بنزین گران می شود؟ !

او در این باره افزود: نظر رئیس مجلس این است که برنامه هفتم زودتر به مجلس ارسال شود، اما چون سیاست‌های برنامه هفتم به‌تازگی ابلاغ شده، امکان ارسال سریع‌تر برنامه جدید وجود نداشت و از همین رو اولویت ارسال تدوین بودجه سال‌آتی بود. او در ادامه به امکان عدم‌پذیرش این مساله از سوی مجلس اشاره کرد و گفت: فرصت ما خیلی کم است اما اگر قرار شد برنامه توسعه را زودتر از بودجه ارائه کنیم، وزن کار را بیشتر سمت برنامه هفتم می بریم تا در موعد خود برنامه هفتم را تحویل دهیم. او درباره پیشبرد بودجه بیان کرد: طبق زمانبندی تا ۱۵ آبان باید بودجه شرکت‌ها را تهیه می‌کردیم که تهیه شده و ۱۵ آبان تحویل مجلس داده شده است.



منبع: https://www.ghatreh.com/news/nn65593638/%D8%AE%D8%A8%D8%B1-%D9%81%D9%88%D8%B1%DB%8C%3A-%D8%A8%D9%86%D8%B2%DB%8C%D9%86-%DA%AF%D8%B1%D8%A7%D9%86-%D9%85%DB%8C-%D8%B4%D9%88%D8%AF%D8%9F

اظهارات آقای رئیس

رئیس سازمان برنامه و بودجه درباره جزئیات بودجه سال آینده گفت هیچ افزایش قیمتی در حامل‌های انرژی در بودجه ۱۴۰۲ نخواهیم داشت. میرکاظمی در ادامه صحبت‌هایش با تکذیب خبر استعفایش ادامه داد و گفت درحالی‌که مقرر شده بود افزایش منابع هدفمندی یارانه‌ها صرف تولید و اشتغال شود، افزودن ۲۰۰هزار میلیارد تومان به منابع هدفمندی یارانه‌ها با توجه به عدم‌افزایش قیمت حامل‌های انرژی در سال جاری و همچنین سال آینده، منابع موهوم است. رئیس سازمان افزود این سازمان در حال تدوین لوایح برنامه هفتم نیز هست اما اولویت را به بودجه ۱۴۰۲ داده است. اظهارات میرکاظمی حاکی از آن است که تغییر قیمت بنزین تا پایان سال ۱۴۰۲ منتفی است.

به گزارش مُنیبان؛ دغدغه گرانی قیمت بنزین این روزها از رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در حاشیه جلسه هیات دولت از آغاز فرآیند تدوین بودجه ۱۴۰۲ وقیمت بنزین خبر داد و اعلام کرد قیمت بنزین جدید و پیش‌نویس آن هفته آینده برای بررسی و تصویب به دولت ارسال می‌شود. او در سخنان خود به این نکته اشاره کرد که طبق قانون، تا ۱۵ آبان‌ماه بودجه شرکت‌های دولتی به مجلس تحویل داده شده است.

روز گذشته در حاشیه برگزاری جلسه هیات دولت، مسعود میرکاظمی، رئیس سازمان برنامه و بودجه، در جمع خبرنگاران حاضر شد و به سوالات آن‌ها پاسخ داد. بر این اساس میرکاظمی از آغاز فرآیند تدوین بودجه سال ۱۴۰۲ خبر داد و اعلام کرد این نهاد تدوین بودجه سال آینده را به تدوین قانون هفتم توسعه اولویت داده است. او در ادامه با ذکر این موضوع که در حال حاضر برنامه ششم توسعه در کشور حاکم است گفت: اکنون در حال تدوین بودجه هستیم و مراحل نهایی را در این سازمان پشت‌سر می‌گذارد؛ این لایحه امروز ویرایش و سپس به دولت ارسال می‌شود.


توسط ساندرو موناری

ساندرو موناری