وی گفت: از سال ۸۹ تا امروز متوسط تولید، فروش و واردات بین ۹۰۰ هزار تا یک میلیون و ۲۰۰ هزار دستگاه و این ارقام در نوسان بوده است.
وی در مصاحبه با رادیو گفتگو در پاسخ به این سوال که با عرضه به صورت بورسی مخالف است یا موافق گفت: مگر راه دیگری هم هست!؟
وی افزود: برای خودروهای وارداتی تصور نمیکنم مشتری بهره لازم را از فضای بورس کالا ببرد.
دادفر ادامه داد: برداشت بنده این است که برای راحت شدن کار خودروساز و قیمتِ مورد نظر خود تولیدات را وارد بورس کردند.
به گزارش بازار، مهدی دادفر با اعلام این که کالایی با مشتریِ زیاد اگر در بورس با تعداد اندک عرضه شود، عملا فضای مزایده شکل میگیرد، گفت: رقابت ایجاد شده موجب افزایش بیش از پیش قیمتها خواهد شد.
از این طریق با استفاده از یک فضای مالی، شفافیت و رقابتی بودنِ به ذهن مردم متبادر میشود؛ قرار بوده قیمت خودرو را افزایش دهند و با این تکنیک چنین کاری را صورت دادند، ولی در مقابلِ مردم، به تعهد عمل نکردند و واردات آزاد نشد.
وی یادآوری کرد که بازار هم قرار بود رقابتی شود و خودروساز به هر قیمتی که دوست دارد، محصول را نفروشد. پس چرا اجازه نمیدهند خودروی خارجی را به هر شکلی که مردم میتوانند، وارد کشور کنند!؟