تویوتا لندکروز ۲۰۲۳ با ظاهری عجیب معرفی شد

این خودروساز ژاپنی کلاس تویوتا لندکروزر FJ ۷۰ مدل ۲۰۲۳ را نیز تغییر داده تا با قرار گرفتن در ردیف تراک‌های سبک مشمول رعایت مقررات ایمنی جدید تصادفات استرالیا نشود. در واقع اگر کلاس این خودرو تغییر پیدا نمی‌کرد، تویوتا نمی‌توانست دیگر آن را به بازار استرالیا عرضه کند. همچنین تویوتا برای سازگاری لندکروزر سری ۷۰ با استانداردهای جدید باید هزینه‌های زیادی را صرف می‌کرد که باعث افزایش قیمت چشمگیر این خودرو می‌شد.

تویوتا لندکروز 2023 با ظاهری عجیب معرفی شد

به طور کلی لیست امکانات استاندارد تویوتا لندکروزر FJ ۷۰ مدل ۲۰۲۳ به جز ترمز اضطراری خودکار که در حال حاضر جزو امکانات ایمنی ضروری خودروها به شمار می‌رود نسبت به قبل ارتقا پیدا نکرده و این خودرو اکنون در تیپ پایه یا همان تیپ GX به شکل استاندارد از ۵ کیسه هوای ایمنی، ۲ یا ۴ بلندگو، سپرها و آینه‌های مشکی، نمایشگر لمسی ۶.۱ اینچی با ناوبری ماهواره‌ای و رینگ‌های ۱۶ اینچی فولادی بهره می‌برد.

تویوتا لندکروز 2023 با ظاهری عجیب معرفی شد

شرکت تویوتا از مدل ۲۰۲۳ لندکروزر FJ ۷۰ پرده برداشت. این خودرو در مدل جدید نسبت به قبل به‌روزرسانی‌هایی را تجربه کرده است که از مهم‌ترین آنها می‌توان به سیستم ترمز اضطراری خودکار اشاره کرد که باعث شده قیمت تمام تیپ‌های این خودرو حدود ۱۱۰۰ دلار افزایش پیدا کند.

مشخصات تویوتا لندکروزر FJ ۷۰ مدل ۲۰۲۳

تویوتا لندکروز 2023 با ظاهری عجیب معرفی شد

تویوتا لندکروزر FJ ۷۰ جدید همانند قبل از موتور ۴.۵ لیتری V۸ توربودیزل بهره می‌برد که می‌تواند قدرتی برابر با ۲۰۵ اسب بخار و گشتاور ۴۳۰ نیوتن‌متر را به تولید برساند. قدرت تولید شده از این پیشرانه نیز توسط گیربکس ۵ سرعته دستی به چرخ‌ها منتقل می‌شود. البته احتمال دارد تویوتا برای این خودرو یک پیشرانه V۶ توربودیزل جدید را نیز در نظر بگیرد.

 

همچنین وزن تمام نسخه‌های تویوتا لندکروزر FJ ۷۰ جدید اکنون به ۳۵۱۰ کیلوگرم رسیده است؛ این افزایش وزن نیز با هدف قرار گرفتن این خودرو در کلاس تراک‌های سبک بود تا بتواند معافیت رعایت قوانین جدید ایمنی تصادفات استرالیا را دریافت کند. این قوانین که با نام ADR ۸۵ شناخته می‌شوند فقط شامل خودروهای تجاری سبک با وزن ناخالص کمتر از ۳.۵ تن بوده و تویوتا با افزایش وزن این خودرو توانسته آن را از به‌روزرسانی‌های پر هزینه معاف کند.

تویوتا لندکروز 2023 با ظاهری عجیب معرفی شد

 

شرکت تویوتا طرح پذیرش سفارشات خرید این لندکروز قدیمی را از ماه تیرماه سال جاری متوقف کرده و تا ۶ ماه آینده نیز امکان سفارش این خودرو وجود نخواهد داشت. در حال حاضر نیز حدود ۱۰ هزار نفر در صرف خرید این خودرو قرار دارند. البته یکی از مدیران تویوتا به تازگی از تلاش برای افزایش تولید این خودرو خبر داد. این خودرو در مدل پایه حدود ۴۶ هزار و ۹۰۰ دلار قیمت دارد و مشتریان برای بالاترین مدل آن باید حدود ۵۲ هزار و ۵۰۰ دلار هزینه کنند.


منبع: https://www.ghatreh.com/news/nn65971694/%D8%AA%D9%88%DB%8C%D9%88%D8%AA%D8%A7-%D9%84%D9%86%D8%AF%DA%A9%D8%B1%D9%88%D8%B2-%D8%A8%D8%A7-%D8%B8%D8%A7%D9%87%D8%B1%DB%8C-%D8%B9%D8%AC%DB%8C%D8%A8-%D9%85%D8%B9%D8%B1%D9%81%DB%8C-%D8%B4%D8%AF

تویوتا لندکروز 2023 با ظاهری عجیب معرفی شد

توسط ساندرو موناری

ساندرو موناری