وزیر ارتباطات: تلاش می شود تا علاوه بر غیرمجاز بودن استفاده و فروش فیلترشکن ها، جرم انگاری هم بشود/وزیر ارشاد: پلتفرم قابل اعتماد به مردم معرفی می کنیم/نماینده اردبیل: به علی دایی اسائه ادب نکردم/فاطمی امین: افزایش قیمت کارخانه ای خودرو شایعه است/ایرنا: اقتصاد ایران 2 برابر اقتصاد سو

رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی امروز (چهارشنبه) مدعی شد مذاکرات درباره توافق هسته ای ایران که بین ایران و طرف های اروپایی و به صورت غیرمستقیم با آمریکا در وین انجام شد، به بن بست رسیده است.

ما باید بیدار باشیم، مردم اردبیل حسینی و ابوالفضلی هستند.

نداشتند با اخذ تعهد آزاد شدند اما افرادی که نقش جدی در اغتشاشات داشتند تا زمان تشکیل دادگاه همچنان بازداشت خواهند بود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازرویترز، یک سخنگوی اتحادیه اروپا چهارشنبه (19 اکتبر) مدعی شد اتحادیه اروپا در حال کار برای (اعمال) تحریم های جدید علیه ایران بعد از جمع آوری شواهد کافی مبنی بر اقدام ایران در ارائه پهپادهای مرگبار به روسیه برای استفاده در اوکراین است .

علی دایی در اینستاگرام 10 میلیونی شدعلی دایی در اینستاگرام به 10 میلیون فالوئر رسید و بعد از علی کریمی، تبدیل به دومین ورزشکار ایرانی شد که به 10 میلیون دنبال کننده در اینستاگرام می رسد.


کلید واژه ها: اقتصاد – جاماندگان سهام عدالت – بسته خبری – اقتصادی – فروش فیلترشکن – خبری – تابناک – اقتصاد ایران – آخرین وضعیت – افزایش قیمت – تعیین تکلیف – سیاسی – آخرین – سهام عدالت – کشور – بسته – تلاش – فیلترشکن – هایی – علی دایی – غیرمجاز – کارخانه – مخاطبان – استفاده – تخم مرغ – انتخاب – اخباری – اعتماد – مطالعه – پلتفرم


منبع: https://www.ghatreh.com/news/nn65348164/%D9%88%D8%B2%DB%8C%D8%B1-%D8%A7%D8%B1%D8%AA%D8%A8%D8%A7%D8%B7%D8%A7%D8%AA%3A-%D8%AA%D9%84%D8%A7%D8%B4-%D9%85%DB%8C-%D8%B4%D9%88%D8%AF-%D8%AA%D8%A7-%D8%B9%D9%84%D8%A7%D9%88%D9%87-%D8%A8%D8%B1-%D8%BA%DB%8C%D8%B1%D9%85%D8%AC%D8%A7%D8%B2-%D8%A8%D9%88%D8%AF%D9%86

دادستان کل کشور: اغتشاشگران بدانند از شمشیر عدالت اسلامی نمی توانند فرار کنندحجت الاسلام والمسلمین محمدجعفر منتظری دادستان کل کشور گفت: اغتشاشگران بدانند از شمشیر عدالت اسلامی نمی توانند فرار کنند، مجازات ناامنی مجازات سبکی نیست و با متجاوزان و اغتشاشگران برخورد قاطعی خواهد شد.

اما وقتی در اعتراضات شیشه می شکنید و ماشین آتش می زنید این دیگر بحث اغتشاش و خرابکاری است و بحث مطالبه مسالمت آمیز نیست.

در ادامه ادعاهای مقامات اروپایی و آمریکایی درباره به بن بست رسیدن مذاکرات رفع تحریم های ایران در وین و اظهار بدبینی نسبت به هرگونه حصول توافق بین طرف های شرکت کننده، آژانس اتمی نیز این ادعاها را تکرار کرد.

حجم اقتصاد فرانسه نیز حدود 2 برابر اقتصاد ایران است.

وی ادامه داد: اَدمین، در کنترل سیستمهای اداری به اندازه مدیرعامل یا بیشتر اختیارات دارد.

باید کسیکه می خواهد ادمین اداری باشد صلاحیت امنیتی وی استعلام شود تا مشخص باشد فرمان کار دست چه کسی قرار گرفته است.

نوباوه: در اروپا بعضی از تجمعات را خود دولت ها راه می اندازند تا انرژی مردم تخلیه شودبیژن نوباوه وطن نماینده مردم تهران گفت: هرچیزی که قانون داشته باشد باید طبق قانون با آن برخورد شود.

نوباوه وطن تصریح کرد: من در کشورهای اروپایی با چشم خودم دیدم، بعضی از تظاهرات را خود دولت ها راه می اندازند؛ چراکه می خواهند این پتانسیل ها و انرژی مردم تخلیه شود هیچ اتفاقی هم نمی افتد.

آژانس اتمی هم به دلیل محدودیت دسترسی بازرسان خود [به تأسیسات هسته ای ایران] در ماه های اخیر، از اطلاعات مهمی بی خبر است .

ایرنا: اقتصاد ایران 2 برابر اقتصاد سوییس استخبرگزاری جمهوری اسلامی با اشاره به گزارش سایت قطره و به نقل ازجدید صندوق بین المللی پول نوشت: “از جمله کشور هایی که اقتصاد کوچکتری نسبت به ایران در سال جاری میلادی دارند عبارتند از: لهستان، تایلند، پاکستان، هلند، آرژانتین، آفریقای جنوبی، امارات، سوییس، بلژیک، سوئد، اتریش، نروژ، پرتغال، یونان، فنلاند و بلاروس.

مهدی یوسف خانی در مصاحبه با رادیو گفتگو درباره تغییرات قیمت تخم مرغ گفت: قیمت مصوب تخم مرغ تغییر نکرده و همان نرخ مصوب یعنی هر کیلو 39 هزار و 800 تومان و شانه دو کیلویی 79 هزار و 600 تومان است.

بسیاری از افراد می خواهند رفتار مسالمت آمیز داشته باشند.

آخرین وضعیت تعیین تکلیف جاماندگان سهام عدالتخاندوزی وزیر اقتصاد و سخنگوی اقتصادی در حاشیه هیئت دولت در رابطه با جاماندگان سهام عدالت گفت: به جهت اینکه این تکلیف قانون بودجه 1401 است، دولت مصوبه ای داشت و در گام اول برای افراد تحت پوشش نهاد های حمایتی مثل کمیته امداد و بهزیستی، ده میلیون سهام عدالت به ازای هر فرد مصوب و منابع آن مشخص شد و این موضوع منتظر تاییدیه مجلس است و اگر ایرادی گرفته نشود، رسما ابلاغ خواهد شد و در ماه های بعد اجرایی خواهد شد.

او در ادامه اظهار کرد: بنده موضع انقلابی خود را بیان کردم، اما باید بگویم علی دایی اسطوره ای بوده که در دوره هشتم مجلس بنده ایشان را به عنوان وزیر ورزش معرفی کرده بودم و هرگز به ساحت ایشان اسائه ادب نکردم و کاری به این کار ها ندارم، اما موضع من این بوده که افرادی که صاحب جایگاه اجتماعی هستند باید به آرامش و امنیت این انقلاب و کشور کمک کنند.

مهدی اسماعیلی روز چهارشنبه در حاشیه هیات دولت در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به برنامه وزارت ارشاد برای معرفی یک پلتفرم قابل اعتماد برای مردم گفت: با توجه به اتفاقاتی که در کشور افتاد و تصمیماتی که از سوی مراجع امنیتی گرفته شد، معتقدیم سرویس های داخلی پلتفرم ها و شبکه های پیام رسان، باید نیازهای مردم را پاسخ دهند.

به سمت اینکه مطالبات خود را قانونی مطرح کنیم.

غلامرضا جلالی روز چهارشنبه در روز نخست همایش پدافند شیمیایی خراسان رضوی در مشهد با اشاره به هک شدن سامانه شهرداری تهران، افزود: هک سامانه شهرداری تهران که در تابستان رخ داد به دلیل وجود 300 دسترسی اَدمین بود که می توانست هر کاری را انجام دهد.

یکسری هنجارشکن و قانون شکن می آیند و جو را به هم می ریزند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اضافه کرد: این بحث در مراجع مختلف تصمیم گیری مطرح است و ما و دوستان که در تامین محتوا مسئولیت داریم نیز موضوع را پیگیری می کنیم.

سید کاظم موسوی، نماینده اردبیل در تذکری شفاهی در جریان جلسه علنی امروز مجلس، بیان کرد: ما با اغتشاش در هر کجایی از کشور و در ممالک مسلمان مخالف هستیم.

پلاکارد دستت بگیر و شعار هم بده ما با این موضوع هیچ مشکلی نداریم.

آن چیزی که بخواهد هنجارشکنی باشد از خانه گرفته تا اجتماع حتما باید با آن برخورد قانونی صورت بگیرد.

به نوشته خبرگزاری رویترز ، گروسی در مصاحبه با این رسانه طی سفری به آرژانتین، ادعا کرد: مذاکرات احیای توافق هسته ای ایران در بن بست قرار دارد.

اینکه معترضان حرف خود را بزنند هیچ اشکالی هم ندارد اما باید قانونی باشد.

شما اگر در داخل خانه خودتان فرزندتان رفتار هنجارشکنانه داشته باشد، تحمل نخواهید کرد.

هنجارشکنی که قانون نیست.

ما اعتقاد داریم که در بسیاری از موارد قانون نداریم.

وزیر خارجه اوکراین دوشنبه خواستار تحریم های اتحادیه اروپا علیه ایران با ادعای استفاده روسیه از هواپیماهای بدون سرنشین ساخت ایران شد.

این که شما می بینید در مقاطع مختلف ــ نه فقط حالا دیروز و پریروز ــ تلاش شده که دانشگاهها و کلاسها تعطیل بشود، بچه ها سر کلاس نروند، استاد نرود و .

بیش از 80 درصد حوادث سایبری اخیر بدون پیچیدگی بودرییس سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: بیش از 80 درصد حوادث سایبری اخیر پیچیدگی نداشت و به این دلیل رخ داد که در آن دستگاهها، چهارچوبهای اولیه امنیتی را رعایت نکرده در حالیکه اِشکال و راه حل آنها هم معلوم بوده است.

فاطمی امین: افزایش قیمت کارخانه ای خودرو شایعه استسیدرضا فاطمی امین وزیر صنعت، معدن و تجارت در پاسخ به این پرسش که آیا قرار است، قیمت خودرو در کارخانه افزایش یابد، گفت: خیر، این موضوع شایعه است.

سیاه کلی: آیین نامه واردات خودرو نقاط کور زیادی داردلطف الله سیاه کلی عضو کمیسیون صنایع معادن با انتقاد از آیین نامه واردات خودرو، تصریح کرد: این آیین نامه دارای نقاط کور زیادی است و مجلس نسبت اجرای به آن خوشبین نیست.

بنا به کسب اطلاع خبرنگار فارس، اولین بررسی های آماری از ترکیب سنی بازداشتی های اغتشاشات اخیر به شرح زیر است: 1- 41.

به طور مثال الان مگر جلیقه زردها اعتراض نمی کنند دو سال است که در کف خیابان حضور دارند.

تولید ناخالص داخلی فرانسه بر اساس شاخص قدرت خرید در سال 2022 افزون بر سه هزار و 688 میلیارد دلار پیش بینی شده است.

وی در رابطه با شش دهک اول درآمدی دیگر گفت: با توجه به اینکه تکلیف دولت این است که سهام لازم به سازمان تامین اجتماعی و صندوق بازنشستگی کشوری را بدهد، حوزه بازنشستگی در اولویت پرداخت بدهی های دولت است و از این بابت 90 هزار میلیارد باید در اختیار این شرکت ها قرار بگیرد.

نماینده اردبیل: به علی دایی اسائه ادب نکردمنماینده اردبیل اظهار کرد: بنده موضع انقلابی خود را بیان کردم، اما باید بگویم علی دایی اسطوره ای بوده که در دوره هشتم مجلس بنده ایشان را به عنوان وزیر ورزش معرفی کرده بودم و هرگز به ساحت ایشان اسائه ادب نکردم و کاری به این کار ها ندارم.

وی درباره چند نرخی بودن تخم مرغ در بازار افزود: بخشی از این تفاوت قیمت شاید تخلف و یا شاید سوء استفاده برخی واحد های صنفی در مناطقی از شهر که می توانند بالاتر بفروشند باشد، ولی عمده مناطق شهر را که بررسی می کنیم قیمت بعضی جا ها تا 82 تومان حتی قیمت 80 تومان هم دیدیم است حالا قیمت خریدش و تهیه اش مناسب تر بوده دیدیم، ولی اینکه می فرمایید این قیمت 90 تومان هم غیرممکن نیست، ولی قیمت مصوب باید رعایت شود.

8 درصد از بازداشت شدگان کمتر از 20 سال سن دارند 2- 48.

صندوق بین المللی پول تولید ناخالص داخلی سوییس را 737 میلیارد دلار، بلژیک 723 میلیارد دلار، سوئد 684 میلیارد دلار، اتریش 599 میلیارد دلار و ایرلند 666 میلیارد دلار پیش بینی کرده است.

در این بسته خبری، نگاهی به آخرین مواضع جناح های سیاسی و تحولات مهم داخلی و اوضاع اقتصادی کشور انداخته می شود که مخاطبان با مطالعه آن به رهیافت های مهمی از سیر وقایع اثرگذار کشور دست خواهند یافت.

نبیلا ماسرالی سخنگوی جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در ادامه این ادعا، افزود: اکنون که شواهد کافی خود را جمع کرده ایم، کار در شورای اروپا با توجه به پاسخ روشن، سریع و محکم اتحادیه اروپا در جریان است.

یک منبع آگاه در رابطه با جمع شدن بیلبورد های پژمان جمشیدی از سطح شهر گفت: اداره ارشاد استان تهران دستور لغو این مجوز را داده و شرکت کارفرما نیز این بیلبورد های تبلیغاتی را از سطح شهر جمع آوری کرده است.

وزیر ارتباطات: تلاش می شود تا علاوه بر غیرمجاز بودن استفاده و فروش فیلترشکن ها، جرم انگاری هم بشودعیسی زارع پور، وزیر ارتباطات گفت: استفاده و فروش فیلترشکن ها غیر مجاز است، ولی متاسفانه جرم انگاری نشده است.

بیلبوردهای پژمان جمشیدی از سطح شهر تهران جمع شدهمشهری نوشت: پس از جمع آوری بیلبورد های تبلیغاتی علی دایی، مهران مدیری و شهاب حسینی، بیلبورد های پژمان جمشیدی هم از سطح شهر جمع آوری و مجوز پخش تیزر های تبلیغاتی او هم باطل شد.

2 درصد از بازداشتی ها در سنین 20 تا 35 سال سن دارند 3- 10 درصد نیز بالای 35 سال سن دارند بر اساس این گزارش سازمان های امنیتی و اطلاعاتی در جریان تجمعات و آشوب های اخیر در تهران به ترتیب فراوانی از گروهک سلطنت طلب، گروهک های کردی، گروهک نفاق، گروهک چپ مارکسیستی، گروهک پان ترکیسم و گروهک تکفیری افرادی را بازداشت کرده اند.

اقتصاد سوییس، بلژیک، سوئد، اتریش و ایرلند نزدیک به نصف اقتصاد ایران در سال 2022 محاسبه شده است.

او توصیه کرد که مردم تا آنجایی که می توانند از فیلترشکن ها استفاده نکنند.

وزیر ارشاد: پلتفرم قابل اعتماد به مردم معرفی می کنیموزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: پلتفرم قابل اعتماد که حس اعتماد عمومی را به همراه داشته باشد به مردم معرفی می کنیم.

دلیل چند نرخی بودن تخم مرغ در بازار چیست؟رییس فروشندگان پرنده و ماهی تهران گفت: نرخ مصوب تخم مرغ تغییری نکرده و فروش بیش از این قیمت، تخلف محسوب می شود.

مدیر کل آژانس: مذاکرات هسته ای ایران در بن بست استمدیرکل آژانس اتمی مدعی شد به دلیل محدودیت دسترسی بازرسان خود به تأسیسات هسته ای ایران در ماه های اخیر، اطلاعات مهمی را در اختیار ندارند.

همچنین در میان دستگیر شده برخی کارمندان دستگاه های دولت نیز دیده می شوند که آمار آنها نیز حدود 2 درصد از کل جمعیت بازداشت شده ها تخمین زده شده است.

به همین دلیل برای هر هنجاری باید قانون وجود داشته باشد و حتی تقویت هم شود.

اخیراً هم در اردبیل یک اتفاق پیش آمد و خانواده ای که متوفی داشتند بسیار محترم و باشخصیت و متدین هستند و در انقلاب سهم دارند و آن دختر عزیز و خواهر بزرگوار از دست رفت، خداوند متعال ایشان را بیامرزد.

زارع پور تاکید کرد: تلاش هایی صورت می گیرد تا استفاده از فیلترشکن ها علاوه بر غیرمجاز بودن، به سرعت جرم انگاری هم شود.

اروپا: شواهد کافی برای تحریم ایران به دلیل ارسال پهپاد به روسیه داریمطبق گزارش منابع خبری، سخنگوی اتحادیه اروپا مدعی شده بروکسل شواهد کافی برای تحریم ایران به خاطر آنچه ارسال پهپاد به روسیه خوانده شده را در اختیار دارد.

در مجموع سوالات مجلس از وزیر در زمینه خودرو به واردات آن ختم نمی شود و پرسش هایی در زمینه تولید، واردات، صادرات، کیفیت و تعداد خودرو هایی تولیدی دارد.

نماینده مردم اردبیل در مجلس تصریح کرد: ما نباید بنزین روی آتش بریزیم چرا که دشمن دنبال کشته سازی است و کلید واژه اصلی دشمن همین موضوع است.

ما باید به سمت قانون برویم.

باید سره از ناسره معلوم شود.

شریعتمداری: مسئولان نظام با اغتشاشگران قاتل چه گفت و گویی می توانند داشته باشند؟حسین شریعتمداری مدیر مسئول روزنامه کیهان در یادداشتی با عنوان خنجر شمر گُم نشود نوشت: در حالی که مشتی آشوبگر قاتل و مزدور، دست تعرض به جان و مال و ناموس مردم گشوده اند و غیر از تخریب و آتش سوزی و کشتار و جنایت در قاموسشان نیست، سخن از گفتگو به میان آوردن، دقیقاً مانند آن است که در هنگامه غروب عاشورا و فاجعه ای که حرامیان با قتل عام آل الله پدید آورده اند، کسانی نگران گُم شدن خنجر شمر ملعون باشند.

وی افزود: من در کشورهای اروپایی و آمریکا بودم برخی می خواستند به دولت اعتراض کنند تقاضای برگزاری تجمع را تحویل می دادند بعد از آن مجوز داده می شود سپس دستگاه امنیتی و پلیس می آید و از معترضان حفاظت می کند الان هم این قانون در وزارت کشور وجود دارد اما بسیاری از اعترضات اجازه قانونی ندارد.

وی افزود: نخست باید بتوانیم خدماتی که مردم لازم دارند در اختیارشان قرار دهیم و مهمتر از آن حس اعتماد عمومی را جلب کنیم.

در بسته خبری امروز «تابناک» تیتر هایی مانند: آخرین وضعیت تعیین تکلیف جاماندگان سهام عدالت /دلیل چند نرخی بودن تخم مرغ در بازار چیست؟/ سیاه کلی: – ‍ تابناک هر روز سعی دارد با انتخاب تیتر هایی از حوزه های مهم خبری به خصوص سیاسی و اقتصادی، شما را در جریان اخباری مهم و اثرگذار قرار دهد که قطعا باید شنیده و خوانده شوند.

به صورت قانونی اعتراض کن.

مقامات اوکراینی، اروپایی و آمریکایی در روزهای اخیر سر و صدای زیادی را در خصوص آنچه ارسال پهپادهای ایرانی به روسیه می خوانند، به پا کرده اند.

بر اساس این گزارش برخی از اتباع کشورهای خارجی نیز در میان دستگیر شده ها حضور دارند.

واکنش رهبر انقلاب به تلاش ها برای تعطیلی کلاس ها و دانشگاه هارهبر انقلاب در دیدار جمعی از نخبگان و استعدادهای برتر علمی فرمودند: یک رکن مهم پیشرفت کشور دانشگاه است و در دانشگاه هم عمدتاً نخبگان علمی هستند.

آمار خبرگزاری فارس از بازداشتی هابازداشتی هایی که تحت تاثیر هیجان زدگی در خیابان ها حاضر شده بودند اما نقشی در آتش افروزی و اعمال خشونت آمیز و .

ایران با تولید ناخالص داخلی یک هزار و 449 میلیارد دلاری بر اساس شاخص قدرت خرید در سال 2021 نیز در رتبه 21 جهان در میان بزرگترین اقتصاد های دنیا قرار گرفته بود.

این ناشی از این است که دانشگاه نقش اساسی دارد.

وی سه شنبه نیز گفت که پیشنهاد قطع روابط دیپلماتیک با ایران را به ولودیمیر زلنسکی رییس جمهور اوکراین ارائه کرده است.

توسط ساندرو موناری

ساندرو موناری