بعد از خرید خودرو دست دوم حتما این قطعات را عوض کنید

اگر تایپیت‌های خودرو غیرهیدرولیکی باشند نیاز است پس از خرید خودرو دست دوم عمل فیلرگیری یا شیم‌گیری سوپاپ خودرو صورت گیرد. از مزایای فیلرگیری می‌توان به تنظیم مصرف سوخت، شتاب‌گیری سریع‌تر و بهتر خودرو، پیشگیری از داغ شدن زودهنگام موتور، افزایش طول عمر موتور و کاهش میزان آلایندگی خودرو اشاره کرد.

تعویض سیالات خودرو؛ یکی از مهم‌ترین اصول

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار خودرو، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

دیگر بازدید ضروری پس از خرید خودرو دست دوم بررسی جلو بندی و عقب بندی خودرو خواهد بود که از نشانه‌های خرابی سیستم جلوبندی ماشین می‌توان به سواری خشک و خشن، کشیده شدن خودرو در پیچ‌ها بر خلاف فرمان راننده، عدم برابری و هماهنگی در آج‌های روی تایر، روغن‌زدگی در کمک فنر و دیگر قطعات جلوبندی همچنین واکنش نامناسب خودرو به هنگام تکان اشاره کرد.

فیلترها را فراموش نکنید

یکی دیگر از قطعات مهم خودرو، فیلتر بنزین است که وظیفه پاک‌سازی آلاینده‌های درون بنزین را دارد و بنزین خالص را وارد موتور می‌کند. تعویض به موقع این قطعه سبب افزایش طول عمر موتور خودرو، کاهش سطح آلایندگی، افزایش عملکرد فنی و… می‌شود که  به همین سبب باید پس از کارکرد 20 الی 25 هزار کیلومتر عوض شود.

به گزارش کاماپرس، از آنجا که هر راننده‌ای طرز رانندگی متفاوتی دارد، نمی‌توان متوجه شد که چگونه از خودرو محافظت شده است؛ حتی اگر راننده منظمی نیز بوده باشد، با این حال برخی از قطعات خودرو بعد از مدتی نیازمند تعویض هستند که در ادامه به این موارد اشاره می‌شود.

پس از خرید خودرو دست دوم کدام قطعات نیاز به تعویض دارند؟

تسمه تایم قطعه‌ای بسیار مهم در خودرو به شمار می‌رود. اگر تسمه تایم یک خودرو پاره شود سبب عدم انتقال نیرو می‌شود و احتراقی در موتور صورت نخواهد گرفت. اگر به تسمه تایم لطمه‌ای وارد شود پس از آن سلامت موتور نیز خدشه دار خواهد شد. پس بهتر است تسمه تایم خودور پس از 60 تا 80 هزار کیلومتر تعویض شود.

شرایط نامطلوب بازار خودرو در ایران خریداران را به سمت بازار دست دوم سوق می‌‌دهد؛ اما مشتریان این بازار باید پیش از خرید خودرو دست دوم بدانند که کدام قطعات خودرویشان نیاز به تعویض دارند.

تعویض روغن موتور یک اصل مهمی است که پس از خرید خودرو دست دوم باید صورت گیرد. گفتنی است که باید از فروشنده نوع روغن موتوری که برای خودرو استفاده می‌کرده را پرسید زیرا اجزای موتور و جرم داخل موتور به تعویض روغن حساس هستند و نوع آن بسیار مهم است.

بالانس یا تعادل چرخ‌های خودرو که به‌خصوص در خودروهای دست دوم باید به آن توجه داشت سبب افزایش طول عمر لاستیک، کیفیت سواری و پایداری خودرو خواهد شد. از علائم‌هایی همچون لرزش فرمان، کاهش پایداری خودرو، ساییده شدن لاستیک‎ها، افزایش مصرف سوخت و خرابی بیش از حد قطعات می‌توان متوجه این مشکل خودرو شد.

انتهای پیام

مرتبط با : یدکی لند

علاوه بر روغن موتور روغن گیربکس خودرو دست دوم نیز باید تغییر کند زیرا پس از طی مسافتی حدود 80 تا 100 هزار کیلومتر توسط خودرو این روغن خاصیت خود را از دست می‌دهد. این روغن تنش‌های مختلف دمایی را تجربه می‌کند که همین امر سبب از دست دادن خاصیت آن که نرم کننده دنده‌هاست خواهد شد.

بررسی قسمت‌های مختلف خودرو

دیگر موضوعی که باید به آن توجه داشت بررسی چرخ‌ها خواهد بود. لنت ترمز و گردگیر پلوس باید بررسی شود و در صورت نیاز گریسکاری بلبرینگ‌ها برای خودرو انجام می‎شود. همچنین اگر لاستیک خودرو آج نداشته باشد به معنای فرسودگی آن خواهد بود که بهتر است برای کاهش مصرف سوخت و کاهش میزان فشار به خودرو تعویض شود.

برای دسترسی سریع‌تر:




منبع: https://www.ghatreh.com/news/nn65361511/%D8%A8%D8%B9%D8%AF-%D8%A7%D8%B2-%D8%AE%D8%B1%DB%8C%D8%AF-%D8%AE%D9%88%D8%AF%D8%B1%D9%88-%D8%AF%D8%B3%D8%AA-%D8%AF%D9%88%D9%85-%D8%AD%D8%AA%D9%85%D8%A7-%D8%A7%DB%8C%D9%86-%D9%82%D8%B7%D8%B9%D8%A7%D8%AA-%D8%B1%D8%A7

در صورت لزوم و طبق نظر یک متخصص، بهتر است که ضد یخ و آب رادیاتور خودرو نیز تعویض شود. ضد یخ در خودرو خاصیت ضد خورندگی ایجاد می‌کند و سبب از بین بردن اثرات و خاصیت اکسید شدن فلزها در مجاورت با آب می‌شود. اگر در خودرو ضدیخ وجود نداشته باشد یا خاصیت خود را از دست بدهد سبب پوسیدگی قطعات و سیستم خنک کننده خواهد شد. آب رادیاتور نیز وظیفه خنک‌کنندگی را برعهده دارد که باید حداقل هر دوسال یا طی هر 57 هزار کیلومتر تعویض گردد.

توسط ساندرو موناری

ساندرو موناری