نصب تابلوهای اطلاعاتی در نقاط حادثه خیز وظیفه وزارت راه است!

اصلاح یا حذف نقاط حادثه خیز تاثیر بسزایی در بهبود ایمنی، کاهش تصادفات رانندگی و کاهش خسارت و ضایعات دارد. بررسی لایحه لایحه بودجه سال 1403 نشان می دهد که بر اساس تبصره 15 ماده 4 لایحه در خصوص صندوق جبران خسارت مادی، این صندوق با تصویب شورای عالی حمل و نقل و ایمنی کشور مسئولیت این امر را بر عهده خواهد گرفت. سرمایه. تامین مبلغ چهل هزار میلیارد ریال به صورت نقد یا اوراق مالی اسلامی جهت سرمایه گذاری در تعمیر نقاط حادثه خیز جاده ای به وزارت راه و شهرسازی.

در دولت سیزدهم 878 نقطه حادثه خیز حذف می شود

چندی پیش وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه 870 نقطه حادثه خیز را در کشور شناسایی کرده ایم و امسال پیش بینی می کنیم مشکل 400 نقطه را حل کنیم، گفت: یکی از کارهای راهبردی ترمیم است. مکان های حادثه خیز البته بحث تصادفات مربوط به جاده نیست، بلکه عمده تصادفات جاده ای ناشی از رانندگان است.

معاون سازمان راهداری و حمل و نقل زمینی همچنین با اشاره به اینکه سال گذشته در مجموع 600 نقطه حادثه خیز حذف و ایمن سازی شد، ادامه داد: برای امسال 300 پروژه نیمه تمام باقی مانده از سال های گذشته در حال تکمیل و در حال انجام است. در مرحله تکمیل شدن است. طرح تعمیر: این تعمیرات راه و مسیر شامل بهسازی نقاط تقاطع، احداث تقاطع و تعریض جاده است.

وی ادامه داد: علاوه بر تکمیل 300 پروژه نیمه تمام با توافق نیروی انتظامی در اسفندماه سال گذشته، قرار است 878 نقطه خطرناک در دولت 13 حذف شود.

رضا اکبری افزود: قرار است در سال جاری 400 نقطه پرخطر حذف شود. سعی می کنیم در سال جاری این نقاط پرخطر را حذف کنیم.

وی انتظار داشت هزینه رفع خطر از این نقاط به 8 هزار میلیارد تومان برسد.

مسئولیت صنعت بیمه در رفع نقاط حادثه خیز

بر اساس آمار پلیس راهنمایی و رانندگی تهران، خوزستان و فارس بیشترین تصادفات را به خود اختصاص داده اند و از ابتدای سال جاری اصلاح این نقاط در دستور کار قرار گرفته است به طوری که از مجموع 486 سایت در تهران 112 سایت و 53 سایت در دستور کار قرار گرفته است. در محل قرار داده شده اند. 257 سایت در خوزستان تعمیر شد.

به گفته رئیس پلیس راهور وراجا، تعداد نقاط حادثه خیز در دو دهه گذشته ثابت مانده است. وی با انتقاد از عملکرد دولت قبل تاکید کرد که در دوره 1382 تا 1394 دولت ها اراده ای برای حل مشکلات نداشتند. موضوعی که در حل نقاط حادثه خیز باید مورد توجه قرار گیرد هزینه ای است که سالانه باید صرف نگهداری راه های کشور شود.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل زمینی شهریورماه سال جاری اعلام کرد: خرابی آسفالت و روشنایی در ایالت نیوجرسی یکی از شکایت های پلیس به وزارت راه است و این در حالی است که از 221 هزار کیلومتر راه در ایالت نیوجرسی. کشور، 34 هزار راه اصلی و شریانی است که 90 درصد بار ترافیکی به این روش ها وارد می شود.

به گفته داریوش امانی، سالانه 4 تا 6 درصد از ارزش راه ها باید صرف تعمیر و نگهداری راه ها شود و در کنار آن برای ترمیم هر نقطه حادثه خیز، 5 میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

در همین راستا اخیراً پلیس از شرکت های بیمه خواسته است که مانند سایر دستگاه ها وارد این عرصه شوند، زیرا در هنگام وقوع حادثه، شرکت های بیمه هستند که خسارت پرداخت می کنند و هر چه تصادفات جاده ای کمتر باشد، ضرر و زیان خسارت دیدگان نیز کمتر می شود. شرکت های بیمه از محل صدور بیمه نامه اشخاص و ثالث نیز روند نزولی خواهند داشت.

مدیرعامل صندوق تامین خسارت های بدنی در پاسخ به این سوال که آیا صنعت بیمه مسئولیت حل مناطق حادثه خیز را بر عهده دارد، گفت: در ماده 5 قانون توسعه حمل و نقل و مدیریت مصرف سوخت، شرکت های بیمه موظف به سنجش عملکرد هستند. دستگاه های موثر در کاهش تصادفات بر اساس ارزیابی و تلفات دولت حمل و نقل درون و برون شهری معادل پنجاه درصد صرفه جویی ناشی از عدم پرداخت غرامت بیمه بدنه و پرداخت شخص ثالث برای آموزش و آموزش ایمنی ترافیک، تامین تجهیزات و فیزیکی است. اصلاح نواحی و مقاطع حادثه خیز.

قمصریان از نحوه اجرای این قانون انتقاد کرد و افزود: آمارها حاکی از آن است که با وجود هزینه های بیمه در حل مشکلات، در سال های اخیر صرفه جویی صورت نگرفته است و هر ساله بر تعداد کشته شدگان حوادث رانندگی افزوده می شود که این امر به طور مستقیم باعث می شود بار بزرگ ترین شرکت های بیمه

– کاهش تلفات جاده ای با ایمن سازی نقاط حادثه خیز

رئیس پلیس راهور ورجا در پاسخ به علت عدم انتشار نام نقاط حادثه خیز گفت: باید پرسید اگر اطلاعاتی در مورد مکان های حادثه خیز به اطلاع عموم برسد چه بلایی سر مردم می آورد؟ البته قصد داریم نقاط حادثه خیز را در سیستم امداد و نجات بارگذاری کنیم.

سردار هادیان فر افزود: وزارت راه موظف به نصب تابلوهای اطلاعاتی در نقاط حادثه خیز است اما آدرس جغرافیایی نقاط حادثه خیز در ابزار دستی و اپلیکیشن امداد و نجات به طور کامل برای همه افراد قابل مشاهده خواهد بود.

به گفته این مقام انتظامی، با وجود علائم به اشکال مختلف، باید قبل از رسیدن به نقاط حادثه خیز جاده که در برنامه امداد و نجات نشان داده شده است، از طریق پیامک یا آلارم به راننده اطلاع داده شود.

جانشین رئیس پلیس راهور وراجا همچنین درباره اثربخشی رفع نقاط حادثه خیز گفت: مدیریت این عامل قطعا در کنار سایر عوامل در تصادفات موثر است و رفع چالش و ایمن سازی نقاط حادثه خیز می تواند از میزان تلفات جاده ای بکاهد. ”

سردار حسینی از همه متولیان امر در حوزه مدیریت ترافیک خواست به وظایف خود عمل کنند تا در کنار وظایف پلیس، سفر ایمن و ایمن همراه با کیفیت بهتر برای مردم فراهم شود.

منبع: https://www.donyayekhodro.com/news/247172/%D8%AA%DA%A9%D9%84%DB%8C%D9%81-%D9%88%D8%B2%D8%A7%D8%B1%D8%AA-%D8%B1%D8%A7%D9%87-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D9%86%D8%B5%D8%A8-%D8%AA%D8%A7%D8%A8%D9%84%D9%88%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%A7%D8%B7%D9%84%D8%A7%D8%B9-%D8%B1%D8%B3%D8%A7%D9%86%DB%8C-%D8%AF%D8%B1-%D9%86%D9%82%D8%A7%D8%B7-%D8%AA%D8%B5%D8%A7%D8%AF%D9%81

توسط ساندرو موناری

ساندرو موناری