رئیس جمهور در رابطه با بورس، خودرو و مسکن چه گفت؟

به گزارش صدای بورس,آیت‌الله رئیسی در آیین گرامیداشت روز دانشجو درباره نحوه انتصاب مدیران در دولت سیزدهم گفت: شرط اصلی دولت در این زمینه توانمندی مدیران برای انجام ماموریت است. در ارتباط با وزیر راه و شهرسازی ایشان عملکرد بسیار موفقی در حوزه‌های مختلف مسکن و شهرسازی و همچنین حمل و نقل ریلی، هوایی و جاده‌ای داشتند، اما متاسفانه به بیماری سختی مبتلا شدند و ناچار به تغییر ایشان شدیم.

به گزارش ایبنا رئیس جمهور درباره مشکلات بازار سرمایه نیز تصریح کرد: در دوره گذشته زندگی ۵۰ میلیون سهامدار خُرد را به غلط به اقتصاد کلان بازار سرمایه مرتبط کردند که این مسئله موجب ایجاد مشکلاتی برای مردم شد، دولت برای ساماندهی به بازار سرمایه پنج مرتبه تشکیل جلسه داده و با بحث و هم اندیشی راهکارهایی در دستور کار قرار داده که خوشبختانه شاخص‌ها نیز گویای کارآمدی اقدامات دولت در این زمینه است و این اقدامات همچنان ادامه دارد.


منبع: https://www.ghatreh.com/news/nn65930331/%D8%B1%DB%8C%DB%8C%D8%B3-%D8%AC%D9%85%D9%87%D9%88%D8%B1-%D8%AF%D8%B1-%D8%B1%D8%A7%D8%A8%D8%B7%D9%87-%D8%A8%D8%A7-%D8%A8%D9%88%D8%B1%D8%B3%D8%8C-%D8%AE%D9%88%D8%AF%D8%B1%D9%88-%D9%88-%D9%85%D8%B3%DA%A9%D9%86-%DA%86%D9%87

رئیس جمهور درباره موضوع اشتغال نیز گفت: در حوزه ایجاد اشتغال با توجه به میزان اشتغال ایجاد شده در یکسال گذشته، بحمدالله در عمل به این وعده خود عقب نیستیم.

رئیس جمهور درباره وعده ساخت ۴ میلیون مسکن از سوی دولت سیزدهم بیان کرد: نیاز به ساخت یک میلیون مسکن در سال فقط وعده دولت نیست، بلکه نیاز حتمی کشور است که قانون نیز بر آن صراحت دارد و حتما دولت سیزدهم دولت صادق‌الوعدی خواهد بود و به وعده‌های خود در این زمینه عمل خواهیم کرد. علاوه بر ساخت مسکن، دولت واگذاری زمین برای ساخت خانه‌های ویلایی در برخی استان‌های واجد شرایط را نیز آغاز کرده است.

رئیس جمهور درباره حذف ارز ترجیحی نیز تاکید کرد: موضوع اصلاح نظام پرداخت یارانه‌ها، علاوه بر تکلیف قانونی، مورد اتفاق نظر همه کارشناسان اقتصادی نیز بود و تنها در روش‌ها برخی اختلاف‌نظرها وجود داشت. البته اگر بر اساس تصریح قانون، سه سال قبل این اقدامات صورت می‌گرفت، شاید تبعات آن بر اقتصاد کشور و معیشت مردم به مراتب کمتر بود.

آیت‌الله رئیسی در پاسخ به سوال دیگری درباره وضعیت بازار خودرو، به صدور فرمان هشت ماده‌ای برای کیفی و کمی‌سازی تولید خودرو در کشور در اسفند ماه سال گذشته اشاره کرد و گفت: اخیرا نیز موضوع واردات خودرو برای جبران کمبودها در این بازار در دستور کار دولت قرار گرفته، گرچه بنای دولت بر تقویت تولید داخلی است و مجوز واردات برای متعادل کردن بازار خودرو صادر شده و در حال اجراست.

اتصال زندگی ۵۰ میلیون سهامدار خُرد به بورس کار درستی نیست

توسط ساندرو موناری

ساندرو موناری