لباس های جدید در بی ام و دو در

Z4 یکی از رودسترهای جذاب و اسپرت بازار جهانی است که از سال 2003 روی خط تولید BMW قرار گرفته است.طراحی خاص نسل اول Z4 باعث استقبال مشتریان از این خودرو شد.

نسل دوم Z4 در سال 2009 تولید شد و با زبان طراحی جدید BMW در آن زمان و سبک جذاب آن، محبوبیت بیشتری نسبت به نسل اول پیدا کرد. از اواخر سال 2017 به بعد با زبان طراحی جدید باواریایی ها مواجه شدیم که یکی از المان های خاص آن تعریض جلوپنجره بود.

نسل سوم Z4 که با کد اتاق G29 معرفی شد، اولین قدم باواریایی ها برای معرفی زبان طراحی جدید این خودروساز بود. نسل سوم Z4 از سال 2018 در خط تولید بی‌ام‌و قرار داشت و در پایان سال گذشته توسط طراحان بی‌ام‌و تغییراتی جزئی ایجاد شد.

خودروساز باواریایی حدود دو هفته پیش از نسخه 2025 این خودروی جذاب رونمایی کرد.

طراحی اسپرت، زیبا و خاص

نسخه ای که در این مقاله به بررسی آن می پردازیم Z4 M40i 2025 است. از نظر طراحی کلی، نسخه 2025 این خودروی اسپرت دو در تفاوت چندانی با نسخه قبلی ندارد. اما در جزئیات طراحی تغییراتی ایجاد شد.

با نگاهی به فرم بدنه، خطوط زاویه ای تیز، با برآمدگی های نسبتاً کوتاه، طراحی ورودی هوا در گلگیرهای جلو، پوزه کشیده، پشتی کوتاه و چرخ های 18 و 19 اینچی را می بینیم. شخصیت اسپرت و فوق بشری

لباس های جدید در بی ام و دو در

چراغ های عمودی در جلو با گرافیک دوگانه LED، خطوط تیز روی کاپوت، حجم تورفتگی روی کاپوت و جلوپنجره کلیه شکل عریض BMW و ورودی های هوا در سپر جلو چهره ای زیبا و قدرتمند به Z4 می بخشد.

در نمای عقب شاهد حضور چراغ های کشیده با اندازه های جذاب بر روی درب عقب هستیم که نمای زیبا و جذاب این رودستر بی ام و را نشان می دهد. اگزوزهای ذوزنقه ای شکل در کناره ها و دیفیوزر مرکزی به دو چندان شدن طعم اسپرت این خودرو کمک کرده است.

ناگفته نماند که طراحان BMW در نسخه 2025 به جزئیات بیشتر توجه کردند و قسمت هایی مانند جلوپنجره مشبک مشکی با مشکی رنگ مشکی، چراغ های جلو مجهز به تکنولوژی LED و نور لیزری، سپر بازطراحی شد. ورودی های هوا در داخل آن تعبیه شده بود و ورودی ها نیز دریچه های هوای عمودی زیر چراغ های جلو طراحی شده بودند.

از طرفی قاب آینه از فیبر کربن ساخته شده است، زیر سپر دو عنکبوت طراحی شده است، لبه ها با کمک کروم روشن تر شده اند و در نمای عقب اگزوزها به روز شده و دیفیوزر نیز به روز شده است. بازطراحی شده که دو برابر شده است. این تغییرات هیجان بیشتری را در این خودرو ایجاد کرد.

طراحی داخلی مدرن و اسپرت

طراحان BMW یک نمایشگر 12.3 اینچی برای خوشه ابزار و یک نمایشگر 10.25 اینچی برای سیستم اطلاعات سرگرمی در نظر گرفته اند تا فضایی مدرن و پیچیده در کابین این خودرو ایجاد کنند. طراحی داشبورد ساده و ساده است و در کنار این المان های پیشرفته، کابین بسیار جذابی طراحی شده است.

طراحی فرمان M به سبک BMW، رانندگی با این Schmush را بسیار هیجان انگیز کرده است.

لباس های جدید در بی ام و دو در

لباس های جدید در بی ام و دو در

از مهم ترین امکانات موجود در Z4 M40i می توان به سیستم هد آپ نمایشگر، سیستم کمکی رانندگی پیشرفته، سیستم کمکی پارک پیشرفته، سیستم ترمز اضطراری خودکار مبتنی بر کمک رانندگی، کروز کنترل هوشمند، سیستم نظارت بر نقاط کور، دوربین 360 درجه، سیستم پارک اشاره کرد. ، و سیستم پارک خودرو اشاره شد کنترل فاصله، 8 ایربگ، صندلی راننده با تنظیم و حافظه 8 جهته، سیستم اگزوز فعال منحصر به فرد و سیستم ترمز M Performance.

یکی از نکات بسیار مهم در طراحی داخلی این خودرو حفظ سبک طراحی تمیز خودروهای BMW است که بدون تغییر باقی مانده است. طبیعتا باید به اهرم تعویض دنده در این خودرو نیز اشاره کرد که بالاترین سطح راحتی و ارگونومی را برای راننده فراهم می کند. در نسخه 2025 Z4 M40i، صفحه نمایش 10.25 اینچی حفظ شده است و کلاستر 12.3 اینچی در جلوی راننده قرار گرفته است.

دکمه های زیر دریچه های سیستم تهویه مطبوع شبیه دکمه های پیانو بوده و با توجه به تغییرات ایجاد شده در قسمت میانی شاهد فضایی کاملا مدرن و جدید هستیم. نورپردازی داخلی نیز تغییر کرده است و در این نسخه می توان نورپردازی را سفارشی کرد. استفاده از پیانو کروم در کنسول مرکزی نیز به ایجاد هیجان بیشتر در طراحی داخلی کمک می کند.

لباس های جدید در بی ام و دو در

دستگیره های درها نیز اندکی تغییر یافته اند و با وضعیت جدید خود ظاهر مدرن تری به فضای داخلی می دهند. صندلی راننده و صندلی سرنشین جلو نیز مجهز به زیرپایی (بخش قابل تنظیم زیرپایی) برای بهبود راحتی راننده و سرنشین جلو هستند. در همان زمان، ماوس وسط و استارت در قسمت میانی کنترلر بدون تغییر باقی می مانند.

در زیر کاپوت Z4 M40i چه می گذرد؟

زیر کاپوت کشیده Z4 M40i یک موتور قدرتمند قرار دارد. بی ام و نسخه M40i را با مدل سال 2025 روانه بازار خواهد کرد و این خودرو از موتور 6 سیلندر 3 لیتری مجهز به فناوری توربوشارژ دوقلو بهره می برد. این موتور که B58B30 نام دارد 2998 سی سی حجم دارد و پیکربندی درون خطی دارد. قطر پیستون این موتور 82 میلی متر و کورس پیستون 94.6 میلی متر است.

جنس بدنه بلوک یا سیلندر از آلومینیوم دایکاست با فرآیند پوشش می باشد که به کاهش وزن موتور و بهبود خنک سازی موتور کمک زیادی می کند.

همچنین نکته بسیار مهم در ساخت این موتور سرسیلندر آلومینیومی است و به دلیل استفاده از این ماده در موتور، شاهد راندمان بالای موتور در کنار کاهش تنش حرارتی هستیم.

در موتور این خودرو با 6 سیلندر خطی، برای هر سیلندر 4 سوپاپ در بالای سیلندر با بدنه دو سوپاپ DOHC و فناوری Velotronic (سوپاپ دوگانه هوشمند) علاوه بر تزریق مستقیم سوخت به داخل سیلندرها تعبیه شده است. و نسبت تراکم 11 برای ارائه قدرت و گشتاور بالا.

ناگفته نماند که برای شارژ موتور از سیستم توربوشارژر دوقلو نیز استفاده می شود به طوری که حداکثر قدرت در دور موتور 6500 به 382 اسب بخار و حداکثر گشتاور در دور 4500 به 500 نیوتن متر می رسد.

بر این اساس یک گیربکس 6 سرعته دستی با فواصل بسیار کوتاه و ساختار کلاچ نسل جدید با مکانیزم شتاب تعویض دنده می تواند این خودرو را در 4.5 ثانیه از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر در ساعت برساند. همچنین بد نیست بدانید که حداکثر سرعت رسمی این خودروی باواریایی به 250 کیلومتر بر ساعت محدود شده است.

لباس های جدید در بی ام و دو در

لباس های جدید در بی ام و دو در

عملکرد Z4 M40i

لازم به ذکر است که دیفرانسیل لغزش محدود الکترونیکی و قفل دیفرانسیل e-LSD عملکرد این خودرو را بهبود می بخشد. از طرفی سیستم کنترل پایداری دینامیک DSC نیز به صورت استاندارد روی این شاموش باواریایی نصب شد تا بتواند ایمنی و عملکرد این خودرو را در سطح بالایی قرار دهد.

از سوی دیگر، این رودستر مجهز به نسل جدید سیستم چهارچرخ محرک xDrive برای انتقال نیرو و گشتاور است تا عملکرد Z4 M40i را در حد یک ابرخودروی قدرتمند ارتقا دهد.

منبع: https://www.donyayekhodro.com/news/248014/%D9%84%D8%A8%D8%A7%D8%B3-%D8%AA%D8%A7%D8%B2%D9%87-%D8%A8%D8%B1-%D9%82%D8%A7%D9%85%D8%AA-%D8%AE%D9%88%D8%AF%D8%B1%D9%88-%D8%AF%D9%88-%D8%AF%D8%B1-%D8%A8-%D8%A7%D9%85-%D9%88

توسط ساندرو موناری

ساندرو موناری