برخورد نزدیک با نمایشگاه تاکسی سینا

یکی از محصولات گروه خودرو سایپا که اخیرا در نمایشگاه خودرو مشهد به نمایش درآمد، تاکسی دوگانه سوز ساینا اس بود. این محصول با استقبال خوب بازدیدکنندگان روبرو شد. بسیاری از بازدیدکنندگان در این نمایشگاه از مسئولان غرفه سایپا در مورد مشخصات و ویژگی های این خودرو برای استفاده تاکسی و زمان ورود آن به ناوگان تاکسیرانی سوال کردند.

مشخصات فنی خودرو “Taxicyna S Dual Fuel”

خودروی دوگانه سوز ساینا S دارای یک موتور دوگانه سوز مبتنی بر ساینا 15M است که در سوخت گاز عملکردی نزدیک به سوخت بنزین دارد. میزان آلایندگی استاندارد این خودرو یورو 5 (دارای OBD) و مصرف سوخت این خودرو در سیکل رانندگی ترکیبی جاده و شهر 6.4 لیتر در صد کیلومتر (متوسط ​​بنزین و بنزین) است. مسافت پیموده شده خودرو با سوخت گاز حدود 200 کیلومتر در سیکل ترکیبی و بیش از 230 کیلومتر در شرایط رانندگی جاده ای است.

سیستم تعلیق و جلو تقویت شده دوام بیشتری به این خودرو می دهد و سیستم تهویه هوای نیمه اتوماتیک خودرو دمای مناسبی را برای سرنشینان در فصول سرد و گرم فراهم می کند.

خودروی دوگانه سوز ساینا اس که دارای ظرفیت مناسب برای حمل کالا و مسافر در کنار سوخت CNG تمیز و ارزان است، تبدیل به یک وسیله حمل و نقل عمومی می شود. آلودگی کمتر این وسیله نقلیه را به انتخاب مناسبی برای ناوگان مسافربری سبک به ویژه تاکسی تبدیل کرده است. با مقایسه مصرف سوخت بنزین و بنزین در هر کیلومتر طی شده توسط ساینا اس دوگانه سوز، مالک این خودرو تنها یک پنجم هزینه استفاده از CNG را نسبت به بنزین پرداخت می کند.

به هیچ چیز نمی ارزد؛ مطابقت با الزامات استاندارد محصول و استفاده از قطعات کاملا استاندارد، باکیفیت و بادوام گازسوز، تمایز فوق‌العاده‌ای را در برابر خودروهای دوگانه سوز «تبدیل شده در فروشگاه» ایجاد کرد.

برخورد نزدیک با

مزایای موتور دوگانه سوز ساینا S نسبت به نسخه بنزینی

ساینا S دوگانه سوز که از سیستم تامین گاز نسل چهارم با تزریق سوخت دوره ای به منیفولد ورودی هوا استفاده می کند، مجهز به یک واحد الکترونیکی یکپارچه برای کنترل گاز و بنزین است. حداکثر قدرت موتور این خودرو در حالت سوخت گازی 54 کیلو وات می باشد و با توجه به اینکه تلفات برق در حالت بنزینی نسبت به حالت بنزینی بسیار کم است، تغییر عملکرد در هنگام تعویض حالت سوخت بسیار نامحسوس بوده و رانندگی ایمن را فراهم می کند. برای اولین بار در این خودرو از شیر برقی مخزن استفاده شد که ایمنی بیشتری را برای مدار فشار قوی سیستم گاز ایجاد کرد. همچنین به منظور بهبود عملکرد و دوام قسمت جلویی خودرو از نیم محورهای تقویت شده در محور جلوی خودرو و سیستم ترمز قوی تری نسبت به نوع بنزینی استفاده شده است. من باید بگویم؛ در راستای سیاست کاهش وابستگی به منابع خارجی و کاهش ارز، از ظرفیت شرکت های داخلی مورد تایید سازمان ملی استاندارد برای تامین قطعات احتراق گاز مانند مخازن، شیرآلات و رگلاتورها استفاده شد.

امکانات قابل افزایش برای کاربران تاکسی

ساینا اس دوگانه سوز برای استفاده در ناوگان عمومی دارای قابلیت نصب امکاناتی مانند کپسول آتش نشانی، پنل سقفی، جعبه کمک های اولیه و سیستم های هوشمند مانند جی پی اس، تاکسی متر، پرداخت الکترونیکی و … می باشد. سیستم گازی-الکتریکی و برقی-الکترونیکی یکپارچه با گره مرکزی (BCM) قابلیت نصب کروز کنترل اولیه را دارد. همچنین با وجود اینکه یک مخزن بنزین 62 لیتری در داخل صندوق تعبیه شده است، اما این خودرو فضایی معادل 300 لیتر برای حمل بار و اثاثیه سرنشینان دارد و با رعایت استانداردهای ملی، رضایت مسافران را با رده قیمتی کمتر نسبت به محصولات مشابه فراهم می کند.

تجهیزات رفاهی و ایمنی در “ساینا تاکسی”

ساینا اس تست های تصادف، ترمز، حفاظت از عابر پیاده و … را پشت سر گذاشته و استانداردهای ایمنی مهمی را در این مناطق کسب کرده است. ایمنی با کیسه هوای راننده و سرنشین، کمربند ایمنی سه نقطه برای سرنشینان جلو و عقب، نگهدارنده صندلی کودک، ترمزهای ABS تقویت شده با BA (دستیار ترمز)، قسمت جلویی تقویت شده و هندلینگ خوب تضمین می شود. از دیگر ویژگی های این خودرو می توان به سیستم ضد سرقت، سنسور هشدار دنده معکوس، هشدار سرعت، کنترل از راه دور، قفل مرکزی، نمایشگر دیجیتال چند منظوره MFD، سیستم صوتی بلوتوث با USB و AUX، چراغ مه شکن، چراغ روز و چراغ اتوماتیک اشاره کرد. با نور قابل تنظیم بالا . صندلی های جلو و عقب این خودرو با روکش فابریک، از ارگونومی مناسبی برخوردار بوده و راحتی را برای سرنشینان حتی در مسافت های طولانی فراهم می کند. تزئینات و تزئینات داخلی خودرو به خصوص فرمان دو تکه نیز جذاب است.

کاهش مصرف سوخت، آلودگی هوا و محیط زیست

گروه خودروسازی سایپا در راستای سیاست های کاهش آلودگی هوا و محیط زیست، از دوره های اخیر تولید خودروهای دوگانه سوز را در برنامه کاری خود قرار داده و به طور پیوسته در این مسیر حرکت می کند. در همین راستا تولید خودروی ساینا اس دوگانه سوز در دستور کار قرار گرفت و از بهمن ماه سال گذشته وارد تولید شد. استفاده از سوخت CNG تمیز علاوه بر صرفه اقتصادی برای مصرف کننده و کاهش هزینه تامین سوخت، برای محیط زیست و هوای پاک نیز از اهمیت ویژه ای برخوردار است. همچنین بر اساس قوانین و جرایم مربوط به مصرف سوخت خودرو که بر خودروساز تحمیل شده است، تولید فرآورده های دوگانه سوز از میزان این جرایم می کاهد. به همین دلیل خودروسازان داخلی به تولید این نوع خودروها روی آورده اند و در گروه خودروسازی سایپا طرح دوگانه سوز ساینا اس به ثمر نشسته و آماده پیوستن به ناوگان تاکسیرانی درون شهری و درون شهری است.

منبع: https://www.donyayekhodro.com/news/245995/%D8%A8%D8%B1%D8%AE%D9%88%D8%B1%D8%AF-%D9%86%D8%B2%D8%AF%DB%8C%DA%A9-%D8%A8%D8%A7-%D8%AA%D8%A7%DA%A9%D8%B3%DB%8C-%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D9%86%D8%A7-%D8%A7%D8%B2-%D9%86%D9%88%D8%B9-%D9%86%D9%85%D8%A7%DB%8C%D8%B4%DA%AF%D8%A7%D9%87%DB%8C

توسط ساندرو موناری

ساندرو موناری