تخمین زده می شود که هزینه تولید یک خودروی الکتریکی با توزیع بیش از 20000 دستگاه در سال، 2 تا 2.5 برابر هزینه یک خودروی احتراقی باشد.
برآوردها نشان می دهد که هزینه تولید یک خودروی الکتریکی با توزیع بیش از 20000 دستگاه در سال، 2 تا 2.5 برابر هزینه یک خودروی احتراقی خواهد بود.
مجید جلیلی در خصوص توسعه تولید خودروهای برقی افزود: گزارش ها حاکی از آن است که در تولید خودروهای برقی به عنوان مثال گیربکس و برخی از قطعات متحرک که در خودروهای احتراقی استفاده می شود، ساده سازی صورت گرفته و به طور کامل حذف شده است. .
وی ادامه داد: خودروی برقی در مقایسه با خودروی احتراقی از قطعات متحرک کمی استفاده می کند به طوری که حدود 200 قطعه موتور در تولید خودروی احتراقی وجود دارد که این عدد در خودروی برقی به 20 قطعه می رسد. این امر هزینه های سرمایه ای راه اندازی خط تولید خودروهای الکتریکی را کاهش می دهد.
به گفته یکی از اعضای هیئت علمی موسسه مطالعات و تحقیقات بازرگانی، راه اندازی خط تولید خودروهای برقی مستلزم 50 درصد هزینه سرمایه گذاری تولید خودروی احتراقی است که می تواند قدرت این خودروها در مقایسه با خودروهای احتراقی باشد، اما در کشور ما هیچ تلاش جدی برای تولید آنها از قبل از خودروسازان صورت نگرفته است.
منبع: https://www.ghatreh.com/news/nn14020821438752215040/%D8%AE%D9%88%D8%AF%D8%B1%D9%88%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%A8%D8%B1%D9%82%DB%8C%D8%9B-%D8%B3%D8%A7%D8%AF%D9%87-%D8%A7%D9%85%D8%A7-%DA%AF%D8%B1%D8%A7%D9%86