خط تولید خودروی ایرانی در ارمنستان احداث می شود | رییس سازمان

– به گزارش سایت قطره و به نقل ازایلنا، علیرضا پیمان پاک با اعلام این خبر گفت: در این باره یک خودروساز ایرانی و یک سرمایه گذار از طرف ارمنستان اعلام آمادگی کرده اند که این موضوع از طریق وزارت اقتصاد ارمنستان و وزارت صمت ایران در حال پیگیری است.

وی افزود: در روند صادرات آنچه اهمیت دارد شبکه خدمات پس از فروش و در دسترس بودن قطعات است؛ از این رو با هماهنگی بخش خصوصی ارمنستان مقرر شد بعد از ارسال تعداد مقرر شده در مرحله نخست، شاهد افزایشی شدن روند صادرات خودرو به این کشور باشیم.

رییس سازمان توسعه تجارت ز ایجاد خط تولید خودروی ایرانی در ارمنستان با هدف صادرات به کشور های حوزه اوراسیا خبر داد.

پیمان پاک با بیان اینکه خودرو های صادر شده به ارمنستان محصول “ایران خودرو” هستند، تصریح کرد: تاکنون سفارش گذاری 200 دستگاه خودرو به ارمنستان انجام شده و در مرحله نخست صادرات خودرو به صورت آزمایشی بوده است و منتظر هستیم که نتایج آن دیده شود.

پیمان پاک در این باره که آیا زمینه های تهاتر کالا از ایران به ارمنستان فراهم شده است؟ ابراز داشت: هم اکنون گاز و برق تهاتر می شود و وزارت اقتصاد ارمنستان در حال فراهم کردن شرایطی است که در سایر کالا ها بتوان فرآیند تهاتر را دنبال کرد و فهرست کالا های مورد نیاز دو کشور بررسی و نهایی و بستر های مالی معین شده است و در سفری که به زودی به ارمنستان خواهیم داشت موافقنامه امضا و عملیات تهاتر با این کشور اجرایی می شود.

وی ادامه داد: موافقت اولیه برای احداث خط تولید خودروی ایرانی در ارمنستان انجام شده که بر اساس این موافقتنامه، طرح توجیهی آن آماده می شود.

معاون وزیر صمت با بیان اینکه در حوزه همکاری های خودرویی با ارمنستان، تهاتر انجام نمی شود، اظهار داشت: هم اکنون بخش خصوصی ارمنستان، خودرو را از ایران خریداری و در بازار این کشور عرضه می کند.

رییس سازمان توسعه تجارت با اشاره به اینکه ارمنستان جزو کشور های حوزه اوراسیا است و تعرفه تجاری به این کشور ها پرداخت نمی کند، خاطرنشان کرد: امیدواریم که از این فرصت نهایت استفاده را داشته باشیم و بتوانیم ارمنستان را به قطب تولید و صادرات کالا ها و محصولات ایرانی تبدیل کنیم.

انتهای پیام/
کلید واژه ها: ارمنستان – تولید خودروی ایرانی – خودرو – خودروی ایرانی – ایران – ایرانی – خط تولید – سازمان توسعه تجارت – تولید – اقتصاد ارمنستان – معاون وزیر صمت – موافقت – وزارت اقتصاد – سرمایه گذار – رییس سازمان – اعلام – احداث – پیمان – وزارت – معاون وزیر – وزارت صمت – بخش خصوصی – صادر – کشور – خودروساز – بیان – حوزه – وزیر صمت – خریداری – خودرویی


منبع: https://www.ghatreh.com/news/nn65292484/%D8%AE%D8%B7-%D8%AA%D9%88%D9%84%DB%8C%D8%AF-%D8%AE%D9%88%D8%AF%D8%B1%D9%88%DB%8C-%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%86%DB%8C-%D8%AF%D8%B1-%D8%A7%D8%B1%D9%85%D9%86%D8%B3%D8%AA%D8%A7%D9%86-%D8%A7%D8%AD%D8%AF%D8%A7%D8%AB-%D9%85%DB%8C-%D8%B4%D9%88%D8%AF

توسط ساندرو موناری

ساندرو موناری