دلیل شتاب گرفتن ماشین در هنگام بالا رفتن

دلیل شتاب گرفتن ماشین در هنگام بالا رفتن

دلیل شتاب گرفتن خودرو در هنگام کوهنوردی را می توان در شرایط مختلف یافت. زمانی که خودرو در هنگام کوهنوردی با کاهش شتاب مواجه می شود، ابتدا باید علت را پیدا کنید و سپس در مرحله بعد مشکلات موجود را برطرف کنید. گاهی کاهش شتاب ناشی از بالا رفتن از تپه ها تنها یک اتفاق جزئی است و بسته به سن و کیفیت فنی خودرو ممکن است این اتفاق افتاده باشد. اما در بسیاری از موارد مشکل یک قسمت است و این مشکل می تواند در آینده به چالش بزرگ تری تبدیل شود.

کاهش سرعت خودرو از تپه ممکن است برای هر وسیله نقلیه ای اتفاق بیفتد. گاهی عدم توجه به یک قطعه مصرفی ساده می تواند منجر به چنین شرایطی شود. گاهی اوقات مشکل ظریف تر و بزرگتر است. در نهایت باید به این چالش فکر کنید. با شما هستیم تا تمامی نکات لازم در این موضوع را مرور کنیم و در نهایت راه های غلبه بر این چالش را با شما در میان بگذاریم. برای این منظور، البته، به متخصصان مراجعه کنید لوازم یدکی خودرو ما هم سری به گروه آرین یدک زده ایم بنابراین اطلاعات ارائه شده در این مقاله کاملا حرفه ای و بر اساس تجربه این دوستان است.

دلیل شتاب گرفتن ماشین در هنگام بالا رفتن

زمانی که به دنبال این هستید که چرا سرعت خودرو در تپه کاهش می یابد، باید برای هر چیزی آماده باشید. گاهی اوقات ممکن است بتوانید خودتان مشکل را حل کنید، که برای آن باید اطلاعات لازم را به دست آورید. گاهی اوقات یک تعمیرکار و تعمیرگاه جوابگوست. برای این منظور باید آستین ها را بالا بزنید و به اولین تعمیرگاه مراجعه کنید. در زیر به جزئیات مشکلاتی می پردازیم که می توانید شخصاً برای حل مشکل کاهش سرعت خودرو در هنگام بالا رفتن از تپه ها برطرف کنید.

1- وزن زیاد ماشین

اولین مشکلی که ممکن است باعث شتاب گرفتن خودرو در سربالایی یا به عبارتی دیگر شود خودرو را در سربالایی بکسل نکنید وزن اضافی ناشی از بار زیاد روی وسیله نقلیه است. شما نمی توانید یک وانت را بر روی یک ماشین سوار کنید و انتظار شتاب اولیه مشابه معمول را داشته باشید. البته اضافه وزن ضررهای دیگری برای خودروی شما به همراه خواهد داشت. بنابراین به شما توصیه می کنیم در این مورد نهایت دقت را داشته باشید و از اضافه بار بیش از حد به خودرو خودداری کنید. فشار زیاد ناشی از وزن اضافی می تواند حتی به قطعات مهم موتور آسیب جدی وارد کند.

دلیل شتاب گرفتن ماشین در هنگام بالا رفتن

2- فیلتر بنزین کثیف است

شرط شتاب زیاد خودرو این است که سوخت کافی به سیلندر برسد تا با هوا مخلوط شود. اگر سوخت کافی به سیلندرها تزریق نشود یا سوخت اضافه شده به سیلندر کثیف و آلوده باشد، قدرت کافی برای ایجاد شتاب اصلی خودرو وجود نخواهد داشت. این مشکل ممکن است ناشی از کثیف بودن فیلتر بنزین باشد. در چنین حالتی علت شتاب گرفتن خودرو در سربالایی با تعویض فیلتر بنزین برطرف می شود. فیلتر بنزین یکی از قطعات مهم مصرفی در خودروها است که باید با برنامه ریزی صحیح و در زمان مناسب آن را تعویض کنید. استفاده طولانی مدت از فیلتر بنزین روی موتور خودرو شما تاثیر گذاشته و شرایط آن را پیچیده می کند.

3- انسداد اگزوز

در صورت بروز هر گونه مشکل در خروج گاز از اگزوز، در هنگام بالا رفتن متوجه کاهش شتاب خودرو خواهید شد. همچنین می توانیم انسداد اگزوز را دلیل شتاب گرفتن خودرو در سراشیبی بدانیم. هنگامی که لوله اگزوز به هر دلیلی مسدود می شود، گاز خروجی از سیلندرها مسیر خروج خوبی ندارد و این امر ادغام سوخت و اکسیژن در سیلندر را با چالش مواجه می کند. سنسورهای موجود در اگزوز قادر به ارسال نتیجه ایده آل به ECU نیستند و چنین چالشی در نهایت ممکن است دلیلی برای کاهش شتاب خودرو در سربالایی شود.

4- سیم گاز سست است

شما پای خود را کاملا روی پدال گاز فشار می دهید تا شتاب بیشتری بگیرید اما شتاب اصلا افزایش نمی یابد حتی با کاهش سرعت و مشکل بیشتر می شود. علت شتاب گرفتن خودرو در سربالایی ممکن است به دلیل شل شدن کابل گاز باشد. هنگامی که کابل گاز شل است، نیروی کافی از پدال گاز منتقل نمی شود و در نتیجه نمی توانید انتظار شتاب مشابهی را از خودروی خود داشته باشید.

5- فیلتر هوای مسدود شده

گرفتگی فیلتر هوا را نیز می توان دلیلی برای شتاب گرفتن خودرو در هنگام بالا رفتن در نظر گرفت. وقتی فیلتر از هوا پر می شود، عملا هوای کافی به داخل موتور جریان نمی یابد و این مشکل می تواند علت احتراق ناقص باشد. تغییر فیلتر هوای شما نیز باید به طور مرتب در دستور کار قرار بگیرد. بسته به کیفیت فیلتر هوا مورد استفاده ، باید آن را به موقع جایگزین کنید. فیلتر هوای ساده و ارزان خود را به موقع جایگزین نکنید ، یا می توانید کیفیت موتور را از دست دهید و باعث آسیب گسترده و پرهزینه به ماشین خود شوید.

دلیل شتاب گرفتن ماشین در هنگام بالا رفتن

6- نشتی خلاء

دلیل شتاب گرفتن خودرو در هنگام بالا رفتن را نیز می توان به نشت خلاء در خودرو نسبت داد. نشتی خلاء از هر یک از اجزای متصل به موتور می تواند قدرت موتور را کاهش دهد. یکی دیگر از علل احتراق ناقص در خودروها همین نشت خلاء است که می تواند از مخلوط صحیح سوخت و هوا در سیلندر و در نتیجه در مواقع بحرانی مانند بالا رفتن، توقف و کندی موتور جلوگیری کند.

7- خرابی دریچه

سوپاپ ها نیز نقش مهمی در ایجاد مخلوط مناسب سوخت و هوا در سیلندر دارند و خرابی آن ها ممکن است منجر به عدم تراز این مخلوط و احتراق ناقص شود. البته همه نمی توانند خرابی شیر را تشخیص داده و تعمیر کنند. برای این منظور به کمک یک تعمیرکار حرفه ای نیاز خواهید داشت. همچنین ممکن است برای تعمیر این قطعه نیاز به خرید قطعات یدکی خودرو خود داشته باشید. در این زمینه حتما به شما توصیه می کنیم که به سراغ محصولات اورجینال و باکیفیت بروید. خرید چنین قطعات مهمی از محصولات بی کیفیت بار سنگینی بر دوش خودرو شما وارد می کند و می تواند آسیب بیشتری به آن وارد کند.

8- مشکل شمع

در نهایت باید به خرابی شمع های داخل خودرو و پایان عمر آنها نیز اشاره کرد. شمع کلید اشتعال خودرو است و اگر کیفیت خود را از دست بدهد عملاً سیستم جرقه زنی دیگر عملکرد عادی خود را انجام نمی دهد و در زمانی که فشار روی موتور بیشتر است نمی توان از آن به خوبی در سیستم فنی خودرو استفاده کرد. . در این موارد تعویض شمع ها ضروری است.

منبع: https://www.donyayekhodro.com/news/247582/%D8%B9%D9%84%D8%AA-%DA%A9%D8%A7%D9%87%D8%B4-%D8%B4%D8%AA%D8%A7%D8%A8-%D8%AE%D9%88%D8%AF%D8%B1%D9%88-%D8%AF%D8%B1-%D8%B3%D8%B1%D8%A8%D8%A7%D9%84%D8%A7%DB%8C%DB%8C

توسط ساندرو موناری

ساندرو موناری