هوای تازه برای محصولات سایپا با موتورهای جدید

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا در نخستین روزهای ماه جاری از تضمین تولید موتورهای نسل جدید تا ده سال آینده توسط این خودروساز بزرگ خبر داد و گفت: بزرگترین ضربه ای که گروه خودروسازی سایپا خورده است. همان چیزی است که در چند سال گذشته به دلیل عدم سرمایه گذاری متحمل شده ایم.» مناسب در بخش پیشرانه؛ «گروه سایپا به دلیل کمبود قطعاتی مانند موتور، گیربکس و اکسل خسارت هنگفتی متحمل شد و بر این اساس تلاش کرد تا شکاف های گذشته در 21 ماه گذشته را جبران کنید.

محمدعلی تیموری افزود: علاوه بر توسعه موتور، گیربکس و اکسل، اکنون شرایط برای اولویت تولید پلاس مهیا شده است، زیرا یکی از مهمترین بخش های خودرو سیستم تعلیق و فرمان است.

وی به اجرای پروژه ساخت خانواده موتورهای 1.6 تا 2.5 لیتری در محدوده سایپا اشاره کرد و ادامه داد: با ورود نسل جدید موتورهای سایپا، علاوه بر بهبود مصرف سوخت و کاهش آلایندگی، کیفیت رانندگی نیز افزایش یافته است. . نیروها و تعلیق محصولات سایپا نیز به حدی افزایش می یابد که مشتریان تا 5 سال به تعمیرگاه مراجعه نکنند و این یعنی کیفیت و اصالت خودرو مورد نیاز بازار.

3 محصول جدید در مجموعه محصولات سایبا

تیموری همچنین در دیدار مهرماه خود با رئیس کمیسیون صنایع مجلس و دبیران انجمن‌های قطعه‌سازی ایران گفت: در راستای دستورات رئیس‌جمهور و پیرو سیاست‌های دولت، طی سال جاری و سال آینده 3 محصول جدید به بازار عرضه شده است. آریا، شاهین اتوماتیک و چانگان به مجموعه محصولات اضافه خواهند شد.سایپا.

وی با انتقاد از سیاست قیمت گذاری اجباری خودرو با توجه به این که این روند باعث زیان انباشته خودروسازان در سال های اخیر شده است، خاطرنشان کرد: با اصلاح روش قیمت گذاری و مطابق با استراتژی های مشخص، هزینه های عملیاتی و زیان انباشته خودروها افزایش می یابد. تولیدکنندگان را می توان کاهش داد.»

مدیرعامل گروه سایپا افزود: کارایی در فرآیند تولید منجر به کاهش زیان های عملیاتی می شود که با کاهش هزینه های سربار و مدیریت صحیح زنجیره تامین و شرکت های اقماری محقق شد.

طرح های توسعه محصول سایپا

و این ماه نیز؛ رئیس کمیسیون صنایع مجلس در دیدار با مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا و مدیران ارشد این شرکت، از خودروهای جدید بازدید و در جریان روند توسعه محصولات گروه سایپا قرار گرفت.

در این دیدار عزت الله اکبری طلاربشتی در جریان بازدید و آشنایی با خودروهای جدید سایپا در جریان آخرین اقدامات انجام شده در زمینه تولید و توسعه خودروهای اتوماتیک قرار گرفت. خودروی آریا با موتور M20 و مصرف سوخت کمتر از 7 لیتر در 100 کیلومتر، اولین خودروی مورد بازدید رئیس سازمان صنایع شورا بود.

در این بازدید محمدعلی تیموری مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا گفت: این خودرو در بالاترین سطح کیفی ارائه می شود و هم اکنون 35 خودروی این خودرو با موتور M20 پس از اخذ مراحل تست فنی مشمول می شوند. گواهی کیفیت تاییدیه های لازم را دریافت کرده و وارد می شود و در جولای 1403 به تولید انبوه و نمایش داده می شود.

آریا با موتور 2000 سی سی و چانگان یونیکی با موتور هیبریدی سایپا دیگر خودروهای مورد بازدید رئیس سازمان صنایع شورا بودند. این خودرو نیز با مصرف سوخت 9 دهم لیتر در حالت هیبریدی با بالاترین کیفیت به فروش خواهد رسید. فالکون اتوماتیک نیز در این بازدید مورد بازدید قرار گرفت و تولید آن به صورت انبوه آغاز شد. از دیگر خودروهای مورد بازدید، شاهین پلاس تیوند بود که به عنوان کسب و کار جدید سازمان خدمات پس از فروش سایپا مورد استقبال قرار گرفت.

توسعه تولید خودروهای اتوماتیک. انتظارات جامعه از خودروسازان

اکبری طلاربشتی در بازدید از خودروهای مذکور گفت: انتظار جامعه از خودروسازان داخلی توسعه تولید خودروهای اتوماتیک است که در برنامه های توسعه محصول سایپا لحاظ شده است.

وی با اشاره به اهمیت رونق تولید داخلی در بهبود چرخه صنعت در کشور گفت: شورای اسلامی در سال های اخیر توجه ویژه ای به حمایت از تولید داخلی و تسهیل قوانین مرتبط با این موضوع داشته است که امیدواریم همکاری و مشاوره.» با شبکه بانکی کشور برای تزریق نقدینگی و ارائه تسهیلات لازم به خودروسازان برای ارتقای فناوری و تجهیزات زنجیره تامین به منظور تولید قطعات یدکی با تکنولوژی بالا، به زودی نتیجه آن را در رونق اقتصادی کشور خواهیم دید. ملت.”

رئیس کمیته صنایع شورا با اشاره به رویکرد گروه خودروسازی سایپا در جذب محصولات افزود: این اقدام سایپا جای قدردانی دارد چرا که امیدواریم در فرآیند همسان سازی کیفیت محصولات افزایش یافته و استفاده شود. دانش موجود در صنعت خودرو نیز مورد توجه قرار خواهد گرفت.»

من باید بگویم؛ در دیدار مدیرعامل سایپا با رئیس کمیسیون صنایع مجلس، دبیران تشکل های تولیدی موسس در ایران در سخنانی به موانع دست و پا گیر در دریافت تسهیلات بانکی اشاره کردند و خواستار تامین آسان مواد اولیه تولیدی شدند. صنعت. و مشکل تامین سرمایه در گردش برای خرید مواد اولیه پتروشیمی و فولاد، قیمت قطعات یدکی را خارج از شرایط رقابتی دانستند و خواستار همکاری نمایندگان مجلس برای رفع چالش های این حوزه شدند.

حرکت گروه خودروسازی سایپا به سمت تحول دانش

رئیس کمیسیون صنایع مجلس روز گذشته در این خصوص گفت: ما در مجلس به عنوان قانونگذار در کنار تولیدکنندگان داخلی هستیم و معتقدیم باید از سرمایه انسانی به نحو احسن برای توسعه صنایع داخلی استفاده کنیم.

وی افزود: تکیه بر توان داخلی و کاهش وابستگی به کشورهای خارجی گام مهمی برای رفع تحریم ها است. باید باور کنیم که توسعه صنعتی با همکاری و عزم بخش های مختلف کشور به ویژه جامعه دانشگاهی و دانشی محقق می شود. قطعاً در این راستا مجلس در کنار تولیدکنندگان است و با قانونگذاری کمک خواهد کرد تا بسترهای افزایش تولید و مهمتر از همه کیفیت تولید فراهم شود.

اکبری طلاربشتی ادامه داد: علاقه به شرکت های دانش بنیان باعث رشد و تعالی تولید داخلی می شود و حرکت گروه خودروسازی سایپا به سمت دانش بنیان شدن و استفاده از شرکت های دانش بنیان برای غلبه بر مشکلات چشمگیر است.

وی در پایان خواستار تسریع در روند خصوصی‌سازی شرکت‌های خودروسازی شد و افزود: معتقدم دولت باید از مالکیت شرکت‌های خودروسازی خارج شود و کار را به بخش خصوصی بسپارد تا خودروسازان انعطاف‌پذیرتر شوند و برنامه‌های خود را اجرایی کنند. ” برنامه های توسعه.»

منبع: https://www.donyayekhodro.com/news/246431/%D9%86%D9%81%D8%B3-%D8%AA%D8%A7%D8%B2%D9%87-%D9%85%D8%AD%D8%B5%D9%88%D9%84%D8%A7%D8%AA-%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D9%BE%D8%A7-%D8%A8%D8%A7-%D9%BE%DB%8C%D8%B4%D8%B1%D8%A7%D9%86%D9%87-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%AC%D8%AF%DB%8C%D8%AF

توسط ساندرو موناری

ساندرو موناری