مهلت واریز وجه متقاضیان خودروهای سایپا


منوچهر منطقی گفت: امیدواریم طی دو دوره بعدی همین اتفاق برای ایران خودرو و سایر خودروساز‌ها بیفتد.

منبع: تجارت نیوز



منبع: https://www.ghatreh.com/news/nn64452229/%D9%85%D9%87%D9%84%D8%AA-%D9%88%D8%A7%D8%B1%DB%8C%D8%B2-%D9%88%D8%AC%D9%87-%D9%85%D8%AA%D9%82%D8%A7%D8%B6%DB%8C%D8%A7%D9%86-%D8%AE%D9%88%D8%AF%D8%B1%D9%88%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D9%BE%D8%A7

در همین رابطه، امید قالیباف، سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز خروج تدریجی طرح‌های فروش خودرو از شمول قرعه‌کشی را نتیجه رشد تولید خودرو دانست و گفت: با بررسی ثبت‌نام شدگان در مرحله دوم تخصیص یکپارچه مشخص شده که گروه خودروسازی سایپا (جز ساینا S و کوئیک S)، بقیه محصولات آن از قرعه‌کشی خارج شده است. همچنین به دنبال افزایش تولید و کاهش تعهدات، برای اولین بار پس از سه سال، خودروی شاهین بصورت فروش فوری عرضه می‌شود (ایسنا).

با وجود میلیارد‌ها تومان بدهی و زیان انباشته و کیفیت پایین محصولات، ایران خودرو و سایپا همچنان به طرح‌های فروش خود ادامه دهند. سایپا نیز هفته گذشته ۱۱ طرح مختلف فروش را به اجرا گذاشت. ساینا S، کوئیک با گیربکس معمولی، کوئیک S، کوییک R با گیربکس معمولی، شاهین. جی، کوییک R اتوماتیک و سایپا SE ۱۵۱ محصولاتی بودند که در این طرح‌ها عرضه شدند.

بر این اساس آن‌ها تا کی برای پرداخت وچه فرصت دارند؟ بر اساس روند‌های پیشین، افرادی که در طرح‌های فروش سایپا شرکت کرده‌اند، ۷۲ ساعت فرصت دارند تا نسبت به واریز وجه خود اقدام کنند.

احتمالا دلیل ارسال چنین پیامی همین است که محصولات سایپا از شمول قرعه‌کشی خارج شده‌اند و همه ثبت‌نام‌کنندگان غیر از متقاضیان ساینا S و کوئیک S، برنده محسوب می‌شود.

 حال برخی از ثبت‌نام کنندگان می‌گویند برای آن‌ها پیامک واریز وجه آمده است. یکی از مخاطبان تجارت‌نیوز در پیامی نوشته: که پیش از برگزاری قرعه‌کشی، برای او چنین پیامکی آمده است.

معاون حمل‌ونقل وزارت صمت گفت: کل خودرو‌های سایپا به‌دلیل افزایش تولید در دور دوم از روند قرعه‌کشی خارج شدند.

موضوع برنده شدن همه ثبت‌نام کنندگان دیروز، ۳۰ تیر اعلام شد. احتمالا متقاضیان ۷۲ ساعت (سه روز کاری) فرصت دارند که وجه خود را واریز کنند. با توجه به اینکه امروز جمعه تعطیل است، به نظر می‌رسد متقاضیان شنبه، یکشنبه و دوشنبه برای واریز وجه قرعه‌کشی خودرو فرصت دارند.

اختلاف قیمت کارخانه‌ای این محصولات سایپا با بازار، بین ۲۲ تا ۵۰ میلیون تومان بود.

به گزارش منیبان؛ دومین مرحله ثبت‌نام در سامانه یکپارچه تخصیص خودرو روز سه‌شنبه ۲۸ تیر به پایان رسید. در حالی که ثبت‌نام‌کنندگان منتظر انجام قرعه‌کشی و انتشار اسامی برندگان بودند، روز گذشته اعلام شد که تقریبا همه متقاضیان محصولات شرکت سایپا برنده می‌شوند.

توسط ساندرو موناری

ساندرو موناری