خطیب جمعه تبریز: اغتشاشات، از عوامل مهم نوسانات ارز است / فشارهای اقتصادی، قشر زحمت‌کش و پایین جامعه را با مشکلاتی مواجه کرده

وی در ادامه‌ی خطبه‌ها با اشاره به حذف ایران از کمیسیون مقام زن سازمان ملل گفت: حذف ایران از این کمیسیون توسط بانیان اصلی آمریکا، انگلیس و فرانسه به عنوان ناقضان حقوق زن که در دنیا شناخته می‌شوند، انجام شده است.

وی همچنین با اشاره به نقش رژیم صهیونیستی در اغتشاشات اخیر ایران، گفت: این رژیم همواره دو هدف راهبردی را طبق سیاست‌های اعلامی خود بر علیه ایران پیش برده است اول توقف صنعت هسته‌ای ایران دوم توقف قدرت نظامی جمهوری اسلامی تا نتواند از تراز قدرت نظامی اسرائیل عبور کند.

بیشتر بخوانید:

خطیب جمعه تبریز گفت: این معنا بار دیگر برجسته شد که هر چند حوادث و ناآرامی‌های اخیر رنگ و بوی سیاسی داشت اما در حقیقت آرامش اقتصادی و سرعت پیشرفت ایران را مورد هدف قرار داده و عواقب آن نیز با نوسانات ارزی خودش را نشان می‌دهد، هر چند برخی سیاست‌های ارزی بانک مرکزی نیز به این نوسانات دامن زده است.

۲۱۲۱۷


منبع: https://www.ghatreh.com/news/nn66033905/%D8%AE%D8%B7%DB%8C%D8%A8-%D8%AC%D9%85%D8%B9%D9%87-%D8%AA%D8%A8%D8%B1%DB%8C%D8%B2%3A-%D8%A7%D8%BA%D8%AA%D8%B4%D8%A7%D8%B4%D8%A7%D8%AA%D8%8C-%D8%A7%D8%B2-%D8%B9%D9%88%D8%A7%D9%85%D9%84-%D9%85%D9%87%D9%85-%D9%86%D9%88%D8%B3%D8%A7%D9%86%D8%A7%D8%AA-%D8%A7%D8%B1%D8%B2-%D8%A7%D8%B3%D8%AA

وی تاکید کرد: ما از دولت خدمتگزار و مسئولان اقتصادی انتظار داریم عالمانه و حکیمانه این مشکلات را از سر راه مردم بردارند.

وی خاطرنشان کرد: رکن این راهبرد ایجاد نافرمانی مدنی و ایجاد جنگ داخلی و قومیتی در ایران و انهدام مراکز هسته‌ای و صنعتی بوده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم، در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تبریز با اشاره به افزایش قیمت ارز، خودرو، سکه، طلا و مسکن اظهار کرد: فشارهای اقتصادی قشر زحمت‌کش و پایین جامعه را با مشکلاتی مواجه کرده است.

آل هاشم ادامه داد: در راستای این راهبرد جدید رژیم صهیونیستی، آمریکا نیز کمک ۱.۵ میلیون دلاری را در اختیار این رژیم قرار داده است.

وی با بیان اینکه طبق راهبرد صهیونیست‌ها باید به مردم ایران آنقدر فشار آورد تا در دو جبهه وارد جنگ شوند اول جنگ با حاکمیت و دیگر مخاصمه با خودشان، گفت: صهیونیست و آمریکا معتقدند ایران باید چنان درگیر مسائل و بحران‌های داخلی شود تا به اجبار فعالیت‌های هسته‌ای و محور مقاومت و گروه‌های نیابتی را فراموش کند.

وی با بیان اینکه اتفاقاتی که طی هفته‌های اخیر و با سرعت بیشتر در روزهای اخیر در بازار ارز رخ داده است مسئله‌ی بسیار مهمی است، افزود: تحولات اقتصادی در معنای گسترده‌تر سیاست‌های اقتصادی از عوامل مختلفی متأثر می‌شوند که طبیعتاً اغتشاشات یکی از عوامل مهم نوسانات ارز است.

خطیب جمعه تبریز اضافه کرد: از نظر صهیونیست‌ها مردم ایران باید به جان هم بیفتند و عملیات ترور و خرابکاری مکمل این اقدامات اجرا شود.

توسط ساندرو موناری

ساندرو موناری