ولوو، EX90 را برای افزایش ایمنی معرفی کرد| همکاری سوئد و چین در ساخت شاسی بلند برقی

همانطور که اشاره شد، روزگذشته شرکت خودروسازی ولوو از جدیدترین محصول خود یعنی EX۹۰ رونمایی کرد. EX۹۰ پس از خودروهای C۴۰ و XC۴۰ الکتریکی، سومین بلند قامت برقی ولوو است. شرکت خودروسازی ولوو در مراسم رونمایی از EX۹۰ وعده داده است که چهارمین خودرو بلند قامت این شرکت در کلاس اس یو وی کراس اوور یا شاسی بلند جمع و جو باشد. احتمالا شرکت خودروسازی ولوو در اوایل سال ۲۰۲۳ محصول جدید خود یعنی EX۹۰ را راهی بازارهای جهانی کند.

شرکت خودورسازی ولوو طی دهه های گذشته خودروهای سدان، واگن استیشن و اس یو وی مختلف، ایمن و با کیفیت را عرضه بازار کرده است. زمانی که در خصوص خودرو شاسی بلند یا همان اس یو وی الکتریکی سخنی گفته می شود، نگاه ها به سمت محصولات ولوو دوخته می شود. زیرا این خودرو منحصرا به دنبال تولید خودروهای بلند قامت الکتریکی با ایمنی بالا است.

روآن در نشست خبری مذکور بیان کرده بود؛ «ولوو در صورت نیاز بازار و مشتریان اقدام به طراحی و ساخت خودروهای سدان یا استیشن واگن الکتریکی خواهد کرد.»

ولوو، EX90 را برای افزایش ایمنی معرفی کرد| همکاری سوئد و چین در ساخت شاسی بلند برقی


منبع: https://www.ghatreh.com/news/nn65623977/%D9%88%D9%84%D9%88%D9%88%D8%8C-%D8%B1%D8%A7-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D8%A7%D9%81%D8%B2%D8%A7%DB%8C%D8%B4-%D8%A7%DB%8C%D9%85%D9%86%DB%8C-%D9%85%D8%B9%D8%B1%D9%81%DB%8C-%DA%A9%D8%B1%D8%AF%26%23124%3B-%D9%87%D9%85%DA%A9%D8%A7%D8%B1%DB%8C-%D8%B3%D9%88%D8%A6%D8%AF-%D9%88ولوو، EX90 را برای افزایش ایمنی معرفی کرد| همکاری سوئد و چین در ساخت شاسی بلند برقی

EX۹۰ چه مشخصات فنی دارد؟

ولوو، EX90 را برای افزایش ایمنی معرفی کرد| همکاری سوئد و چین در ساخت شاسی بلند برقی

شرکت خودروسازی ولوو برای عرضه محصول جدید و امکان رقابت با سایر خودروسازان از پلت فرمی استفاده کرده که می تواند در عصر خودروهای الکتریکی، یکه تازی کند. زیرا این پلت فرم امکان اشتراک گذاری قطعات و سیستم ها را با سایر محصولات ولوو یا جیلی دارد.

تاکنون جزییات فنی دقیقی از این محصول منتشر نشده است، اما ظاهر خودرو هنوز شباهت های فراوانی به ولوو XC۹۰ دارد. در این محصول چراغ ها، ارتفاع، احجام بدنه، دستگیره درها و سپرها نسبت به ظاهر XC۹۰ تفاوت یافته است.

EX۹۰ چگونه خودرویی است؟

شایان ذکر است که شاسی بلند پرچمدار ولوو یا همان EX۹۰ روی پلت فرم جدید این خودروساز که با نام SPA۲ معرفی شده، ساخته شده است. این پلت فرم یک پلت فرم مدولار بوده که ولوو می تواند از ساختار آن برای توسعه سایر خودروهای الکتریکی خود استفاده کند. این پلت فرم توسط جیلی و مرکز تحقیقات ولوو توسعه یافته است.

جیم روآن، مدیرعامل شرکت خودروسازی ولوو در خصوص رونمایی از محصول جدید این شرکت، گفته است؛ «روند تولید خودروهای ولوو در سال های آینده تغییر خواهد کرد، این تغییر مشروط بر شرایط حاکم در بازار و صنعت خودرو خواهد بود که خودرو ملکف به همسویی آن است.»

هرچند که تاکنون مشخص نشده است که پنجمین محصول شرکت خودروسازی ولوو در کلاس سدان خواهد بود یا نه، در این خصوص جیم روآن مدیرعامل فعلی ولوو در نشست خبریریال اظهار داشته است؛ مشخص نیست که خودروهای سدان یا حتی استیشن واگن در آینده خودروهای الکتریکی نقشی داشته باشند. بنابراین خودروسازان براساس تحقیقات بازار و نیازهای مشتریان اقدام به طراحی و تولید خودروهای برقی می کنند. همواره خودروسازان تلاش دارند با ارائه محصولات جدید نیاز مشتریان را در بازار برآورده کنند.

مدیرعامل ولوو در ارائه سیاست های این خودروساز سوئدی که اکنون تحت کنترل جیلی پیش می رود، گفت؛ «استراتژی ولوو این هست که محصول ایمن و مبتنی بر استانداردهای سختگیرانه تولید کند. هدف ولوو این هست که خودروهای ایمن در راستای مراقبت جمعی تولید کند، آنچه که در آینده در خصوص محصولات ولوو خواهید دید آن هست که خودروهای برقی ایمن و منطبق با حفظ محیط زیست عرضه بازار خواهیم کرد.

ولوو، EX90 را برای افزایش ایمنی معرفی کرد| همکاری سوئد و چین در ساخت شاسی بلند برقی

جیم روآن، مدیرعامل شرکت خودروسازی ولوو در خصوص پلت فرم EX۹۰ گفته است؛ هیچ صنعت و کالایی نمی تواند به مدت طولانی وابستگی به یارانه برای تشویق مشتریان برای خرید داشته باشد. بنابراین نباید میان خودروهای الکتریکی و خودروهای سوخت فسیلی تفاوت قیمت قابل توجهی وجود داشته باشد

به نظر می رسد در زمان عرضه این محصول به دلیل موفقیت XC۹۰ در بازارهای جهانی، اقبال مناسبی در پیش داشته باشد.

روزگذشته شرکت خودروسازی ولوو از جدیدترین محصول خود یعنی EX۹۰ رونمایی کرد. EX۹۰ پس از خودروهای C۴۰ و XC۴۰ الکتریکی، سومین بلند قامت برقی ولوو است

بازار؛ گروه خودرو: شرکت خودروسازی ولوو به تازگی محصول بلند قامت برقی خود یعنی EX۹۰ را رونمایی کرد. ولوو در دنیا به تولید کننده خودروهای ایمن شهرت دارد، تولید کننده ای که با کسب امتیازهای بالای ایمنی در تست تصادف برای نخستین بار در تاریخ صنعت خودرو اعلام کرد که راننده را در زمان حادثه ۹۰ درصد از صدمه حفظ می کند. هرچند که شرکت خودروسازی ولوو همواره در اختراع و استفاده از فناوری های ایمنی در دنیا پیشتاز بوده و هست. سهام این شرکت از سال ۲۰۱۵ توسط شرکت خودروسازی جیلی خریداری شد. توسعه محصولات ولوو با اعمال نظر شرکت جیلی و براساس بازارسنجی چینی ها انجام می شود.

جیم روآن، مدیرعامل شرکت خودروسازی ولوو در خصوص پلت فرم EX۹۰ گفته است؛ هیچ صنعت و کالایی نمی تواند به مدت طولانی وابستگی به یارانه برای تشویق مشتریان برای خرید داشته باشد. بنابراین نباید میان خودروهای الکتریکی و خودروهای سوخت فسیلی تفاوت قیمت قابل توجهی وجود داشته باشد، به زودی باید کاهش قیمت میان دو تکنولوژی مذکور ایجاد شود. گفته مدیرعامل ولوو این منظور را می رساند که سوئدی ها به کمک چینی ها قصد عرضه محصولات ارزان قیمت الکتریکی به بازار را دارند.

توسط ساندرو موناری

ساندرو موناری