به دلایلی کاملا متفاوت، به چالشی عجیب در تیک تاک باز شده است.

چالش عجیب تیک تاک باعث افزایش سرسام‌آور سرقت‌ خودروهای کیا و هیوندای شده است

227227


منبع: https://www.ghatreh.com/news/nn64935045/%DA%86%D8%A7%D9%84%D8%B4-%D8%B9%D8%AC%DB%8C%D8%A8-%D8%AA%DB%8C%DA%A9-%D8%AA%D8%A7%DA%A9-%D8%8C-%D8%AF%D9%85%D8%A7%D8%B1-%D8%A7%D8%B2-%D8%B1%D9%88%D8%B2%DA%AF%D8%A7%D8%B1-%DA%A9%DB%8C%D8%A7-%D9%88

هر دو برند کره‌ای اذعان کرده‌اند که از این مشکل آگاه هستند. هیوندای در بیانیه خود به CBS News گفت:

توسط ساندرو موناری

ساندرو موناری