لاستیک خودرو گران شده است؟

وی با بیان اینکه مهمترین چالش این صنعت قمیت‌گذاری دستوری است، گفت: اکنون تایر‌های باری، کامیونی و سواری رادیال مشمول قیت‌گذاری دستوری هستند و شرکت‌های تولیدکننده این تایر‌ها وضعیت خوبی ندارند.

این مقام صنفی یادآور شد: این در حالی است که در ماه‌های گذشته تایر‌های بایاس از شمول قیمت‌گذاری خارج شده‌اند و بازار با وجود رشد اندک قیمت‌ها دچار بحران نشد، زیرا رقابت بین شرکت‌ها گرم است.

وی با بیان اینکه تولید تایر با قیمت‌گذاری دستوری دیگر میسر نیست، به صورتحساب‌های شرکت‌های تایر بورسی اشاره کرد که اکثر آن‌ها اکنون در محدوده زیان هستند.

منبع: تسنیم


منبع: https://www.ghatreh.com/news/nn65599805/%D9%84%D8%A7%D8%B3%D8%AA%DB%8C%DA%A9-%D8%AE%D9%88%D8%AF%D8%B1%D9%88-%DA%AF%D8%B1%D8%A7%D9%86-%D8%B4%D8%AF%D9%87-%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D8%9F

به گزارش شهرآرانیوز، مصطفی تنها سخنگوی انجمن صنعت تایر ایران با اعلام اینکه اخیراً تصمیمی برای افزایش قیمت لاستیک گرفته نشده است، گفت: آخرین بار در سه ماهه نخست امسال مجوز افزایش قیمت تایر داده شد، اما باید گفت شرایط اقتصادی و نرخ تورم به‌گونه‌ای نیست که بتوان قیمت‌ها را ثابت نگه‌داشت.

شرکت‌ها و کارخانجات تولیدکننده تایر در پنج ماهه نخست امسال ۱۰ میلیون و ۱۱۱ هزار و ۶۵۲ حلقه تایر تولید کردند. این میزان تولید در مقایسه با مدت مشابه پارسال رشد سه درصدی نشان می‌دهد.  

وی تاکید کرد: ورود تایر به بورس با شفاف‌سازی قیمت‌ها می‌تواند چاره‌ساز باشد.

توسط ساندرو موناری

ساندرو موناری