راهکار جالب وزارت صمت برای کاهش مصرف سوخت خودرو ها | معاون

وی با بیان این که با توجه به برنامه ریزی های صورت گرفته، برقی سازی از اتوبوس شروع خواهد شد، تصریح کرد: در حال حاضر وزارت کشور و شهرداری برنامه بسیار خوبی در این زمینه دارند که یک گام رو به جلو در جهت کاهش آلایندگی محسوب می شود.

وی افزود: با توجه به زیرساخت های موجود در گاز طبیعی فشرده، یکی از بهترین سوخت ها برای استفاده، سوخت گاز است.

وی مهم ترین اقدام در ارتقای کیفیت را طراحی و تولید محصولات جدید دانست و گفت: این راهبردی قوی و جامعی است که به سمت تولید محصولات جدید خواهیم رفت و براساس آن کیفیت جهش خواهد یافت.

وی با بیان این که بخشی از واردات خودرو به نوسازی ناوگان اختصاص خواهد یافت، تصریح کرد: در صورت افزایش تولید خودرو در داخل کشور، مازاد تولید برای جایگزینی خودروهای فرسوده استفاده خواهد شد.

کلید واژه ها: خودروها – خودرو – مصرف سوخت خودرو – کاهش مصرف سوخت – استفاده – تولید – سوخت – برقی – نمایشگاه شهر هوشمند – وزارت صمت – کاهش مصرف – مصرف سوخت – مصرف – کم مصرف – دوگانه – سازی – سوخت خودروها – منوچهر منطقی – سرمایه گذاری – برنامه ریزی – وزارت – شهر هوشمند – گاز طبیعی – کاهش – گازی – نمایشگاه – دیگر – صورت – بیان – حمل و نقل


منبع: https://www.ghatreh.com/news/nn64295700/%D8%B1%D8%A7%D9%87%DA%A9%D8%A7%D8%B1-%D8%AC%D8%A7%D9%84%D8%A8-%D9%88%D8%B2%D8%A7%D8%B1%D8%AA-%D8%B5%D9%85%D8%AA-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%DA%A9%D8%A7%D9%87%D8%B4-%D9%85%D8%B5%D8%B1%D9%81-%D8%B3%D9%88%D8%AE%D8%AA-%D8%AE%D9%88%D8%AF%D8%B1%D9%88-%D9%87%D8%A7

– ” منوچهر منطقی در حاشیه نمایشگاه شهر هوشمند با بیان این که در سیاست گذاری های صورت گرفته، دوباره به سمت استفاده از سوخت گاز می رویم، اظهار کرد: برای رفتن به سمت استفاده از خودروهای گازسوز، چند راه حل بسیار مهم وجود دارد که باید بر روی آن ها سرمایه گذاری کنیم.

معاون صنایع حمل و نقل وزارت صمت گفت: باید به سمت تولید موتورهای کم مصرف پیش رویم و حرکت به سمت تولید خودروهای دوگانه برقی و گازی و برقی سازی خودروها از دیگر راهکارهای کاهش مصرف سوخت خودروها است.

معاون صنایع حمل و نقل وزارت صمت، با بیان این که کیفیت مسیری رو به جلو است و سه اقدام اساسی در این مورد صورت گرفته است، بیان کرد: اولین اقدام توقف تولید خودروی ناقص است و تولید به صورت عبور مستقیم صورت می گیرد، همچنین خودروسازان در کل فرآیندهای تامین و تولید و خدمات پس از فروش روندهای کیفی را تعریف کرده اند.

باید به سمت تولید موتورهای کم مصرف پیش رویم و حرکت به سمت تولید خودروهای دوگانه برقی و گازی و برقی سازی خودروها نیز از دیگر راهکارهای مدنظر است.

توسط ساندرو موناری

ساندرو موناری