مصرف سوخت خودرو باید سالی 5 درصد کاهش یابد

معاون دفتر صنایع خودرویی وزارت صمت اضافه کرد: ما به دانش پلتفرم دست پیدا نکردیم و محصولات ما برگرفته از تولیدات دیگر است و باید به پلتفرم کاملا بومی دست یابیم.

به گزارش گروه اقتصادی یکتا ، ابوالفضل خلخالی معاون دفتر صنایع خودرویی وزارت صمت در نشست تبیین فرصت‌های اقتصادی عبور مستقیم تولید در صنعت خودرو با اشاره به اهمیت صنعت خودرو اظهار کرد: صنعت خودرو می‌تواند نقش بسزایی پایه‌های اقتصاد نوین داشته باشد و باید توجه داشت همیشه پیشرفت زمانی حاصل می‌شود که به نقطه موجود راضی نباشیم و به مراتب بالاتر بیندیشیم.

خلخالی به سرانه تولید خودرو به ازای نیروی انسانی در دنیا اشاره کرد و ادامه داد: این جایگاه در کشور بهبود یافته ولی از نظر بهره‌بری نیازمند اصلاح و بهبود نسبت سرانه تولید سالانه به نیروی کار هستیم.

معاون دفتر صنایع خودرویی وزارت صمت به آمار وضعیت کیفیت خودروها اشاره کرد و گفت: امروز پدیده گرم شدن زمین چالش جدی بوده که تولید CO در آن اثرگذار است و صنعت خودرو و حمل ونقل به طور قابل توجه در این موضوع اثر دارد و باید توجه داشت در اروپا تولید CO در حدود 95 گرم بر کیلومتر بوده و به سمت 50 گرم کاهش حرکت می‌کند در حالی که در کشور ما این عدد متوسط 185 گرم است که فاصله قابل توجهی داریم.

خلخالی با تأکید بر اینکه در موضوع مهم آلایندگی باید به سمت کاهش حرکت کنیم، اظهار کرد: در کاهش مصرف سوخت باید فکر جدی کنیم و سالانه 5 درصد باید کاهش داشته باشیم تا میزان تولید CO کاهش یابد.

خلخالی به ارزش افزوده محصول که از آن مغفول هستیم اشاره کرد و افزود: توسعه محصولات جدید واقعا می‌تواند ارزش افزوده واقعی داشته و حیات اقتصادی صنعت ما را به دنبال داشته باشد.

وی با بیان اینکه اطلس ظرفیت‌های تولیدی استخراج شده و اطلاعات خوبی داریم، ابراز کرد: با ظرفیت‌های موجود امکان تولید 2 و نیم میلیون دستگاه خودرو را داریم و به 3 میلیون دستگاه نیز می‌توانیم دست یابیم.

مصرف سوخت خودرو باید سالی 5 درصد کاهش یابد

پایان پیام/


منبع: https://www.ghatreh.com/news/nn66041635/%D9%85%D8%B5%D8%B1%D9%81-%D8%B3%D9%88%D8%AE%D8%AA-%D8%AE%D9%88%D8%AF%D8%B1%D9%88-%D8%A8%D8%A7%DB%8C%D8%AF-%D8%B3%D8%A7%D9%84%DB%8C-%D8%AF%D8%B1%D8%B5%D8%AF-%DA%A9%D8%A7%D9%87%D8%B4-%DB%8C%D8%A7%D8%A8%D8%AF

معاون دفتر صنایع خودرویی وزارت صمت وجود تامین کنندگان متعدد برای یک قطعه و عدم وجود کیفیت یکسان را چالش جدی دانست و عنوان کرد: داخلی سازی قطعات خودرویی با مشکلی اساسی روبه‌رو هستیم و باید به این سمت حرکت کنیم.

وی با بیان اینکه در موضوع مواد اولیه در صنعت برنامه‌هایی داریم، اضافه کرد: مثلا در حوزه فولاد باید با استحکام بالا داشته باشیم ودر صنایع الکترونیک سرمایه گذاری شود همچنین در بحث ایمنی هم به دلیل مواد اولیه، طراحی و وزن بالای محصولات با چالش مواجه هستیم.

وی با بیان اینکه در این صنعت پلتفرم‌ها قدیمی هستند، گفت: در دو خودروساز بزرگ کشور تعدد پلتفرم و محصول داریم و باید یک پلتفرم با محصولات متنوع داشته باشیم.

وی یادآور شد: باید یک نهضت و حرکت جدید به سمت توسعه محصولات جدید باشد تا سلایق بازار داخلی را پوشش و بازار منطقه‌ای را به خودش اختصاص بدهد.

توسط ساندرو موناری

ساندرو موناری