شرکت های دانش بنیان بر روی کیفیت و کاهش قیمت محصول اثرگذار هستند

او با اشاره به عرضه قطعات در بازار و حضور سایپا در بازار افترمارکت گفت: حجم مالی بازار لوازم یدکی در ایران بالای ۱۰۰ هزار میلیارد تومان در طول سال است و سهم سایپا در سال گذشته ۲ هزار میلیارد تومان بوده و هدف گذاری امسال رسیدن به بیش از ۷ هزار میلیارد تومان سهم بازار است.

او تاکید کرد: در این نمایشگاه برای اولین بار شرکت های دانش بنیان حضور دارند و این شرکت ها از دانش فراتر رفته اند و به سمت تولید در حرکت هستند و خوشبختانه ۴۵ شرکت دانش بنیان در این نمایشگاه حضور دارند و امیدواریم سال آینده بیش از ۳۰۰ شرکت دانش بنیان در این نمایشگاه شرکت کنند چراکه این شرکت های دانش بنیان می توانند بر روی کیفیت محصول اثرگذار باشند و باعث کاهش قیمت محصول شوند.

به گزارش بازار به نقل از سایپا، محمدعلی تیموری مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا با بیان اینکه نمایشگاه قطعه سازی از مهمترین نمایشگاه هایی است که در ایران برگزار می شود گفت: خوشبختانه با همراهی و همت شرکت های قطعه ساز امسال در سایپا به رکورد تولید خیلی خوبی رسیدیم.

او افزود: در حال حاضر تولید محصولات در سایپا کاملا داخلی سازی و بدون CKD و مونتاژکاری است و با ساخت داخل بیش از ۹۰ درصد در حال انجام است.

تیموری تصریح کرد: در حدود ۲۶ میلیون دستگاه خودرو در جاده های کشور در حال تردد هستند و فقط ۲ میلیون دستگاه از آن تحت گارانتی هستند و در شبکه خدمات پس از فروش از قطعات نمایندگی ها استفاده می کنند و ۲۴ میلیون خودرو به هرجایی برای تامین قطعه مراجعه کنند و در صورت نداشتن دانش مناسب و استفاده از قطعات بی کیفیت باعث ایجاد حوادث خواهد شد.

محمدعلی تیموری با بیان اینکه در بحث اتحاد استراتژیک سایپا و ایران خودرو، تولید قطعه به صورت مشترک انجام می شود گفت: با این شرایط سرباره های موجود در قطعه سازی کاهش می یابد و باعث کاهش هزینه تولید خواهد شد.

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا گفت: نزدیک به ۵ ماه است که تولید در سایپا روند عادی دارد و با بالاترین ظرفیت و راندمان ۹۸ درصد، تولید روزانه انجام می شود. از ابتدای سال تا کنون ۲۸۹ هزار خودرو تحویل مشتریان شده است و ۵۵ هزار خودرو نیز تکمیل شده که ۴۰ هزار دستگاه از آن شماره گذاری شده و در فرآیند تحویل مشتری است. البته به دلیل زیر ساخت حمل جاده ای دچار تاخیر در تحویل هستیم.

او با بیان اینکه هدف سایپا از عرضه قطعات استاندارد در بازار جلوگیری از ورود کالای قاچاق و بی کیفیت در بازار است گفت: در سال جاری با عرضه این حجم قطعات استاندارد به بازار فعالیت خوبی داشته ایم و هدف گذاری برای سال بعد رسیدن به ۲۰ هزار میلیارد تومان عرضه لوازم یدکی اصلی است که با این شرایط قیمت و کیفیت مناسب قطعات را تامین خواهیم کرد.


منبع: https://www.ghatreh.com/news/nn65478466/%D8%B4%D8%B1%DA%A9%D8%AA-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%AF%D8%A7%D9%86%D8%B4-%D8%A8%D9%86%DB%8C%D8%A7%D9%86-%D8%A8%D8%B1-%D8%B1%D9%88%DB%8C-%DA%A9%DB%8C%D9%81%DB%8C%D8%AA-%D9%88-%DA%A9%D8%A7%D9%87%D8%B4-%D9%82%DB%8C%D9%85%D8%AA

توسط ساندرو موناری

ساندرو موناری